Adam Andersson lämnar...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Adam Andersson lämnar...

Inlägg av Jojje »

Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Det låter ju inge vidare det. Nu måste vi skaffa in 1, helst 2 nya toppbackar som kan producerar framåt för oss.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag ska inte säga att jag tycker det är bra att han lämnar oss men det gör defenitivt inget för mej, hans brister i defensiven är för stora. Han är helt ok i pp men det räcker inte som back måste du vara stark defensivt också.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jag håller med Emil gällande Adams svagheter i defensiven. I nästan samtliga matcher var han pinsamt dålig i det fysiska spelet som enligt mig är en av dom största grunderna för en back.

Då väljer jag hellre Thomas Johansson som är minst lika bra som Adam offensivt och dessutom stabil bakåt.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Man kan inte utgå ifrån att en spelare lämnar när Expressen är källan. Jag tror det först när jag läser det på Difhockey.se eller möjligtvis en lite mer trovärdig tidning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personlignen gråter jag inte heller blod om Andersson lämnar. Tycker han varit väldigt ojämn och lite av en säkerhetsrisk i egen zoon. Killen är bra i PP, men rent utav vek när det gäller att stå upp och försvara. Till rätt peng hade jag gärna behållit killen, men skall han börja tjafsa om sin lön då kan han lika gärna pröva lyckan i Tyskland eller Schweiz. ( Har nämligen svårt att se vilken elitlubb som skulle vara villig att pröjsa ordentlig lön för e nså ojämn spelare. )
niklashenriksson

Adam Andersson

Inlägg av niklashenriksson »

Läste i Sundsvalls tidning att Adam andersson kanske är på gång till Timrå. Enligt tidningen så trivs han inte i Djurgården. Skulle vara synd om vi tappade honom. Vi har ju inte precis en uppsjö av bra backar. Skulle kännas tungt att tappa en offensiv back som produserar poäng. Vad gör ledningen för att han skall trivas i vårat kära Djurården och stanna? Bra backar och en bra målvakt känns ju prioriterat inför kommande säsång. :shock: Niklas/DIF-forever
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Här kommer länken om Adam Andersson och hans förmodade övergång till Timrå
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kagen

Inlägg av Kagen »

Det känns inte som att det är pengarna som gör att han lämnar DIF - då skulle han lika gärna ha kunnat utmålats som "pengakåt" när han gick från Mora till DIF.. Känns mer som att han inte riktigt hittat rätt socialt, kanske kändes det inte rätt med Sthlm för honom just nu.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Ehh, sååå bra va han aldrig här, vi hade ju knappast några bättre backar vilket gjordet att det såg ut som att han var riktigt bra.
Det är svårt att vara sämre än Ryman, Björck och dem..
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Adam Andersson skrev på för MoDo

Inlägg av Frasse »

Adam Andersson har idag signerat ett 2-års kontrakt med MoDo
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bosse

Inlägg av Bosse »

Kul för Adam att få komma till en så pass mycket bättre klubb som MODO. Det lär gynna honom i slutändan, och 2-årskontraktet indikerar på en fin satsning av klubben.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Bosse skrev:Kul för Adam att få komma till en så pass mycket bättre klubb som MODO. Det lär gynna honom i slutändan, och 2-årskontraktet indikerar på en fin satsning av klubben.
Modo bättre?! :lol:

Sluta skämta, du får hålla dig ett par dagar till, det är inte 1 april än.

Modo hade ramlat ner i kvalserien utan att Krizen i mål som spelade över sin förmåga i grundserien. Han visade vad han går för i slutspelet. Släppte puckar från halva plan osv...
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Att Adam lämnar oss gör mig inte ett smack..Hans svagheter överglänste med råge hans styrkor. Styrkor och styrkor förresten. Han har egentligen bara en riktig bra egenskap som hockeyspelare, han kan skjuta hårt..

113 WHB
Användarvisningsbild
Bosse

Inlägg av Bosse »

Jojje skrev:Modo bättre?! :lol:

Sluta skämta, du får hålla dig ett par dagar till, det är inte 1 april än.

Modo hade ramlat ner i kvalserien utan att Krizen i mål som spelade över sin förmåga i grundserien. Han visade vad han går för i slutspelet. Släppte puckar från halva plan osv...
Haha! :)

Hade Modo vunnit sista matchen så hade man hamnat på en fjärdeplats, och det är ju rätt starkt med deras material. Och visst räddade Krizan Modo en hel del, men han är ju en del av deras lag så, ptja, visst.

Har Krizan då spelat över sin förmåga de senaste åren i Slovakien också? :roll:
Skriv svar