Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 4sure »

Anledningen att jag och Caveman blev lite chockade över det du sa är att vi hör hela tiden tonåringar som skriker ställ er upp var tredje minut, blir lite tjatigt. Vi överaskar ibland och sjunger för att peppa er !
På lördag ska jag och 20 man inta klacken för att se fall det blir lite skillnad, vi står långt upp och ska ge på smällen på att färjestad skall höra oss!
Keep it up boys ta i på lördag ser fram emot det!!:)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

easer90 skrev:För er som fortfarande inte förstår vad jag egentligen klagar på: Jag tycker det är konstigt att aktivsittplats sitter ner under "sittplats ställ er upp" medans resterande i arenan ställer sig upp.
Va? Vad pratar du om?
Om du seriöst påstår detta så tvivlar jag starkt på att du varit på någon hemmamatch i år.
Jag har stått i klacken i samtliga 10 matcher, och när "sittplats ställ er upp" sjungs så ställer sig ungefär 50-100 personer sig upp på aktiv sittplats och någon enstaka på långsidan.

Långsidan ställer sig endast upp under "om ni älskar DIF, stå upp", och under denna sång så står även hela kortsidan upp. Har aldrig hänt att åskådarna på långsidan ställt sig upp under "sittplats ställ er upp".
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Jag har inte sagt att ingen ställer sig upp :P Allt jag menar är att det sitter även folk i aktivsittplats av samma anledning som vissa står i klacken, priset!
Jag har stått i klacken alla hemmamatcher.

Ni som sitter här kan jag med 100% säkerhet säga att ni är INTE någon av dem personer jag/vi pratar om!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:Jag har inte sagt att ingen ställer sig upp :P Allt jag menar är att det sitter även folk i aktivsittplats av samma anledning som vissa står i klacken, priset!
Jag har stått i klacken alla hemmamatcher.

Ni som sitter här kan jag med 100% säkerhet säga att ni är INTE någon av dem personer jag/vi pratar om!
Alltså, jag tycker inte du kan "klaga" på någon på aktiv sittplats.
De som du ser inte ställer sig upp tillhör inte Aktivsittplats vad jag vet, det är väl några vanliga sittplatser mellan klacken och aktiv?
Vilket fall som helst, först klaga på oss själva, försöka göra förbättring. Sedan när vi gör så Hovet ekar själva, då kan vi klaga på aktiv. :)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Jag kan ju inte klaga på mig själv riktigt ;)
Men jo alla behöver rycka upp sig riktigt ordentligt med tanke på hur många vi är. men men det blir väll bättre förhoppningsvis!
grodis333

Inlägg av grodis333 »

Vad sägs om följande citat från FBKs egen websida:
" Färjestad hade ett rejält stöd på läktarna eftersom en speciell sponsorresa var anordnad. Men framför allt imponerar hemmaklacken.
- Det är ett djävulskt liv på läktarna i den här hallen, vi kunde nästan inte höra varann under matchen, sa ”Perra”."

Och om man nu ska ha någon speciell ramsa för Mike Zigomanis, borde den då inte användas för att ytterligare påpeka hans suveräna tekningar och psyka ned hans motståndare ännu mer?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kanonjobb av klacken idag. Bravo!
Men snälla, skippa den där jävla Paraparapara-Djurgården som hörs allt oftare.
Överlåt såna fjantramsor till typ Brynäs och Luleå istället.

Min högst personliga åsikt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

jensa85 skrev:Kanonjobb av klacken idag. Bravo!
Men snälla, skippa den där jävla Paraparapara-Djurgården som hörs allt oftare.

Min högst personliga åsikt.
Tycker du har delvis fel, för att den ska vara bra ska absolut __ALLA__ vara med på den, och vifta på händerna åt olika håll. Men inte mer än 1 gång per match. Men det behövs någon där nere på räcket för att dra igång den, då följer de flesta med.

Trevligt med den "nya" ramsan "Kämpa - Djurgården", när ståplats sjöng Kämpa och sittplats och Fabriken sjöng Djurgården. Vi fick grymt drag i några minuter där MEN, dra inte igång den när vi leder med 3-2. Det är ju en "ligga under ramsa" enligt mig.

Slutligen, bra jobbat idag! Både på isen och på läktaren.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

jensa85 skrev: Men snälla, skippa den där jävla Paraparapara-Djurgården som hörs allt oftare.
Håller med till 1000000% !
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:Trevligt med den "nya" ramsan "Kämpa - Djurgården", när ståplats sjöng Kämpa och sittplats och Fabriken sjöng Djurgården. Vi fick grymt drag i några minuter där MEN, dra inte igång den när vi leder med 3-2. Det är ju en "ligga under ramsa" enligt mig.

Slutligen, bra jobbat idag! Både på isen och på läktaren.
Här håller jag med till fullo. Bästa ramsan idag, ingen tvekan.

