Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

Alexander Ribbenstrand ser ut att ha mognat till sig i Almtuna/Västerås. Kanske ett alternativ till nästa säsong och en Micke Magnusson kopia?
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Fricke skrev:Alexander Ribbenstrand ser ut att ha mognat till sig i Almtuna/Västerås. Kanske ett alternativ till nästa säsong och en Micke Magnusson kopia?
Ribbenstrand ska man ha i sitt lag om man vill träna på BP för den killen drar jämt på sig onödiga utvisningar.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vilken kung han är Tellan. Järlan måste ligga på honom som en bålgeting i sommar!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Vem skulle ni hellst ha sett i laget? Daniel Larsson eller Mikael Tellqvist? själv skulle jag hellst se Daniel Larsson, vad tycker ni?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

tdk skrev:
Fricke skrev:Alexander Ribbenstrand ser ut att ha mognat till sig i Almtuna/Västerås. Kanske ett alternativ till nästa säsong och en Micke Magnusson kopia?
Ribbenstrand ska man ha i sitt lag om man vill träna på BP för den killen drar jämt på sig onödiga utvisningar.
Det hände Micke Magnusson också...
Stadion

Inlägg av Stadion »

Att man ens nämner Ribbenstrand i samma mening som Magnusson är för mig en gåta, Magnusson tillsammans med Björn Nord bildade en av DIF:s bästa backpar någonsin, i alla fall enligt mig.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Stadion skrev:Att man ens nämner Ribbenstrand i samma mening som Magnusson är för mig en gåta, Magnusson tillsammans med Björn Nord bildade en av DIF:s bästa backpar någonsin, i alla fall enligt mig.
Hörrö, ingen känner Magnussons kvaliteter bättre än mig. Ägnade gymnasiet åt att klippa ihop Magnusson highlight reals på VHS och minns fortfarande hans debut i a-laget. Jämför blicken så ser du VISSA men inte ALLA MM:s egenskaper i AR.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Ja om vi vill ha den första pusselbiten klar för att få den "starka" backuppsättningen vi hade 2005/2006 så är Ribbenstrand perfekt.
Oscar Eklund är typ klasserna bättre än Ribben. Det borde väl säga det mesta?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

jensa85 skrev:
Ja om vi vill ha den första pusselbiten klar för att få den "starka" backuppsättningen vi hade 2005/2006 så är Ribbenstrand perfekt.
Oscar Eklund är typ klasserna bättre än Ribben. Det borde väl säga det mesta?
Jakob Josefsson och Andreas Engqvist anno 2005/2006 hade heller inte platsat i DIF 2010/2011. Ottosson gjorde nästan tre säsonger i Huddinge mellan sitt första och andra elitseriemål innan han mognade/utvecklades och tog en tröja 99.

Ingenting alls säger att Ribbenstrand har haft samma utveckling i Almtuna/Våsteräs eller att han någonsin kommer bli en hygglig elitseriespelare men det är inte rättvist att jämföra med hur han spelade 05/06. Däremot har han varit härligt elak och uppskattad i Allsvenskan och jag känner igen hans blick i MM...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Tidigare spelare som har mognat och utvecklats har iaf haft någon form av talang eller kunskap att utveckla.. jag ser INGENTING av detta i "Ribben", bortsett från att han möjligtvis hade en bra inställning.

Horribelt spelsinne, värdelös med pucken, komiskt dåligt passningsspel samt bedrövlig på att värdera situationer, är några av hans trademarks, och då har jag sett honom operera i Allsvenskan också.

Jag vet inte ens om initiativtagaren till diskussionen om Ribbenstrand är seriös, eller om det är något form av practical joke. Om det är det senare så är det väldigt roligt! 8)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

*Knirre skrev:Tidigare spelare som har mognat och utvecklats har iaf haft någon form av talang eller kunskap att utveckla.. jag ser INGENTING av detta i "Ribben", bortsett från att han möjligtvis hade en bra inställning.

Horribelt spelsinne, värdelös med pucken, komiskt dåligt passningsspel samt bedrövlig på att värdera situationer, är några av hans trademarks, och då har jag sett honom operera i Allsvenskan också.

Jag vet inte ens om initiativtagaren till diskussionen om Ribbenstrand är seriös, eller om det är något form av practical joke. Om det är det senare så är det väldigt roligt! 8)
Så är det kanske. Har sett för få matcher - ingen sedan tiden i Almtuna (där han gjorde det ganska bra med Julius Larsson). Förmodligen önsketänkande att han skulle utvecklas sent. Dock frustrerande att det inte kommit upp en vettig back från juniorleden sedan... Staffan Kronwall?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Fricke skrev: Dock frustrerande att det inte kommit upp en vettig back från juniorleden sedan... Staffan Kronwall?
Ja, verkligen! Då backsidan varit vår akilles de senaste åren hade det varit helt underbart om vi hade haft lika bra juniorer att kasta in där som vi gör på forwardssidan.. Är väl iofs lite lättare att komma upp som forward, inte riktigt samma ansvar..
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Janne Järlefeldt håller på och jobbar med en förlängning av kontraktet för backen med de precisa skott passningarna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Frasse skrev:Janne Järlefeldt håller på och jobbar med en förlängning av kontraktet för backen med de precisa skott passningarna.
Låter underbart. Hoppas han inte är främmande för ett par år till i DIF.
LUJA

Inlägg av LUJA »

Undrar hur mycket Linus Klasen ångrar att han valde Södertälje framför Djurgården....Kontraktet med SSK går ut efter denna säsong... Han har gjort 29 poäng hitils i botten laget SSK..Tycker ni Djurgården ska försöka värva honom igen????
Låst