Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Då DIF anser sig ha full trupp så lär vi inte vara intresserade av Linkan...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Känns lite väl tidigt men jag vill också vara med och drömma. Vill göra reservationer för att mina åsikter kan komma att ändras ju längre säsongen går!

Spelare med kontrakt inför 2010/2011
Oscar Eklund (D) 10/11

Christian Eklund (W/C) 10/11
Marcus Krüger (C/LW) 10/11
Kristofer Ottosson (C) 10/11

Spelare jag gärna ser att man förlänger med och jag även tror signar nytt:
Stefan Ridderwall (G) 09/10 (finns nog en hel del potential i denna kille)

Andreas Holmqvist (D) 09/10
Alexander Deilert (D) 09/10
Timmy Pettersson (D) 09/10
David Printz (D) 09/10

Daniel Brodin (RW) Junior
Patric Cehlin (RW) Junior
Nicklas Danielsson (LW/RW) 09/10
Andreas Engqvist (C) NHL (lån, tror inte att han får åka över nästa säsong så som denna går just nu)
Michael Holmqvist (C/W) 09/10
Jimmie Ölvestad (LW) 09/10
Mathias Tjärnqvist (LW/RW) 09/10 (kan väl gå ner lite i lön med tanke på hur lite han spelat ? )

Spelare som mer än gärna får re-signas men kan lockas av annat:
Jacob Josefson (C/RW) 09/10 (antar att NHL kan locka för mycket och jag tror de NJD vill ha över honom, men ser mer än gärna att han stannar)
Marcus Ragnarsson (D) 09/10 (om han känner sig fit för ännu en säsong)
Marcus Nilson (W/C) 09/10 (risken finns att han lämnar för KHL alt NHL igen) Kyle Klubertanz (D) 09/10 (annat kan locka, KHL alt NHL)

Drömvärvningar:
Mikael Tellqvist

Daniel Tjärnqvist

Nils Ekman
Fredrik Bremberg
Mika Hannula (skadefri och testad, gissar på att detta redan pågår)
Junior (skäms att säga det men har för dålig koll på juniorerna)
Junior

Spelare att ersätta:
Gustaf Wesslau (G) 09/10 (får man in Tellqvist så får nog Wesslau lämna pga löner)

Nichlas Falk (D/C) 09/10 (trotjänaren får nog lägga skridskorna på hyllan, men han kommer nog krama de så länge det går)

Henrik Eriksson (C/LW) 09/10 (imponerar inte tillräckligt för att ha en A-lags plats)
Tim Eriksson (RW/LW) 09/10 (går för mycket uppochner, varit bra på senaste tiden)
Carl Gustafsson (LW) 09/10 (ser ingen mening att ha kvar Calle G)
Mike Zigomanis (C) 09/10 (Försvinner troligen annanstans, men får gärna va kvar om han vill, borde kanske därför vara med på spelare som gärna får re-signas)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hoppas ledningen inte tittar lika offensivt som ni. Tro mig, ingen skulle bli gladare än jag om Nisse och Mackan fick lira igen, men det absolut viktigaste är att knyta till oss en solklar förstakeeper och två riktigt bra backar.

Med risk för ramaskri så föredrar jag Kyle framför Daniel Tjärnqvist om vi kan få en längre deal med Kyle. Tjärnqvist är på väg ned i sin karriär och är skadebenägen och har dessutom nobbat oss.

Vidare tror jag följande får/väljer att lämna:
Gustaf Wesslau
Nichlas Falk
David Printz
Marcus Ragnarsson
Jacob Josefson
Tim Eriksson
Henrik Eriksson
Carl Gustafsson

Jag ser gärna såklart att man knyter till sig Mikael Tellqvist, men också Lars Jonsson eller Dominik Granak, men också en mer defensiv pjäs.

Har man Tellqvist, Jonsson, Mackan och Tjärna (som jag är osäker att jag vill att han stannar) på lönelistan kan man nästan kyssa Nils Ekman adjö.

