Hovet
Re: Köpa Hovet
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5733819.ab
Som någon sa. LHC mår inte så bra heller. Men spana in listan lite längre ner, så ser man att vi inte har så himla dyr arena. Om man jämför med resten av ES.
Som någon sa. LHC mår inte så bra heller. Men spana in listan lite längre ner, så ser man att vi inte har så himla dyr arena. Om man jämför med resten av ES.
Men vad listan inte förtäljer är ju hur många procent av intäkterna som går till själva klubben.Sebbe G skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5733819.ab
Edit: Sen ska man ju jämföra kvalitén på arenorna också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja, det har du rätt i.Edin skrev:Men vad listan inte förtäljer är ju hur många procent av intäkterna som går till själva klubben.Sebbe G skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5733819.ab
Edit: Sen ska man ju jämföra kvalitén på arenorna också.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Pinsamt dålig den där Aftonbladet artikeln med jämförelser för hyror... säger absolut inte ett skvatt om helheten.
Precis!-daniel- skrev:Pinsamt dålig den där Aftonbladet artikeln med jämförelser för hyror... säger absolut inte ett skvatt om helheten.
Spelar ju egentligen ingen roll vad andra klubbar betalar i hyror förutom att det skiljer mellan lagen och vissa har högre hyra. Drar sedan ett annat lag in det fem dubbla på ett år vad DIF gör så spelar ju det ingen roll om de har en högre hyra(ex.)
Hade varit bättre om de satt ut intjänade kr per år, för att få en blick på hur mycket av pengarna går till hyra av hallen.
There is no I in TEAM!!!!
Som jag ser det så är det största problemet i föreningen arenafrågan, precis som för fotbollen.
Vi kommer aldrig bli bäst igen under lång tid utan en egen arena som vi äger alla försäljningsrättigheter på. Det är ekonomin som styr, så är det bara.
Jag tycker Djurgården Hockey har agerat väldigt trögt i den här frågan och inte sett de möjligheter som uppkommit i svallvågorna efter fotbollens jakt på mark för egen arena.
På Loudden i Värtahamnen/Norra Djurgården fick DIF fotboll häromåret förslag på mark från Stockholms Stad som man sedan tackade nej till med hänvisning till att det inte skulle kunna börja byggas där förrän om 10 år.
DIF Hockey är inte riktigt i samma panikläge som fotbollen i arenafrågan, och vi kan överleva på Hovet/Globen i 10-12 år till utan större problem.
Djurgården Hockey borde således göra anspråk på den marken på Loudden snarast.
Se bild på nya stadsplaneringen på Loudden här:
http://insyn.stockholm.se/exploatering/ ... age002.jpg
Skulle vi få ett principbeslut från staden på att bygga där så kommer sponsorerna ställa sig i kö...
En hockeyarena tar betydligt mindre plats och är inte alls lika skrymmande och därmed ett inte alls lika kontroverisellt bygge... Tänk att kunna bygga en egen variant med mycket inspiration från hovet och de bra sakerna från globen.
Dessutom hade man för flera år sedan kunnat göra samma anspråk på att bygga på Storängsbotten när Djurgårdsförvaltningen sade nej till fotbollens arenaförslag där pga att den arenan blev för skrymmande. Men nu är fotbollen där med nya förslag för träningsanläggningar så det är inget att orda vidare om just nu i alla fall...
Hovet i all ära, men vi drar aldrig till oss de allra bästa spelarna i framtiden om vi fortsätter där, och det är bajenland.
Nu är det här en gammal tråd och jag har inte hängt med i hela Hovetfrågan men ett köp känns spontant inte bra utan ett steg bakåt.
I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
Vi kommer aldrig bli bäst igen under lång tid utan en egen arena som vi äger alla försäljningsrättigheter på. Det är ekonomin som styr, så är det bara.
Jag tycker Djurgården Hockey har agerat väldigt trögt i den här frågan och inte sett de möjligheter som uppkommit i svallvågorna efter fotbollens jakt på mark för egen arena.
På Loudden i Värtahamnen/Norra Djurgården fick DIF fotboll häromåret förslag på mark från Stockholms Stad som man sedan tackade nej till med hänvisning till att det inte skulle kunna börja byggas där förrän om 10 år.
