Sant men fortfarande, enligt mig, hästlängder bättre & stabilare än O.Eklund. Måste trots allt ha ett x antal backar i laget, går inte bara att avfärda dem direkt efter en dålig insats. Ge han tid och förtroende så blir han säkert duglig, i hope.DIF_Soldier skrev:Tyvärr verkar det vara så att Deilerts defensiv inte heller håller. Svag på deras 2-1 och allt som oftast genererade Brynäs chanser när han var på isen.
Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/11 2009
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/11 2009
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
klaga på mackan är nog inte helt smart... han är och förblir så satans viktig för oss denna säsong.
Håller inte med dig att han är sämst i elitserien , är väl ändå att ta i .Men det känns som att han har mycket kvar att ge när det kommer till skridskoåkningen , tacklingar ala Ölvestad.alskar_dif skrev:Marcus Nilson är nog sämst på skridskorna i hela elitserien..herregud så sölig.
Däremot poängskörden kan man ju inte klaga på direkt. Tycker han helt klart gör sitt jobb men förväntade mig lite mer speed och tacklingar när han anlände. Viktig kugge i vårat lag helt klart
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det här var klackens dag. Nästan så att man glömmer att det fanns en klubba där när 2-2 gick in och inte bara tryckvågen av "Kämpa, djurgården!"
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Hjäääääälp!
Ska hålla en presentation imorgonbitti på jobbet men har NOLL röst kvar!
Mycket härlig seger och framförallt viktig! Klacken gjorde ett riktigt bra jobb och när "KÄMPA DJURGÅRDEN" ekade till på Hovet fick man rysningar. Det enda man skulle önska sig är lite mer aktivitet från sittplats (jag själv ett undantag
) är alldeles för segstartade, tar nästan två perioder innan man börjar klappa rejält, men man kan väl inte få allt!
Mycket härlig seger och framförallt viktig! Klacken gjorde ett riktigt bra jobb och när "KÄMPA DJURGÅRDEN" ekade till på Hovet fick man rysningar. Det enda man skulle önska sig är lite mer aktivitet från sittplats (jag själv ett undantag

2014-04-07, vad hände?
Jepe skrev:Hjäääääälp!
Mycket härlig seger och framförallt viktig! Klacken gjorde ett riktigt bra jobb och när "KÄMPA DJURGÅRDEN" ekade till på Hovet fick man rysningar. Det enda man skulle önska sig är lite mer aktivitet från sittplats (jag själv ett undantag) är alldeles för segstartade, tar nästan två perioder innan man börjar klappa rejält, men man kan väl inte få allt!
Lät som att det var en jävla drag idag , klacken lät grym matchen igenom
Obeskrivligt viktig och skön seger!
Trodde faktiskt inte att det skulle sluta 5-2 när halva matchen var spelad.. kändes som att Brynäs spelade ganska perfekt bortahockey.. Men det tyckte jag efter halva matchen mot Luleå också, och då slutade det ju likadant.
Deilert var ju inte jättestabil i egen zon direkt, men fortfarande klasser bättre än O. Eklund. Och då gör han sin första match, och får spela med en annan ytterst medioker back.
Krüger gjorde inga poäng idag, men han gör fan det mesta rätt. Han kommer att bli äckligt bra..
Zigomanis är jag däremot riktigt orolig för.. han känns svag och har inget vidare tempo i kroppen..
Och Ridderwall lär väl ha spelat bort sina chanser att få spela någon mer match innan jul då han inte höll nollan...
Känns ändå som att vi helst bör plocka nån eller några poäng på den extremt svåra bortaturnén nu.. 9 poäng ner till kvalserien går fort..
Trodde faktiskt inte att det skulle sluta 5-2 när halva matchen var spelad.. kändes som att Brynäs spelade ganska perfekt bortahockey.. Men det tyckte jag efter halva matchen mot Luleå också, och då slutade det ju likadant.
Deilert var ju inte jättestabil i egen zon direkt, men fortfarande klasser bättre än O. Eklund. Och då gör han sin första match, och får spela med en annan ytterst medioker back.
Krüger gjorde inga poäng idag, men han gör fan det mesta rätt. Han kommer att bli äckligt bra..
Zigomanis är jag däremot riktigt orolig för.. han känns svag och har inget vidare tempo i kroppen..
Och Ridderwall lär väl ha spelat bort sina chanser att få spela någon mer match innan jul då han inte höll nollan...
Känns ändå som att vi helst bör plocka nån eller några poäng på den extremt svåra bortaturnén nu.. 9 poäng ner till kvalserien går fort..
Vilken underbart skön seger! Så jävla välbehövligt!
Plus till:
+Kämpa! Djurgården! En klassiker i ny(?) tappning, fungerade utmärkt. Brukar vara dåligt drag i den ramsan i vanliga fall, såhär borde vi fortsätta med den!
+Danielsson, han var bra idag, två mål och en snygg snurrfint på slutet. Fortsätt såhär!
+Jakob Markström, för att han satt på bänken idag.
Tänkte även ge domaren ett plus i kanten, men han tappade allt i tredje perioden.
Plus till:
+Kämpa! Djurgården! En klassiker i ny(?) tappning, fungerade utmärkt. Brukar vara dåligt drag i den ramsan i vanliga fall, såhär borde vi fortsätta med den!
+Danielsson, han var bra idag, två mål och en snygg snurrfint på slutet. Fortsätt såhär!
+Jakob Markström, för att han satt på bänken idag.
Tänkte även ge domaren ett plus i kanten, men han tappade allt i tredje perioden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Underbart skön humor*Knirre skrev:Obeskrivligt viktig och skön seger!

- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Otroligt härlig seger. Men den största segraren måste vara "KLACKEN" Utan deras engagemang i mitten på andra med "KÄMPA DJURGÅRDEN" så hade grabbarna aldrig vänt det här. Då Marcus Nilson tryckte in 2 - 2 med klackens finsång i bakgrunden syntes det på ansiktena i hela laget att nu har vi hittat energin igen, nu knyter vi nävarna och fixar det här. Tror publiken verkligen har en stor påverkan att laget faktiskt kämpar i de övre regionerna av tabellen och DIF kommer bara att bli bättre och bättre. Stor GULDSTJÄRNA till DIF:s härliga stå och aktiva sittplatspublik idag 

Härlig seger.
Man behöver väl inte nämna hur viktig den var.
Jag tycker att hela laget idag gör en riktigt bra insats. Bra vilja från samtliga idag.
+ ger jag idag till:
Marcus Nilsson
Niklas Danielsson
"Kämpa - Djurgården" ramsan. Känns som om att denna kommer att bli en publikfavorit.
Jakob Markström! Jag vet inte var du var och vad du gjorde, men oavsett vad du än gjorde, så uppskattar jag att du inte stod i Brynäs mål idag!
Ridderwall var också duktig idag. Stabil där bak.
Krüger tyckte jag också gjorde en bra match. Det märktes att han var tillbaka.
Man behöver väl inte nämna hur viktig den var.
Jag tycker att hela laget idag gör en riktigt bra insats. Bra vilja från samtliga idag.
+ ger jag idag till:
Marcus Nilsson
Niklas Danielsson
"Kämpa - Djurgården" ramsan. Känns som om att denna kommer att bli en publikfavorit.
Jakob Markström! Jag vet inte var du var och vad du gjorde, men oavsett vad du än gjorde, så uppskattar jag att du inte stod i Brynäs mål idag!
Ridderwall var också duktig idag. Stabil där bak.
Krüger tyckte jag också gjorde en bra match. Det märktes att han var tillbaka.
Senast redigerad av sthlm_dif den 2009-11-26 22:46:16, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Det är dags att trycka Brodins namn på tröjan nu, det har han helt klart förtjänat. Han tacklar, går på mål, skjuter på allt och är en finne i röven på alla backar i motståndarlaget och vilken back-checking sedan.
Brodin är här för att stanna!
Brodin är här för att stanna!
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- -daniel-
Första matchen på typ 3 säsonger som jag varken kunde följa Live, på TV eller (web)radio. Kändes tungt (istället hade man ett mysigt 14 timmars arbetspass framför fantastiskt givande ekonomisystem och serverbyten. Härligt) så titt som tätt sprang jag till datorn och uppdaterade Live Rapporteringen.
Otroligt skönt med 3 pinnar. Mest glad för Danielssons skull, tycker han kämpar & sliter varenda jävla match med grymt dålig utdelning i vanliga fall... Verkar också som Riddarn gjorde en stabil match.
Min fråga gäller dock Deiler; hur skötte han sig? "Sådär" enligt de uppgifter jag fått. Ragge då, var det bättre fart i tanke och handlande i hans agerande idag jämfört med debaclet-i-Egons-Arena senast?
Otroligt skönt med 3 pinnar. Mest glad för Danielssons skull, tycker han kämpar & sliter varenda jävla match med grymt dålig utdelning i vanliga fall... Verkar också som Riddarn gjorde en stabil match.
Min fråga gäller dock Deiler; hur skötte han sig? "Sådär" enligt de uppgifter jag fått. Ragge då, var det bättre fart i tanke och handlande i hans agerande idag jämfört med debaclet-i-Egons-Arena senast?
-
Underbar kväll på Hovet. Vi la i en helt annan växel i tredje perioden, då orkar inte brynäs stå emot och vi kör över dom. Plus till publiken idag som ger allt. Det här ska vi leva vidare på under dom stora matcherna framöver.
Ragge var bäst på isen!-daniel- skrev:Första matchen på typ 3 säsonger som jag varken kunde följa Live, på TV eller (web)radio. Kändes tungt (istället hade man ett mysigt 14 timmars arbetspass framför fantastiskt givande ekonomisystem och serverbyten. Härligt) så titt som tätt sprang jag till datorn och uppdaterade Live Rapporteringen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.