Har en otäck känsla att Bremberg går sönder om han återvänder.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Klubertanz är inte i närheten av Tjärnas kvalitéer. Jag tycker att Kyle blivit sämre och sämre för varje match och liknar mer och mer Schneider i sitt spel. Med detta är dock inte sagt att han är dålig på något sätt, men att välja Klubertanz före Tjärna vore oerhört dumt. Tjärna är en klassback ut i fingerspetsarna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mycket snack om Tellqivst. Av de matcher jag sett med honom så verkar han slut. Jag litar på Ridderwall just nu. Wesslau får gärna fortsätta sin karriär på annan ort.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Tellan är frälsaren nedstigen från himlen och bör äta gratis på krogen och få daglig massage resten av livet om han återvänder till huvudstaden.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

jensa85 skrev: Vill Ragge sluta så ska det INTE bli några övertalningskampanjer. Vill han sluta är det nog för att han känner att han inte tillför något längre. Och sådant ska man acceptera.
Jag hoppas att Ragge är kvar ett par år till. Har svårt att se att man kan gå från landslags- och kanske os-klass till otillräcklig i elitserien på en sommar. Givetvis kan man uppmuntra spelare som tvekar, förstår inte varför det ska kokas kanin om mitt påstående om att övertala honom (om det nu är så att han skulle tveka).

Att det sedan är han själv som tar det slutgiltiga beslutet är det nog ingen som ifrågasätter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
Ger följande exempel på lag:
Bremberg - Nilson - Ekman
Tjärnqvist - Ottosson - Josefsson
Cehlin - Kruger - Ölvestad
Brodin - Fimpen- Hank the tank
Extra forward: Danielsson

A.Holmqvist - Tjärnqvist
Ragnarsson - Deilert
Kyle - Lenhammar/Deilert
Extra spelare: Lenhammar/Deilert, Printz
Utlånad: O.Eklund
Mycket spännande lag. Jag håller med om i stort sett hela laget.

Ska vi kunna ta ett kliv till och på allvar kunna utmana om ett guld måste vi till att börja med förstärka målvaktssidan. Visserligen har Ridderwall spelat bra i år men han håller han inte tillräcklig klass för att tillhöra toppen i elitserien. Han borde kunna bli ännu bättre men jag skulle gärna se Tellan i laget precis som du föreslår.

Det andra som måste förbättras är backsidan. Att låna ut Eklund är är det väl ingen som kan misstycka mot. Jag är däremot tveksam till att satsa på både Deilert och Lenhammar. Jag tycker inte att någon av dem håller för elitserien ännu och hur bra de kan bli är omöjligt
att veta. Därför tycker jag det räcker med en av dessa då de är snarlika i sitt spel. Kanske kan Deilert visa att det är han som det är värt att satsa på genom att ta för sig denna säsong?
Timmy har inte varit lika jämn som tidigare men det är annars en backtyp jag gillar och som varje lag behöver. Stabil både offensivt och defensivt och inte särskilt dyr, svårt att hitta bättre alternativ om vi ska ha råd med övriga klassvärvningar. Jag ser alltså hellre att Timmy blir kvar och att en av junisbackarna lånas ut.

Dina forwards får en att vilja ta på haklappen. Det är guldglans på dessa. Möjligtvis att Danielsson går före Hank men de är samtidigt olika spelartyper och vi kan nog behöva någon powerforward till som balans i det laget.

Nu är det lång tid kvar och eftersom många av våra spelare har stora utvecklingsmöjligheter kan förutsättningarna ändras på vägen.
Jag fattar däremot inte hur några verkar tro att Lars Jonsson skulle vara realistisk. Han är en kanonback, inget snack om det, men jag ser det som lika sannolikt som att Johan Davidsson eller David Petrasek skulle signa för oss. Dvs nära 0% i alla 3 fall.

Bara hoppas du får rätt android, men med korrigeringen på backsidan då :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av 1891 »

Någon som vet hur det går för Johan Ryno nu för ti'n?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
jensa85

Inlägg av jensa85 »

1891 skrev:Någon som vet hur det går för Johan Ryno nu för ti'n?