DIF Hockey är inte riktigt i samma panikläge som fotbollen i arenafrågan, och vi kan överleva på Hovet/Globen i 10-12 år till utan större problem.
Djurgården Hockey borde således göra anspråk på den marken på Loudden snarast.
Se bild på nya stadsplaneringen på Loudden här:
http://insyn.stockholm.se/exploatering/ ... age002.jpg
Skulle vi få ett principbeslut från staden på att bygga där så kommer sponsorerna ställa sig i kö...
En hockeyarena tar betydligt mindre plats och är inte alls lika skrymmande och därmed ett inte alls lika kontroverisellt bygge... Tänk att kunna bygga en egen variant med mycket inspiration från hovet och de bra sakerna från globen.
Dessutom hade man för flera år sedan kunnat göra samma anspråk på att bygga på Storängsbotten när Djurgårdsförvaltningen sade nej till fotbollens arenaförslag där pga att den arenan blev för skrymmande. Men nu är fotbollen där med nya förslag för träningsanläggningar så det är inget att orda vidare om just nu i alla fall...
Hovet i all ära, men vi drar aldrig till oss de allra bästa spelarna i framtiden om vi fortsätter där, och det är bajenland.
Nu är det här en gammal tråd och jag har inte hängt med i hela Hovetfrågan men ett köp känns spontant inte bra utan ett steg bakåt.
I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
Jag ser 100000 mil köer framför mig och hemma efter match vid 2-tiden på natten efter att ha stått still på strandvägen. Andra kommunikationer finns ju heller knappt. Hovet ligger faktiskt riktigt smidigt till för de flesta.true-blue skrev: I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Du tror inte kommunikations möjligheter kommer uppstå om man utför detta projekt på Loudden som true-blue beskriver? Nej förslaget som true-blue presenterar låter extremt spännande och härligt.sensei skrev:Jag ser 100000 mil köer framför mig och hemma efter match vid 2-tiden på natten efter att ha stått still på strandvägen. Andra kommunikationer finns ju heller knappt. Hovet ligger faktiskt riktigt smidigt till för de flesta.true-blue skrev: I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
DIF Fotboll - Östermalms IP
DIF Hockey - Loudden
JA TACK!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
sensei skrev:Jag ser 100000 mil köer framför mig och hemma efter match vid 2-tiden på natten efter att ha stått still på strandvägen. Andra kommunikationer finns ju heller knappt. Hovet ligger faktiskt riktigt smidigt till för de flesta.true-blue skrev: I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
Det finns en poäng i det, men nya och bättre kommunikationer till området är redan planerat vad jag förstår. Kanske även en ny T-banestation. Och istället för Strandvägen kan man ta Lidingövägen/Tegeluddsvägen. Det tar 5 minuter från Stadion till Loudden med bil den vägen. Så om man brukar ta bilen till Stadion så tar det inte mycket längre tid till Loudden.
Det kan vara värt att undersöka i alla fall.
På en egen arena där kommer det inte att vara något aik emblem på isen...
Gärna en egen arena, gärna på Loudden. Bryr mig inte så mycket om vart, bara det inte är för långt norrut. :>
Finns en hel del slätter här nere i skåneland där man säkert kan muta greven/bönder och få sig en fin plats. 60 mil är ju ingeting 
Är ju va Norrlänningarna har mellan sina närmsta grannar

Är ju va Norrlänningarna har mellan sina närmsta grannar

There is no I in TEAM!!!!
Betänk då att innan en arena blir klar på Loudden (glöm inte att saneringen som kommer ta in i helvete lång tid) så hinner Spårväg City och Norra länken bli klar. Dessutom lär det bli en och en annan busslinje. Loudden ligger väldigt dåligt till nu, men jag är övertygad om att infrastrukturen kommer förbättras allt eftersom Norra Djurgårdsstaden byggs ut.true-blue skrev:sensei skrev:Jag ser 100000 mil köer framför mig och hemma efter match vid 2-tiden på natten efter att ha stått still på strandvägen. Andra kommunikationer finns ju heller knappt. Hovet ligger faktiskt riktigt smidigt till för de flesta.true-blue skrev: I nödfall OK, men helst en egen arena i Djurgårdsland på Loudden...