Den ramsan är det i vanligt fall rätt dåligt drag i. Den är lite för jobbig att kunna hålla igång om man ska köra hela ramsan. Tycker definitivt vi ska fortsätta såhär!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Ståplats: KÄMPA
Aktiv Sittplats: DJURGÅRDEN

Den kan nog komma att bli en riktig publikfavorit i framtiden. Det var riktigt härligt att sjunga med i den. Normalt sett skriker alla i klacken "KÄMPA djurgården". Man hör bara kämpa där typ, så det var en riktigt bra idé att dela upp de 2 orden.
Dock var stämning allt för ofta under all kritik idag. Under den första perioden var det som om att 2/3 av klacken sov.
I början av andra var det likadant, tills "Kämpa - Djurgården" drogs igång. Efter detta var stämningen skön, och det testades ett par sånger som inte hörs allt för ofta nu för tiden. Bland annat "Super Djurgårn", "Forza Djurgårn" och "Tjalalala - tjalalala - tjalalalalalala Djurgårn!"
Den sistnämnda bör definitivt sjungas oftare. Om hela klacken en dag sjunger med i den kan vi skapa en riktigt underbar och glädjande stämning. Man blir faktiskt riktigt glad av den låten!

Sen så håller jag med dig jensa85, Barapapapa ramsan är faktiskt jävligt kass. Den kanske kan sjungas på en storsatsning om någon står på räcket, men att sjunga den på vardagsmatcher är ingen höjdare.
Sedan så undrar jag varför klackfolk konstant ska sjunga "Sittplats ställ er upp". Vad är meningen med att sjunga den 18 minuter in i en sömnig första period.
Den ramsan och "Om ni älskar DIF stå upp" ska och får inte missbrukas. Man börjar redan nu märka av att stora delar av långsidan har tröttnat på tjatet om att ställa sig upp. Så sjung endast dessa sånger i slutet av matcherna, eller ev om Johanssons/Hardy Nilsons Järnkaminer skapar en jävligt bra stämning. Då kan dessa få användas för att liva upp stämningen ytterligare, men inte annars.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sthlm_dif skrev:Ståplats: KÄMPA
Aktiv Sittplats: DJURGÅRDEN

Den kan nog komma att bli en riktig publikfavorit i framtiden. Det var riktigt härligt att sjunga med i den. Normalt sett skriker alla i klacken "KÄMPA djurgården". Man hör bara kämpa där typ, så det var en riktigt bra idé att dela upp de 2 orden.
Dock var stämning allt för ofta under all kritik idag. Under den första perioden var det som om att 2/3 av klacken sov.
I början av andra var det likadant, tills "Kämpa - Djurgården" drogs igång. Efter detta var stämningen skön, och det testades ett par sånger som inte hörs allt för ofta nu för tiden. Bland annat "Super Djurgårn", "Forza Djurgårn" och "Tjalalala - tjalalala - tjalalalalalala Djurgårn!"
Den sistnämnda bör definitivt sjungas oftare. Om hela klacken en dag sjunger med i den kan vi skapa en riktigt underbar och glädjande stämning. Man blir faktiskt riktigt glad av den låten!

Sen så håller jag med dig jensa85, Barapapapa ramsan är faktiskt jävligt kass. Den kanske kan sjungas på en storsatsning om någon står på räcket, men att sjunga den på vardagsmatcher är ingen höjdare.
Sedan så undrar jag varför klackfolk konstant ska sjunga "Sittplats ställ er upp". Vad är meningen med att sjunga den 18 minuter in i en sömnig första period.
Den ramsan och "Om ni älskar DIF stå upp" ska och får inte missbrukas. Man börjar redan nu märka av att stora delar av långsidan har tröttnat på tjatet om att ställa sig upp. Så sjung endast dessa sånger i slutet av matcherna, eller ev om Johanssons/Hardy Nilsons Järnkaminer skapar en jävligt bra stämning. Då kan dessa få användas för att liva upp stämningen ytterligare, men inte annars.
Vad sägs om att aldrig mer sjunga den? Det enda den påminner om är Brynäs mål-ramsa dom hade när vi mötte dom.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev: Sedan så undrar jag varför klackfolk konstant ska sjunga "Sittplats ställ er upp". Vad är meningen med att sjunga den 18 minuter in i en sömnig första period.
'
Yes, bra sagt. 100% rätt.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

jensa85 skrev:Vad sägs om att aldrig mer sjunga den? Det enda den påminner om är Brynäs mål-ramsa dom hade när vi mötte dom.
Haha, men det var ju trots allt dom som tog den av oss :wink:
Nä, men jag förstår vad du menar. Den är verkligen inte bra, det håller jag med dig om. Känns väldigt löjligt att sjunga den.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Måste berömma klacken idag! 26/11 gjorde ni ett riktigt bra jobb. Fortsätt så! Men det kan bli ännu bättre :!:
Skriv svar