Medelmåttig i ajk i allsvenskan.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Såg honom sist i matchen Sundsvall - ajk, ser ingenting av honom på isen. Absolut ingen spelare som platsar i ett Elitserielag.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

melker skrev:
Såg honom sist i matchen Sundsvall - ajk, ser ingenting av honom på isen. Absolut ingen spelare som platsar i ett Elitserielag.
Intressant, Johan Ryno är lite av en gåta för mig, han borde på pappret vara bättre på att utnyttja sina egna resurser så att säga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Lugnet skrev:Android; Ser bra ut.
Jag skulle vilja att Järlefeldt/Hardy/Styrelsen satsar på att ta hem Tellan, Tjärnqvist och Linkan. Det skulle (väl?) vara realistiskt om ex, Ragge och Falk slutar - Enqvist och Zigomanis försvinner - DIF går till slutspel i år. I min värld ser jag hellre Linkan än Ekman.

Mitt lag:

Riddarn (Re-sign)
Tellan (NY)
Owuya

Ut: Wesslan

A Holmqvist (re-sign)
Timmy P (re-sign)
Klubertanz (re-sign)
Deilert (re-sign)
Tjärnqvist (NY)
Lenhammar (NY - J20)
Eventuellt förlänga med antingen Ragge eller Falk. Kanske ta in Daniel Josefsson från Ssk.
Oscar E

Ut: Printz, Ragge, Falken

Mackan (re-sign)
Jimmie Ö (re-sign)
Josefsson (re-sign)
M Holmqvist (re-sign)
Tjärnqvist (re-sign)
Danielsson (re-sign)
Linkan (NY)
Oskar Sundh (NY - HV71) Edit Sundh innehar kontrakt över nästa sässe, suck.
Cehlin (NY-J20)
Brodin (NY-J20)
Junis (NY-J20)
Otto
Fimpen
Kruger Edit. Kruger innehar kontrakt

Ut: Zigomanis, Engqvist, Tim E, Calle G, Henrik E
Vill att Engqvist ska stanna, men han skulle nog bli en bättre elitspelare om han spelar en säsong i AHL.

Antar att Östgöten har facit...
Finns några saker i detta lag som ser mindre bra ut, först tycker jag att Daniel Tjärnqvist borde sippas.Visst han är bra när han är hel och skadefri, men Djurgården skulle inte ha råd och ha en spelare av hans kaliber skadad större delen av säsongen. Bättre då att satsa på att signa Kyle då han i min ögon ser ut att kunna bli en riktigt grym spelare. Framförallt om han fortsätter som han gör nu. Sedan som krydda till detta lag vi har nu så skulle Bremberg och Ekman vara en dröm att få in. Tellan är jag lite skeptisk till, han må vara väldigt bra men för mig känns Tellan just nu som Stefan Liv , dvs en duglig elitserie målvakt bara ser hellre att riddarn får fullt förtroende och blir en riktigt grym målvakt.

Sedan skall givetvis Hardy erbjudas en fortsättning. En våt dröm för mig vore Niklas Wikegård/ Hardy Nilsson, fyfan säger bara jag! Visserligen "vill" ju inte Wikegård träna men ändå vilket tränar par dessa två skulle bli.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

melker skrev:
han som slarvade bort sin talang ungefär?
ser även att andreas holmqvist blir kvar till nästa säsong vilken förbättring av killen i år, men broder michael kan vi släppa och ge lönutrymme
kaminor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

android skrev:
Ger följande exempel på lag:
Bremberg - Nilson - Ekman
Tjärnqvist - Ottosson - Josefsson
Cehlin - Kruger - Ölvestad
Brodin - Fimpen- Hank the tank
Extra forward: Danielsson

A.Holmqvist - Tjärnqvist
Ragnarsson - Deilert
Kyle - Lenhammar/Deilert
Extra spelare: Lenhammar/Deilert, Printz
Utlånad: O.Eklund
Staffan Kronwall vore trevlig att lägga till bland backarna.
Behåller gärna Michael Holmqvist.
Låst