Det finns en poäng i det, men nya och bättre kommunikationer till området är redan planerat vad jag förstår. Kanske även en ny T-banestation. Och istället för Strandvägen kan man ta Lidingövägen/Tegeluddsvägen. Det tar 5 minuter från Stadion till Loudden med bil den vägen. Så om man brukar ta bilen till Stadion så tar det inte mycket längre tid till Loudden.
På en egen arena där kommer det inte att vara något aik emblem på isen...
Vem mailar styrelsen om förslaget?
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Jag ser 100000 mil köer framför mig och hemma efter match vid 2-tiden på natten efter att ha stått still på strandvägen. Andra kommunikationer finns ju heller knappt. Hovet ligger faktiskt riktigt smidigt till för de flesta.[/quote]
På en egen arena där kommer det inte att vara något aik emblem på isen...[/quote]
Betänk då att innan en arena blir klar på Loudden (glöm inte att saneringen som kommer ta in i helvete lång tid) så hinner Spårväg City och Norra länken bli klar. Dessutom lär det bli en och en annan busslinje. Loudden ligger väldigt dåligt till nu, men jag är övertygad om att infrastrukturen kommer förbättras allt eftersom Norra Djurgårdsstaden byggs ut.
Vem mailar styrelsen om förslaget?[/quote]
Jag är van att maila styrelser om arenaförslag... Började maila DIF Fotboll om Östermalms IP och Storängsbotten för nästan 10 år sedan. Sen började de efter mycket om och men att ta tag i det men skötte det ruskigt trögt och jag fick med en krönika i ärendet på JK:s hemsida 9 nov 2004.
Fem år sen och det förslaget är i princip det fotbollen håller på med nu... Man blir så trött.
Kuriosa för intresserade: http://web.archive.org/web/200511300750 ... sp?id=2883
Hursomhelst, jag har även vid ett tillfälle mailat DIF Hockey om att samarbeta med fotbollen i arenafrågan men inte fått svar.
Från Lunkan och Alf har jag genom åren alltid fått svar på mina tips och frågor. Det underlättar ju när deras mailadresser finns på hemsidan. Hockeyns styrelse verkar rätt hemliga, inga mailadresser där minsann. Därför lade jag bara in det här i forumet.
Men om någon kan tillhandahålla mailadresser så kan jag skicka förslaget till dem. Eller kopiera förslaget bara och skicka själv, det spelar ingen roll.
Har dock en känsla av att det redan är noterat och att någon snor cred för förslaget framöver...
På en egen arena där kommer det inte att vara något aik emblem på isen...[/quote]
Betänk då att innan en arena blir klar på Loudden (glöm inte att saneringen som kommer ta in i helvete lång tid) så hinner Spårväg City och Norra länken bli klar. Dessutom lär det bli en och en annan busslinje. Loudden ligger väldigt dåligt till nu, men jag är övertygad om att infrastrukturen kommer förbättras allt eftersom Norra Djurgårdsstaden byggs ut.
Vem mailar styrelsen om förslaget?[/quote]
Jag är van att maila styrelser om arenaförslag... Började maila DIF Fotboll om Östermalms IP och Storängsbotten för nästan 10 år sedan. Sen började de efter mycket om och men att ta tag i det men skötte det ruskigt trögt och jag fick med en krönika i ärendet på JK:s hemsida 9 nov 2004.
Fem år sen och det förslaget är i princip det fotbollen håller på med nu... Man blir så trött.
Kuriosa för intresserade: http://web.archive.org/web/200511300750 ... sp?id=2883
Hursomhelst, jag har även vid ett tillfälle mailat DIF Hockey om att samarbeta med fotbollen i arenafrågan men inte fått svar.
Från Lunkan och Alf har jag genom åren alltid fått svar på mina tips och frågor. Det underlättar ju när deras mailadresser finns på hemsidan. Hockeyns styrelse verkar rätt hemliga, inga mailadresser där minsann. Därför lade jag bara in det här i forumet.
Men om någon kan tillhandahålla mailadresser så kan jag skicka förslaget till dem. Eller kopiera förslaget bara och skicka själv, det spelar ingen roll.
Har dock en känsla av att det redan är noterat och att någon snor cred för förslaget framöver...

http://www.dn.se/sport/ishockey/djurgar ... -1.1007150
Mats Larsson, om att de vill ta över Hovet och renovera.
Mats Larsson, om att de vill ta över Hovet och renovera.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."