Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jacob vill man ju behålla!
http://tinyurl.com/yaq7bj8
http://tinyurl.com/yaq7bj8
- Remy Lebeau
Kyle ska behållas till varje pris. Det är precis sådana spelare man bygger laget runt på lång sikt. Ung, talangfull, och väldigt utvecklingsbar. Han har redan överträffat mina förväntningar. Han känns giftig framför målet, annat än man kan säga om David Schneider.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Menar du allvar? Dennis Persson, Alexander Ribbenstrand, Johan Ryno för att nämna några ger mig riktigt dåliga vibbar. Skräms inte så här nära in på julalskar_dif skrev:Några intresanta spelare till nästa säsong..
Nils Ekman
Staffan Kronwall
Daniel Tjärnqvist
Fredrik Bremberg
Patrick Thoresen
Alexander Fällström
Patrik Lundh
Gabriel Landeskog
Anton Hedman
Alexander Ribbenstrand
William Wallen
Mikael Ahlén
Robin Figren
Dennis Persson
Alexander Urbom
Johannes Salmonsson
Mika Hannula
Patrik Hersley
Teemu Kesä
Nichlas Hardt
Lucas Sandström
Robin Nilsson-Alvarez
Mattias Ekholm
Daniel Bång
Christian Sandberg
Johan Ryno
Victor Ahlström
Oscar Ahlström

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker nog att DIF ska behålla Deilert, eftersom han är väldigt lovande. Om DIF ska behålla Kyle bör han skriva på ett kontrakt på två eller tre år. Kanske är det i så fall vettigt att behålla Kyle och låta Ragge gå i pension.Highwind skrev:Skulle inte kalla Kyle för utfyllnadsspelare. Med Ossi behöver vi inte Printz. Förläng hellre med Kyle. Tror inte han är så dyr.
Printz är en ful och mycket nyttig back om ett lag ska vinna SM-Guld och om övriga backar har en viss klass. Det ska göra ont för ett motståndarlag att gå in framför Ridderwall. Printz behover spela bredvid en puckskicklig back för annars är han en risk i egen zon.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Verkar bara vara ett lösryckt citat. Tror inte på Ekman i AIK förrän han skrinnar in i gul/svart.
Han medger ju samtidigt att han kan vara tillbaka i elitserien till hösten och då ligger DIF närmast till
Han medger ju samtidigt att han kan vara tillbaka i elitserien till hösten och då ligger DIF närmast till

Senast redigerad av Doyle den 2009-12-14 20:28:57, redigerad totalt 1 gånger.
Jo, får ju hoppas det där är löstagna rykten. Nisse skulle vara jävligt bra för oss nästa sässe. Han verkar ju snitta en poäng per match där i Ryssland - mkt bra! 

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Läste detta precis nu också och måste erkänna att jag lyfte på ögonbrynet lite. Vad säger han egentligen? Det är väl den frågan jag gärna vill ha svar på.1891 skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.1394606/2 ... _aik_i_khl
Det trodde jag ändå inte om honom.
2014-04-07, vad hände?
Oavsett vad han egentligen sagt så är det är väl ingen som någonsin trott att Nisse är någon urdjurgårdare direkt. Men det fina med honom är att han inte håller på och hycklar med det som vissa andra gjort.
Ser honom mer än gärna i DIF igen, helt enkelt för att han är en grym spelare, och skulle vara precis vad detta lag behöver när det gäller spelartyp.
Ser honom mer än gärna i DIF igen, helt enkelt för att han är en grym spelare, och skulle vara precis vad detta lag behöver när det gäller spelartyp.
ÖSTGÖTEN:
Tellan kan bli mycket viktig till nästa säsong. Riddarn har gjort det bra på slutet men kan man verkligen vara säker på att han inte blir en Bjurling eller Mattias Modig...
Håller med många här inne att Kyle borde få nytt kontrakt, risken finns att han flyttar till färjestad eller utomlands. Hoppas STHLM och klubben har gjort fina intryck på honom.
Daniel Tjärnqvist ser jag hellre och är väl en mer trolig värvning än Ossi.
Vore trevligt att se Nisse och Linkan i samma formation...
Tellan kan bli mycket viktig till nästa säsong. Riddarn har gjort det bra på slutet men kan man verkligen vara säker på att han inte blir en Bjurling eller Mattias Modig...
Håller med många här inne att Kyle borde få nytt kontrakt, risken finns att han flyttar till färjestad eller utomlands. Hoppas STHLM och klubben har gjort fina intryck på honom.
Daniel Tjärnqvist ser jag hellre och är väl en mer trolig värvning än Ossi.
Vore trevligt att se Nisse och Linkan i samma formation...
Visst Tellan skulle kunna bli viktig.. men hur kan vi va säkra på att han inte blir en Stefan Liv eller Johan Holmqvist? tycker inte Stefan eller Johan har spelat speciellt bra...Lugnet skrev: Tellan kan bli mycket viktig till nästa säsong. Riddarn har gjort det bra på slutet men kan man verkligen vara säker på att han inte blir en Bjurling eller Mattias Modig...
Håller med. Känslan säger dock att Tellan skulle göra DIF mycket gott.tomten skrev:Visst Tellan skulle kunna bli viktig.. men hur kan vi va säkra på att han inte blir en Stefan Liv eller Johan Holmqvist? tycker inte Stefan eller Johan har spelat speciellt bra...Lugnet skrev: Tellan kan bli mycket viktig till nästa säsong. Riddarn har gjort det bra på slutet men kan man verkligen vara säker på att han inte blir en Bjurling eller Mattias Modig...
Nisse har väl aldrig lirat i ajk öht? Är väl bajen han lirade ungdomshockey i och sen har han spelat ett-två år i Djurgårn på seniornivå? Edit: Läste på lite, tydligen har han spelat i ajk iaf. Måste ha varit ungdomsåren innan J18. Aja, jag kan inte klandra honom för att han skulle spela med ajk i khl om han fick chansen. Bara hoppas han väljer Djurgårn istället.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Position: ForwardEnbom skrev:Nisse har väl aldrig lirat i ajk öht? Är väl bajen han lirade ungdomshockey i och sen har han spelat ett-två år i Djurgårn på seniornivå? Edit: Läste på lite, tydligen har han spelat i ajk iaf. Måste ha varit ungdomsåren innan J18. Aja, jag kan inte klandra honom för att han skulle spela med ajk i khl om han fick chansen. Bara hoppas han väljer Djurgårn istället.
Född: 1976-03-11
Nationalitet: Svensk
Moderklubb: AIK
Säsonger i DIF: 2
Från spelarinfo, så han är väl uppväxt i ajk.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Målvakter
Micke Tellqvist
Stefan Ridderwall
Gustav Wesslau
Backar
Daniel Tjärnqvist
Staffan Kronwall
David Printz
Andreas Holmqvist
Timmy Pettersson
Oscar Eklund
Kyle Klubertanz