Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009
Äh. Vi ska gå in med en grym inställning. "Det där jävla skräpläget ska inte ha en jävla poäng till av oss" ska fokus vara på. Vi ska gå in och vara förbannade och köra skiten ur dem. Ta ett matchstraff och ta med Kåberg ut, men gör för fasen ingen plattmatch igen. Visa att vi kommer för att ta tre poäng.
Glöm inte vad det innebär att möta FBK. Håkan Loob, Greger Arthursson och Jörgen Jönsson har gjort djupa jack i en stolt själ. Vi accepterar inte det.
Glöm inte vad det innebär att möta FBK. Håkan Loob, Greger Arthursson och Jörgen Jönsson har gjort djupa jack i en stolt själ. Vi accepterar inte det.
Lite oroväckande att både Ölven och Jacob fortfarande är borta.. och att det nu verkar vara mer på obestämd tid..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Absolut, vi hade verkligen behövt båda ikväll då de tillhört våra främsta spelare i år.*Knirre skrev:Lite oroväckande att både Ölven och Jacob fortfarande är borta.. och att det nu verkar vara mer på obestämd tid..
Det enda positiva är väl att det ser ut att röra sig om hjärnskakning och lårkaka. Värre med knä-,axel-, rygg-, ledbandsskador o.s.v. som tenderar att kunna återkomma eller ta lång tid.
Allvarliga hjärnskakningar är i.of.s inte att leka med så det är möjligtvis Ölves skada som oroar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
A. Holmqvist och Zigge borta dessutom. Det kan bli nog bli för svårt detta.
surt..Soulsic skrev:A. Holmqvist och Zigge borta dessutom. Det kan bli nog bli för svårt detta.
tycker man borde få lite mer info om läget med spelarna*Knirre skrev:Lite oroväckande att både Ölven och Jacob fortfarande är borta.. och att det nu verkar vara mer på obestämd tid..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ajajaj...nu känns det som en given förlust, tyvärr. Holmqvist är vår viktigaste spelare i pp och en av våra backar som faktiskt kan göra ett vettigt uppspel. Dessutom helt okey defensivt numera.Soulsic skrev:A. Holmqvist och Zigge borta dessutom. Det kan bli nog bli för svårt detta.
Helena Jonsson fick bragdguldet idag, men det är verkligen en bragd ifall vi vinner ikväll.
Jag brukar vara optimistisk inför matcherna men ikväll blir det torsk. 4-1 till kaffekokarna, tyvärr

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Spännande skadeläge även denna match ser jag... Känns tyvärr som de kan bli stortorsk idag, aja mirakel har skett tidigare. Kan alltid hoppas på att andrafemman med Danielsson, Kruger o Engqvist är lika produktiva som under försäsongen, fast med Färjestads monster till målvakat är jag tveksamt till det.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Man får hoppas att dom går in med hjärta och ger allt verkligen allt !
Ser inte bra ut med ölvestad borta Ziggy, Holmqvist, aja man får väll hoppas, men inge slarv dom första minuterna det är där vi slarvar. Dom lyckas alltid få ett tidigt mål.
Ser inte bra ut med ölvestad borta Ziggy, Holmqvist, aja man får väll hoppas, men inge slarv dom första minuterna det är där vi slarvar. Dom lyckas alltid få ett tidigt mål.
Även om förutsättningarna är tuffa så finns det inget som är omöjligt.
Allt handlar om inställning och vilja i hockey.
Allt handlar om inställning och vilja i hockey.
Hade tänkt att köra PPV idag men känns inte som att det är värt det med de spelarna borta :/
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Deilert och Eklund bland våra 6 startbackar. Detta kan gå väldigt illa om det trillar in någon puck i början...
FBK-seger 4-1, om inte Riddarn står på huvudet då förstås och tar rubbet.
FBK-seger 4-1, om inte Riddarn står på huvudet då förstås och tar rubbet.
Tror tyvärr på torsk idag, väldigt tunt lag med upp till kaffelandet 

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Observera att matchen går på canal+, så har man den så slipper man 129 kronorna.
Japp, jobbig frånvaro för oss, men men det är bara att slå från underläge.
Håkan Loob är H*******ell!!!
Japp, jobbig frånvaro för oss, men men det är bara att slå från underläge.
Håkan Loob är H*******ell!!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
finns det nånstans där man kan chatta istället för skriva här ?
Högst osäker på hur denna match ska gå.
Satt och tänkte under frölundamatchen att jag skulle vilja se Sillen på Zigges plats så det ska bli kul att se hur det funkar..
Annars är jag väldigt osäker på Deilert-Pettersson
Deilert är oprövad och Pettersson har inte gjort någon riktigt bra match ännu denna säsong enligt mig.
Satt och tänkte under frölundamatchen att jag skulle vilja se Sillen på Zigges plats så det ska bli kul att se hur det funkar..
Annars är jag väldigt osäker på Deilert-Pettersson
Deilert är oprövad och Pettersson har inte gjort någon riktigt bra match ännu denna säsong enligt mig.