Säsongen 2009/10
Re: Säsongen 2009/10
Här är en trist tanke men jag tror att 4:e-platsen kan bli en riktig svarte-petterplacering. Då blir det sannolikt det pånyttfödda modo som står för motståndet i en kvarten. 5:a, 6:a är då betydligt trevligare placering då vi inte heller kan möta hv. Men 2:a-3:a är såklart drömmen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Den som klagar på stämningen i HP Pavilion måste vara både döv och blind. Okej, de saknar klack men där finns såååå mycket mer. Och vilken kvalitet på sushin sedan!
Håller med om att tråden spårar lite. Det är synd att vi diskuterar så lite NHL på vårt forum, hade kunnat hålla på hela dagarna.
Håller med om att tråden spårar lite. Det är synd att vi diskuterar så lite NHL på vårt forum, hade kunnat hålla på hela dagarna.

Intressant att Ragge tackar nej till landslaget i jul. Kan det vara något groll från Karjalaincidenten som ligger till grund för detta?
Källa:
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.18 ... tre-kronor
Källa:
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror helt enkelt det är så att Ragge inser hur betydelsefullt det är från DIF's sida att han är hel. Inte helt omöjligt att Hardy fått säga sitt också (visst, Hardy förespråkar ju landslaget får sina lirare men Ragge är ju inte direkt någon ungtupp...).odburt skrev:Intressant att Ragge tackar nej till landslaget i jul. Kan det vara något groll från Karjalaincidenten som ligger till grund för detta?
Källa:
BÅG sa följande på konferensen (källa: Hallmans blogg):
- "Men han (Ragge) har tyvärr tackat nej. Varför är en grej mellan honom och mig."
Helt okej resultat nu när Frölunda kvitterat mot Luleå. Synd att HV aldrig kan göra sitt jobb bara.
Född till sportchef.
Inte första gången precis som dom svinen viker ner sig så fort våra konkurrenter står för motståndet.android skrev:Helt okej resultat nu när Frölunda kvitterat mot Luleå. Synd att HV aldrig kan göra sitt jobb bara.
Jag tycker dock att det var synd att Frölunda tog poäng, hade varit bättre om dom hade fått fortsätta lida där nere. Men för framtiden så var det nog bättre att dom vann, då Frölunda bara ska komma före oss i tabellen med deras lag. Men dom har en förmåga att floppa, trots ett gäng dyra och rutinerade spelare.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
odburt skrev:Intressant att Ragge tackar nej till landslaget i jul. Kan det vara något groll från Karjalaincidenten som ligger till grund för detta?
Källa:
Tror faktiskt att Ragge kände själv att han inte riktigt hängde med....
OM hemmaspelet infinner sig och det inte kommer en dipp så kan det bli sex vinster dom närmaste sju matcherna.
Det är bara hv71 borta som jag tror blir grymt svår, dom lär hitta spelet igen.
£h€ hemma är naturligtvis inte heller lätt, men det lär vara bra publikstöd.
Sen så får vi se hur vi klarar oss utan juniorerna.
10/12 Rögle BK (h)
12/12 Södertälje SK (h)
26/12 Linköpings HC (h)
28/12 HV71 (b)
30/12 Rögle BK (b)
2/1 Färjestads BK (h)
5/1 Skellefteå AIK (h)
Det är bara hv71 borta som jag tror blir grymt svår, dom lär hitta spelet igen.
£h€ hemma är naturligtvis inte heller lätt, men det lär vara bra publikstöd.
Sen så får vi se hur vi klarar oss utan juniorerna.
10/12 Rögle BK (h)
12/12 Södertälje SK (h)
26/12 Linköpings HC (h)
28/12 HV71 (b)
30/12 Rögle BK (b)
2/1 Färjestads BK (h)
5/1 Skellefteå AIK (h)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Härligt!! Nu väntar jag bara på att få läsa på DIFhockey.se "Hannula klar för DIF säsongen ut" eller något liknande!

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Fan va kul. Jag tror att han verkligen skulle passa under Hardy Nilssons ledning.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Vi kan hoppas på detta i alla fall för vi behöver förstärkning när josefsson och Krüger försvinner. Och nej jag har inte glömt Brodin, men han känns inte lika betydelsefull för laget ännu.
En Hannula som är frisk skulle dessutom bli en jättetillgång, snabb, målfarlig och tuff. Ungefär den spelartyp som vi offensivt sett saknar och han borde passa väldigt bra i Hardys tänk dessutom. Tror inte heller att han bangar på att stå framför mål i t ex PP. Vi har ganska många bra passningsspelare och finurliga spelare i dagens trupp. Alla dessa skulle vinna på att få en oöm och snabb målskytt vid sin sida.
Håller Mikas knä trorjag för övrigt att killen kommer lira med oss säsongen ut.
Känns som att alla parter vinner på detta.
En Hannula som är frisk skulle dessutom bli en jättetillgång, snabb, målfarlig och tuff. Ungefär den spelartyp som vi offensivt sett saknar och han borde passa väldigt bra i Hardys tänk dessutom. Tror inte heller att han bangar på att stå framför mål i t ex PP. Vi har ganska många bra passningsspelare och finurliga spelare i dagens trupp. Alla dessa skulle vinna på att få en oöm och snabb målskytt vid sin sida.
Japp kan inte annat än att hålla om vad du skriver. Hoppas verkligen på att Hannulas knä håller och att han skriver på för minst denna säsong och nästa.Kall-El skrev:Vi kan hoppas på detta i alla fall för vi behöver förstärkning när josefsson och Krüger försvinner. Och nej jag har inte glömt Brodin, men han känns inte lika betydelsefull för laget ännu.
2014-04-07, vad hände?
Jävla bra lag vi får om Hannula ansluter. Särskilt om Ridderwall fortsätter glänsa.
Ölvestad - Ottosson- Nilson
Kruger - Enqvist - Hannula
Tim - Ziggy - Josefsson
Danielsson - Honken - Brodin
Extra forwards:
Cehlin
Fimpen
Rätt okej extra forwards.
Ölvestad - Ottosson- Nilson
Kruger - Enqvist - Hannula
Tim - Ziggy - Josefsson
Danielsson - Honken - Brodin