Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Soulsic
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Jakob Josefson?

Inlägg av Soulsic »

centrox skrev:Varför har inte JJ spelat senaste matcherna?
Han är skadad.
centrox

Re: Frågetråden

Inlägg av centrox »

ok hur farligt är det? JVM är inte i fara va?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

centrox skrev:ok hur farligt är det? JVM är inte i fara va?
Om jag inte kommer ihåg fel var det en lårkaka, så han borde vara tillbaka rätt så snart.
JVM kommer han i alla fall att spela, om inget nytt kommer upp. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Någon som vet varför tifo gruppen samlar och samlar pengar men blir aldrig nåt ut av dom pengarna, senast var premiär matchen sen efter det har vi inte sett något tifo, hur kommer det sig? jag ser dom där hinkarna passera förbi mig minst 3 ggr per match ligger en hel del pengar där inne men man kan ju börja undra vad dom gör med pengarna.
lilleman

Inlägg av lilleman »

4sure skrev:Någon som vet varför tifo gruppen samlar och samlar pengar men blir aldrig nåt ut av dom pengarna, senast var premiär matchen sen efter det har vi inte sett något tifo, hur kommer det sig? jag ser dom där hinkarna passera förbi mig minst 3 ggr per match ligger en hel del pengar där inne men man kan ju börja undra vad dom gör med pengarna.
Är inte med i Fabriken så kan inte ge dig något självklart svar men jag tror att det är som så att:

* För ett tag sedan så avslutades en lååång fotbollssäsong
* Ett tifo är inte speciellet billigt och jag tror inte att det är lönt att ha några tifo under November-matcherna. Jag tror helt enkelt att FBR sparar pengarna till större matcher, b.la storsatsningen den andra januari.

Två enkla grejer som jag tror säger rätt mycket.
Fabriken skall ha all cred för det dem gör, och jag litar defintivt på att pengarna går till vad de ska. För Fabriken-grabbarna har riktiga Djurgårdshjärtan, det vet jag.

Nu får någon som är mer insatt i FBR svara på "4sure":s fråga...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

lilleman skrev:
4sure skrev:Någon som vet varför tifo gruppen samlar och samlar pengar men blir aldrig nåt ut av dom pengarna, senast var premiär matchen sen efter det har vi inte sett något tifo, hur kommer det sig? jag ser dom där hinkarna passera förbi mig minst 3 ggr per match ligger en hel del pengar där inne men man kan ju börja undra vad dom gör med pengarna.
Är inte med i Fabriken så kan inte ge dig något självklart svar men jag tror att det är som så att:

* För ett tag sedan så avslutades en lååång fotbollssäsong
* Ett tifo är inte speciellet billigt och jag tror inte att det är lönt att ha några tifo under November-matcherna. Jag tror helt enkelt att FBR sparar pengarna till större matcher, b.la storsatsningen den andra januari.

Två enkla grejer som jag tror säger rätt mycket.
Fabriken skall ha all cred för det dem gör, och jag litar defintivt på att pengarna går till vad de ska. För Fabriken-grabbarna har riktiga Djurgårdshjärtan, det vet jag.

Nu får någon som är mer insatt i FBR svara på "4sure":s fråga...
Då förväntar jag mig ett grymt tifo!
Anledningen var att vi hade ett möte den 11e november (dfgsthlm) och kom fram till vad pengarna används till godo, men men du har kanske rätt i det du säger att dom sparar till någon viktig match fast det är viktigt nu också men efter november.
aja tack iaf.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

lilleman skrev: * För ett tag sedan så avslutades en lååång fotbollssäsong
Jag vet inte om det påståendet stämmer, men dessvärre är jag rätt så säker på att det gör det.
En anledning till att jag inte lägger femmor och tior i Fabrikens hinkar är för att jag inte har någon aning om vart pengarna går. Om jag skänker pengar på en hockeymatch, gör jag det för att vi ska få fina hockeytifon, inte för att det ska vara ännu ett misslyckat och dyrt derbytifo mot aik.
Jag vill ha mer information från Fabrikens sida angående vart pengarna tar vägen. Så jag vore väldigt tacksam om någon som är insatt i just detta kunde ge mig en klar och tydlig bild av vart alla pengarna tar vägen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag håller med fullt ut. Jag brukar också skänka en slant men då det ännu inte har hänt ett smack på hovet det här året så frågade jag småkillarna som sprang runt. Klandrar ingen på något sätt, men att få svaret att "det är mycket med fotbollen nu" känns inte helt ok.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sensei skrev:men att få svaret att "det är mycket med fotbollen nu" känns inte helt ok.
Då har jag skänk min sista slant till dom. Jag känner mig lurad på de 50~ kronorna som jag lagt ner i deras hinkar. Bedrövligt är ordet.
Så länge som Fabriken gömmer sig under jorden och varken uppdaterar hemsidan eller meddelar vad som komma skall, så ska dom inte få ett öre av mig.

Fabriken var en gång i tiden bra, men jag undrar vad som har hänt med dom under de två senaste åren. Dom sköter för tillfället sin verksamhet amatörmässigt.

Gör det ordentligt eller skit i det.
Om fotbollen är allt som betyder något för dom, så ska dom ge fan i att samla in pengar under våra hockeymatcher.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Patetiska ni är. Vad är problemet? Ta kontakten med dom på matcherna bara och fråga hur det ligger till och vad dom har för visioner och mål med hockeysäsongen. Antagligen så kommer det bli härliga matcher runt jul och nyår. Så tagga ner och vänta ett tag. Annars går det bra att snacka med dom på JK's forum.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Du tror inte jag har frågat flera ggr om, samma svar, vi samlar till ett tifo som kommer snart, jag fråga 4 matcher efter modo premiären har det hänt något nej. Och vissa vet inte vad dom ska säga, dom säger jag vet faktiskt inte? vad är det för svar liksom?
aja får hoppas det sker något snart!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Bäst-i-stan skrev:Patetiska ni är. Vad är problemet? Ta kontakten med dom på matcherna bara och fråga hur det ligger till och vad dom har för visioner och mål med hockeysäsongen. Antagligen så kommer det bli härliga matcher runt jul och nyår. Så tagga ner och vänta ett tag. Annars går det bra att snacka med dom på JK's forum.
Dom som går omkring med hinkar är småungar. Sist mot Brynäs var dom flesta i 14 års åldern ungefär.
Dom vet förmodligen inte så mycket, och för övrigt så ska man inte behöva ta kontakt själv med dom för att få svar. Dom har en hemsida, och det är inte allt för svårt att skriva 10 meningar. Senast dom uppdaterade hemsidan var någon gång i Juli/Augusti. Det säger väl en hel del angående hur dom sköter sin verksamhet. Amatörer är dom för tillfället om du frågar mig. Dom lyckades inte ens med ett riktigt derbytifo på 4 försök.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Som de flesta vet är det J20 match mot ajk efter ssk matchen imorgon, så till frågan,(vad) kostar det att se matchen? Isåfall, hur mycket? Hittar ingen information om detta nämligen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Merkurius

Inlägg av Merkurius »

Vad är det för låt som spelas på Hovet när DIF gör mål? Skulle vara kul att ha som ringsignal.

EDIT: Har hittat den på Youtube.
Användarvisningsbild
Kevl

Inlägg av Kevl »

Jag som inte sett Djurgården i så många matcher är nyfiken på hur Kyle Klubertanz har skött sig under säsongen.
Är han stabil?
Gör han kanonmatcher och sämre matcher?
Och framförallt, hur ser han ut offensivt?
Skriv svar