Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/12 2009
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/12 2009
Härligt att DIF kunde vara effektiva för ens gångs skull. Härligt också att det idag var DIFs målvakt (Ridderwall) som blev en "Marty Brodeur" för motståndarna.
Tycker DIF spelar fysiskt & lite små fult idag, de gillar jag.
Printz (lite tveksam vid 1-0) gjorde sedan en riktigt stor match, fysisk & obarmhärtig mot motståndarna, så ska det se ut.
Ölvestad, så jävla bra du är denna säsong.
Man måste vara nöjd med DIF idag, men Fimpen kanske skulle få "vila" lite någon match, tycker att både M.Holmqvist & Brodin får ut mer för tillfället.
3 poäng till Djurgården!
Tycker DIF spelar fysiskt & lite små fult idag, de gillar jag.
Printz (lite tveksam vid 1-0) gjorde sedan en riktigt stor match, fysisk & obarmhärtig mot motståndarna, så ska det se ut.
Ölvestad, så jävla bra du är denna säsong.
Man måste vara nöjd med DIF idag, men Fimpen kanske skulle få "vila" lite någon match, tycker att både M.Holmqvist & Brodin får ut mer för tillfället.
3 poäng till Djurgården!
Detta har varit en underbar sport lördag..
Först så vann Manchester United mot West Ham borta med 4-0
Och sen vinner DIF mot luleå med 4-2
Och sen att alla resultat i hockeyn gick DIF:s väg gör inte saken sämre
Först så vann Manchester United mot West Ham borta med 4-0
Och sen vinner DIF mot luleå med 4-2
Och sen att alla resultat i hockeyn gick DIF:s väg gör inte saken sämre
Är Ölvestads mål verkligen inne?
Tar den i ribban eller träffar den i den inre målribban/mittstolpen?
http://www.csports.se/player.aspx?class=2&tab=2
Spelar ingen roll nu, skönt men 3 poäng hursomhelst.
Kan en skotteffektivitet på 21% fortsätta så blir det många 3 poängare.
Edit: Eller på DIF hemsida!
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jodå, den går mitt in i mål och studsar ut pga den där "stolpen" som sitter där.Honken skrev:Är Ölvestads mål verkligen inne?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ser du det via Honkens länk? Jag vetifan... Efter ramträffen (vilken ram?) sätter sig Nilsson sig på pucken så då är det kört. Men -- konstigt att ingen i luleå ens väckte frågan??!BOMBOM BOUCHARD skrev:Jodå, den går mitt in i mål och studsar ut pga den där "stolpen" som sitter där.Honken skrev:Är Ölvestads mål verkligen inne?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det var mål..Pucken tar i innerstolpen och studsar ut.
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 4829245441
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 4829245441
Åhhh så härlig vinst!
ganska ofta som mackan gör mål med ett slagskott upp i nättaket ganska nära mål, riktigt roligt att se! Tycket han är bra på att få upp pucken. En random spelare i DIF hade troligen placerat skottet i magen på målvaken med det där avståndet till målet.
Riktigt härlig vinst! 3 otroligt viktiga poäng för den delen också!
Men var inte målen särskilt snygga idag? Tyckte att alla fyra var riktigt vackra, även om Jimmie vill beskriva sitt som ett skitmål.
Men var inte målen särskilt snygga idag? Tyckte att alla fyra var riktigt vackra, även om Jimmie vill beskriva sitt som ett skitmål.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skitmål är ju de snyggaste målen, det är ju de målen som visar offerviljan och hjärta! Me love it!Edin skrev:Riktigt härlig vinst! 3 otroligt viktiga poäng för den delen också!
Instämmer också med att det var skönt med 3 poäng och viktigt. Känns också väldigt bra att Krüger forstätter producera poäng, Nilson gör poäng och Ölvestad fortsätter glänsa.
Ridderwall får stå nästa också hoppas jag också!?!
2014-04-07, vad hände?
Danielssons mål var riktigt snyggt..Lurade upp lule backen till rad 15 på läktarn innan han satte pucken i mål..
mm, Måste också hålla med om att Mackans mål är ett riktigt jävla klassmål! Nu börjar snubben visa varför vi så gärna ville ha honom.
Grovt viktig seger, mycket roligt! Hoppas vi kan behålla detta till Skellefteå matchen också - för då kan vi nog se fram emot en ny fin publiksiffra (igen) mot Rögle på Hovet.
Grovt viktig seger, mycket roligt! Hoppas vi kan behålla detta till Skellefteå matchen också - för då kan vi nog se fram emot en ny fin publiksiffra (igen) mot Rögle på Hovet.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Underbara 3 pinnar. Danielsson växer 20 steg i varje match han får måla; tyckte han var förjävla bra hela matchen efter hans mål.
Bra bortamatch. Luleå såg dock extremt tama ut stora delar av matchen...riktigt sopgäng. Skridskoåkningen var i paritet med allmänhetens åkning för pensionärer och målfarligheten var väl i ungefär samma klass. Ruskigt sköna 3 poäng och än mer underbart när resterande resultat mer eller mindre kändes som det gick vår väg.
Bra bortamatch. Luleå såg dock extremt tama ut stora delar av matchen...riktigt sopgäng. Skridskoåkningen var i paritet med allmänhetens åkning för pensionärer och målfarligheten var väl i ungefär samma klass. Ruskigt sköna 3 poäng och än mer underbart när resterande resultat mer eller mindre kändes som det gick vår väg.
melker skrev:mm, Måste också hålla med om att Mackans mål är ett riktigt jävla klassmål! Nu börjar snubben visa varför vi så gärna ville ha honom.
Mackans mål..Där kan man verkligen snacka om rejält avslut..
Modig i mål hann inte ens reagera.
Ursäkta att jag lyfter denna "gamla" tråd(nyss hem kommen från luleå), men varför sjöng luleå klacken Hardy nilsson´s järnkaminer? Både före matchen och under 3dje perioden om jag kommer ihåg rätt. Inte för det är dom ända ramsorna dom snott från oss.