Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Honken skrev:Med 6 poäng på de kvarvarande matcherna innan juluppehållet så vi kommer med i 50 klubben och man kan fira jul utan att behöva lida av streck ångest.
Om detta nu blir fallet så firar man förhoppningsvis inte julen pga den anledningen.
Färjestad möter Skellefteå hemma imorgon, för att sedan avsluta borta mot Hv71. Om ajk kan undvika att förlora, samt att Hv71 gör sitt jobb, så kan vi fira jul på bästa möjliga sett (om vi slår SSK och Rögle), med Färjestad efter oss i tabellen. Jag får rysningar av att bara tänka på det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Är det äntligen dags för proppen ur på hemmaplan? Jag tror det. 5-0 och målskyttar blir Mackan, Ottosson, Danielsson, Cehlin och Krüger. Snälla, make it happen :P
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

När allt talar för oss vet man ju hur det kommer sluta, dvs med säsongens sämsta spel och torsk. Normalt sett skall vi vinna detta med 4-1 eller 5-1 eller något liknande, men det skulle inte förvåna alls om vi torskar med 1-3 eller någ liknande samtidigt som vi vinner skotten med typ 38-15 eller så.

Tyvärr brukar vi väldigt ofta överraska negativt i matcher som denna.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Har fått förhinder och säljer kvällens + lördagens biljett (klacken) billigt. Kan lämnas i Liljeholmen runt kl.18. Skicka PM om du är intresserad
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har en GOD känsla innför denna match ikväll. Tror på proppen ur och en klar 5 - 1 seger, kan bli 5 - 0 men garderar för ett slarv i försvaret och ett baklängesmål 8)
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Skulle gissa på en enkel 3-0 seger! men blir väl förlust bara för de..
Någon som vet hur många biljetter som sålts till matchen?
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Wedd

Inlägg av Wedd »

Blir 5-2 Ikväll, dundersäker!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Går åt helvete idag. 0-6 samtliga mål tillkommer pga en fladdrandre Wesslau!

Hoppas domaren kan hålla nivån idag. Kommer säkerligen bli en grinig jävla match.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Inga indikationer på mycket folk som dyker upp ikväll? Förutom att det var sålt 5500 biljetter för några dagar sedan..

Känns verkligen som en sådan match som man har obehagsvibbar inför.. men någon gång ska vi väl kunna vinna en sådan också.. låter sjukt, men jag tror att jag är nöjd med 3 poäng på dessa två kommande "lätta" matcher...
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Försöker mig på ett tips alá Daniel :wink:

Djurgården - Rögle 4-2

0-1 (11:18)
1-1 Andreas Engqvist (Marcus Krüger, Timmy Pettersson) 5/4 (17:30)
1-2 (23:58)
2-2 Kristofer Ottosson (Marcus Nilson) (30:18)
3-2 Marcus Ragnarsson (Kristofer Ottosson, Andreas Holmqvist) (33:38)
4-2 Christian Eklund 5/6 (59:41)

Skott: 31-23

Utv DIF: 5x2
Utv RBK: 6x2
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Varför får O.Eklund fortsatt förtroende ;/ Bara jag som tycker att Deilert gjort sig förtjänt av den platsen (åtminstone mer än Oscar) ?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Den svåraste matchen denna kväll för DIF pågår just nu, mental förberedelse.
Tar man denna match på 100% allvar vinner man, dock inte med några fantasisiffror
(5-0,6-1 osv).
Rbk har tagit det flesta av sina 33 poäng på bortais, så lite mer ödmjukhet inför uppgiften tack.

Annars är DIF som en trotsig 4åring denna säsong, man får aldrig det man förväntar sig.
Efter en rad mer eller mindre tveksamma matcher åker DIF på Norrlandsturne & tar full pott.

& så det motsatta, efter finfint bortaspel kommer DIF hem & inför ett fullsatt Hovet agerar man som om det vore Midsommmar.
Snälla DIF, hoppa över små grodorna ikväll…
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Mikael Holmqvist - Jacob Josefson - Mike Zigomanis
Den kedjan ser oerhört intressant ut, och jag hoppas verkligen att Micke Holmqvist får avgöra den här matchen. Han är så oerhört mycket bättre än vad Hardy & Co anser honom vara. Men i och med att han får lira i tredje kedjan så indikerar det på att Hardy har börjat öppna ögonen för Honken! Det är riktigt kul att se!

Nu ska jag för övrigt bege mig till Hovet. Jag åker dit med inställningen att idag SKA vi bara ta tre poäng. En förlust idag och jag sätter nytt rekord i att vara deprimerad imorgon.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sthlm_dif skrev:Mikael Holmqvist - Jacob Josefson - Mike Zigomanis
Den kedjan ser oerhört intressant ut, och jag hoppas verkligen att Micke Holmqvist får avgöra den här matchen. Han är så oerhört mycket bättre än vad Hardy & Co anser honom vara. Men i och med att han får lira i tredje kedjan så indikerar det på att Hardy har börjat öppna ögonen för Honken! Det är riktigt kul att se!

Nu ska jag för övrigt bege mig till Hovet. Jag åker dit med inställningen att idag SKA vi bara ta tre poäng. En förlust idag och jag sätter nytt rekord i att vara deprimerad imorgon.
Nog för att en förlust skulle kännas allt annat än bra då jag kommer bli lika förbannad och besviken som vanligt vid en DIF-förlust.
Men mitt personliga rekord i att vara deprimerad pga DIF är mycket svårslaget då finalförlusten -98 när Greger Artursson skjuter 1-2 mellan benen på Söderström i Sudden fortfarande gör sig påmind ibland.
En eventuell förlust hemma mot Rögle i en grundspelsmatch i jämförelse med det ögonblicket tar man med ro,hehe.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Danielsson fortsätter att leverera..1-0
Skriv svar