DIF-insatser i junior-VM

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
gridiron
Säsongskort: Ja

DIF-insatser i junior-VM

Inlägg av gridiron »

Jacob och Marcus uttagna till JVM-laget, förstås. Se'n valde Mårts mellan Brodin å Cehlin (sagt i "Hockeykväll" 30/11), och det blev den förstnämnde.

Gott att Brodin får chansen. Men om jag själv hade tagit ut truppen hade Cehlin blivit den DIF:are jag valt först. Som den grabben gått från klarhet till klarhet. Och nu hamnade han utanför truppen. Aj aj aj!
Senast redigerad av gridiron den 2009-11-30 22:08:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Junior-VM

Inlägg av Jepe »

Kanske borde flytta tråden till denna del istället? http://www.difhockey.se/forum/viewforum.php?f=4

Håller med hade varit kul att se Cehlin i JVM, men vi får ju å andra sidan behålla honom hela säsongen så det är jag glad för. Men tråkigt för honom att inte åka, tycker definitivt att han gjort sig förtjänt av en plats.

Kul för Brodin, Josefson och Krüger att ta plats.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Jepe skrev:Kanske borde flytta tråden till denna del istället?
Ändrade rubriken från "Junior-VM" till "DIF-insatser i JVM" ... så kanske det kan bli en tråd av vad vi tycker om Jacobs, Marcus' å Daniels prestationer i Kanada under jul- å nyårshelgen :wink:
Josefsson

Re: DIF-insatser i junior-VM

Inlägg av Josefsson »

Ojdå Wallén och Landeskog, det kanske inte var så himla lyckat att åka över till en juniorliga på prärien och låta Brodin ta den platsen i Djurgårdens A-lag som hade varit vigd åt er... Urbom jublar väl inte heller lika mycket som jag gör just nu.

Stort lycka till DIF-junisar, kom hem med guldet!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

gridiron skrev:
Jepe skrev:Kanske borde flytta tråden till denna del istället?
Ändrade rubriken från "Junior-VM" till "DIF-insatser i JVM" ... så kanske det kan bli en tråd av vad vi tycker om Jacobs, Marcus' å Daniels prestationer i Kanada under jul- å nyårshelgen :wink:
Då köper jag det :wink:
gridiron skrev:Ojdå Wallén och Landeskog, det kanske inte var så himla lyckat att åka över till en juniorliga på prärien och låta Brodin ta den platsen i Djurgårdens A-lag som hade varit vigd åt er... Urbom jublar väl inte heller lika mycket som jag gör just nu.

Stort lycka till DIF-junisar, kom hem med guldet!
Hahaha ja sant detta.

Lite kul att Tampa kan säga nej till JVM, undrar om DIF har samma makt att göra samma sak..... Men jag tror inte att DIF skulle göra så mot sina egna spelare, speciellt för sådana som inte är draftade.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Riktigt sjukt att Brodin kom med istället för Cehlin. Hur tänkte han där egentligen. Men man klagar väl inte som sagt, fint att ha kvar Cehlin i truppen sen efter jul.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Mårts vill väl ha mer fysiska spelare, och där har Brodin klar fördel mot Cehlin. Därför blev jag förvånad att inte Landeskog kom med.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Crashmash skrev:Mårts vill väl ha mer fysiska spelare, och där har Brodin klar fördel mot Cehlin. .

Cehlin är också fysisk.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Brodin fick nog platsen för han är fysiskt tuffare, går rakare mot mål mm jämfört med Sillen. När man kikar på laguttagningen känns det som att Brodin kommit med just av den anledning att spelare av denna typ saknas lite grand och Mårts bygger väl ett lag och ibland kan det betyda att lite "sämre" spelare kommer med för lagets bästa. Måste dock säga att det är förvånande att en spelare som Landeskog inte är uttagen för jag tror han hade gjort nytta. Sedan kan man kanske tycka att Sillen varit bättre än Dennis Rasmussen samt Marcus Johansson. Grejen med SIllen är ju att han kan göra det oväntade och faktiskt avgöra en match på egen hand. Lite trist att han inte får chansen då han i mitt tycke som sagt är klart bättre än de ovan två nämnda spelarna.

Bra för oss att han inte blev uttagen sämre för honom själv och antagligen även för landslaget i stort. Undrar för övrigt om alla andra spelare i JVM-laget lirat lika många minuter i snitt pet match som Sillen, själv tvivlar jag på detta...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Då missar de sin sista storsatsning i DIF Krüger och Josefson, och fyra matcher till som grädde på moset...

JIPPIE....................
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Montén i DN (apropå slitna spelare):
"Min erfarenhet efter tre år då jag haft spelare i JVM är att de varit bra när de kommit hem - om det har varit en lyckad turnering."
Så det vill till att heja på småkronorna då!

Mera Montén: "Det är en jäkla 'boost' att spela inför 15 000 galna kanadensare. Jag tror inte att vi här hemma förstår hur stort det är."
Som sagt, trist att Cehlin missar detta. Men kul att SVT24 sänder.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sillen kan även lira JVM nästa år, då lär han med största sannolikhet vara med i JVM-truppen.
Bild
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Roligt spelschema vi har just under den där perioden.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

känns som att Djurgården kommer att stå för anfallsspelet och Skellefteå för försvarsspelet. + Tedenby och Pääjärvi-Svensson :)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Jag har börjat spekulera i en tänkbar förstafemma och kommit fram till

Josefsson Krüger Pääjärvi-Svensson
David Rundblad Tim Erixon/Erik Karlsson (om han får spela)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Skriv svar