Stolt-Djurgårdare skrev:sthlm_dif skrev:Småbarnen kommer inte att sjunga ofta, med tanke på att ingen av dom har en blekaste aning om hur våra ramsor går. Förra året när vi mötte Färjestad var det även då en extra klacksektion på A27, och då blev det ju hur bra som helst.
Difhockey valde att skriva en smart mening i artikeln, för att få barnfamiljer med småbarn att stanna hemma:
"För er information ska ni också veta att det säljs mer öl dessa dagar med vad det kan innebära i form av stoj och stim. Det brukar dock inte vara något bråk."
Många vuxna med småbarn kommer inte att köpa biljetter till familjeklack-sektionen när de läser detta, och att det står ordet "klack" på sektionen kommer även det att avråda många från att köpa biljetter.
Det kommer med största sannolikhet att vara en ganska stor vuxen majoritet på familjeklacken, och de vuxnas röster kommer att överrösta småbarnens, var så säkra.
Antingen blir detta en succé eller ett fiasko. Om det nu visar sig att det håller på att bli ett fiasko under matchen, så får klacken göra det vi gör bäst, ösa på från första till sista sekund för att lyfta fram DIF.
Men hur som helst, jag tror inte difhockey har gjort denna bedömning utan att ha kontaktat Järnkaminerna.
Så ge det hela en chans innan ni dömer ut det hela fullständigt.
Riktigt bra sagt!
Det ska bli väldigt roligt att se hur det går, och om det blir ett fiasko så
vet man ju åtminstone att detta inte är något att göra om och har man tur och det blir
en succé så kan det ju vara något att göra om i framtiden.
Helt rätt av DIF med aktiv familjeklack. Visst det kommer inte låta som när det gamla gardet satt där. Men likväl ett steg åt rätt håll. Bättre med ett par ungar som klappar händerna än slipsfolk som sitter tysta.(kanske inte ekonomiskt) Och jag kan garantera er att dom kan fler ramsor än vad de flesta tror.
Publicera de vanligaste sångerna i matchbladet med lite nostalgitext. Tror inte ens alla i klacken kan alla sånger eller känner till dess ursprung.
Inför dessutom
Aktiv pensionärsplats
Aktiva mammor
Aktiva pappor (gärna nära aktiva mammor)
Aktiv affärsfolk
OSV
(Ja jag är lite ironisk, men ni förstår förhoppningsvis andemeningen)
Desto mer ”levande” publik det är desto mer folk kommer det.
Hockey är underhållning, och klacken är en stor del av det.
När klacken är slutsåld. Börja sälj skymd sikt (rad 1-2) i första hand som klackbiljetter. Kan vi få dessa två rader att sluta upp i sången så kommer det att bli en riktigt grym stämning.