Ridderwall eller Wesslau

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Steelmountain

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Steelmountain »

Riddarn alla dar i veckan! Sjukt trött på världens otätaste wesslau....bedrövlig mot timrå, ren tur att han inte släppte in 3-4 puckar till. Ge Riddarn samma förtroende som wesslau fått så kommer han glänsa.... Hade det varit Nhl hade han varit i farmaligan efter omgång 5.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Steelmountain skrev:Hade det varit Nhl hade han varit i farmaligan efter omgång 5.
Det menar du inte :o
Jitenu skrev:Wesslau förtjänar all kritik han fått hittills.
Det du påstår när du säger det där är att varje mål som Wesslau släpper in är hans eget fel. Ja, du ser förmodligen själv hur insnöad du är.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ta tillbaka Patrik Hofbauer!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sthlm_dif skrev:Jitenu, har du svårt att tolka det du läser?
Jag har aldrig påstått att Wesslau inte släpper returer, eller att han är bättre än Ridderwall.
Det jag säger är att jag börjar tröttna rejält på okunniga personer som bl.a. ger Wesslau kritik under matcherna för mål som dom inte ens har sett. I Timrå - DIF tråden så ekade det Wesslau efter varje mål, och han var chanslös på 3 av dom, + att han gjorde 2 riktigt bra räddningar under matchen.
Wesslau är ingen supermålvakt, men han får ta så fruktansvärt mycket kritik som han verkligen inte förtjänar, och det är just detta som gör mig irriterad.
När Ridderwall gjorde sin supertavla mot Frölunda skrevs det inte allt för mycket i den matchtråden... Men om Wesslau hade gjort den tavlan hade difhockey.se kraschat på grund av alla klagomål som hade skrivits här på forumet.

Jag förstår självklart att många börjar tröttna på bl.a. Wesslaus returer. Men frågan ni bör ställa er är om Ridderwall verkligen är mycket bättre? Det finns förmodligen en anledning till att Wesslau får stå fler matcher än Ridderwall. Målvaktstränaren och Hardy är ju inte dumma i huvudet. Om Ridderwall fortsätter att visa upp samma spel så kanske han får spela mer senare under säsongen. Jag vet inte hur vårt tränar-team resonerar kring målvakterna, och om jag ska vara ärlig så skiter jag egentligen i vem som får stå, så länge man har en förstemålvakt.
Wesslau är för tillfället vår förstemålvakt, och förmodligen är det därför som han får stå mer. Om en ändring är nödvändig så kommer det att ske en ändring förr eller senare. Det är jag övertygad om.

Hardy vet vad han gör, och jag är övertygad om att vi har en spikad förstemålvakt efter nyår.
Hur gick det i den matchen VFHC ?
Harför mig attvi vann med 3-1 och att Riddarn var tungan på vågen.
HUr ofta är Wesslan tungan på vågen på ett positivt sätt?
Hur många poäng har re3spektive målvakt ordnat åt oss?
HUr ser deras poängprocent ut om man slår ut det hela per antal matcher so de spelat?
Jag vill nog snarast påstå att Riddarn varit klart bättre än Wesslan på de allra flesta punkter
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Kall-El skrev:Hur gick det i den matchen VFHC ?
HUr ser deras poängprocent ut om man slår ut det hela per antal matcher so de spelat?
Jag vill nog snarast påstå att Riddarn varit klart bättre än Wesslan på de allra flesta punkter
När skrev jag att jag tycker att Wesslau är bättre än Ridderwall?
Jag har aldrig påstått det, och om jag ska vara ärlig så skiter jag fullständigt i vem som står så länge vi har en förstemålvakt (som får stå minst 75% av våra matcher).
Det jag gång på gång vill säga med mina inlägg angående Wesslau är att han får ta oerhört mycket kritik på det här forumet som han inte förtjänar. Jag har aldrig påstått att jag tycker att Wesslau håller NHL klass precis som många här verkar få det till.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; Ridderwall har varit bättre än Wesslau än så länge i år enligt mig. Ingen kan väl ens påstå annat.
Men att en av våra målvakter ska få ta emot så mycket kritik som Wesslau får göra dag efter dag är oacceptabelt och det gör mig både förbannad och irriterad.

Om ni är så upprörda över att Wesslau får stå - rikta kritiken mot Hardy Nilsson och våran målvaktstränare. Skicka iväg ett mejl och klaga, skriv hur idiotiska och värdelösa dom är... Gör vad fan ni vill. Men sluta upp med att ge Wesslau skulden för varje mål som han släpper in.

Wesslau bestämmer inte vem som får stå i våra matcher. Så om ni har klagomål ska dom riktas mot de ansvariga, inte mot Wesslau.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Christer

Inlägg av Christer »

sthlm_dif skrev:
Jag har aldrig påstått det, och om jag ska vara ärlig så skiter jag fullständigt i vem som står så länge vi har en förstemålvakt (som får stå minst 75% av våra matcher).
Det jag gång på gång vill säga med mina inlägg angående Wesslau är att han får ta oerhört mycket kritik på det här forumet som han inte förtjänar. Jag har aldrig påstått att jag tycker att Wesslau håller NHL klass precis som många här verkar få det till.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; Ridderwall har varit bättre än Wesslau än så länge i år enligt mig. Ingen kan väl ens påstå annat.
Men att en av våra målvakter ska få ta emot så mycket kritik som Wesslau får göra dag efter dag är oacceptabelt och det gör mig både förbannad och irriterad.

Om ni är så upprörda över att Wesslau får stå - rikta kritiken mot Hardy Nilsson och våran målvaktstränare. Skicka iväg ett mejl och klaga, skriv hur idiotiska och värdelösa dom är... Gör vad fan ni vill. Men sluta upp med att ge Wesslau skulden för varje mål som han släpper in.

Wesslau bestämmer inte vem som får stå i våra matcher. Så om ni har klagomål ska dom riktas mot de ansvariga, inte mot Wesslau.
Inte särskilt ofta jag skriver här på forumet då det tycks vara överbelastat med en massa människor som tror sig vara bättre lämpade som coacher/tränare/ledare/värvningsansvariga m.m m.m.
Dessutom utan att ha fakta på bordet så tror jag att det är en ganska låg medelålder på detta forum, rätta mig gärna om jag har fel. Det är iallafall vad jag tror när jag läser alla meningslösa inlägg och trådar.
Just denna tråd bevisar hela min teori.

Men det jag ville säga är att det iallafall finns ett fåtal här inne som inte tänker med den lilla hjärnan.
sthlm_dif , du verkar då verkligen tillhöra den smartare delen (den lilla skaran) av alla här på forumet.
Dina inlägg i den här tråden är enligt mig dom bästa på mycket länge. Håller med dig helt.

Jag menar, vad fan sitter folk och bara kritiserar här på forumet hela tiden. Gömda bakom sina datorer kan folk skriva precis som dom tänker. Men är det någon som någonsin dragit iväg ett mail till dom ansvariga och skrivit precis som dom skrivit på forumet. Tror knappast det.

Kan ni/vi inte bara lägga ner detta jävla gnäll och fokusera på att prestera på läktaren, köpa souvenirer, bli medlemmar etc istället. Just precis denna tråd är så meningslös och dum så man blir förbannad. Det är precis som sthlm_dif säger att det inte är varken Wesslau eller Ridderwall som tar ut sig själva till att stå i målet. Det finns det ledare/målvaktstränare som gör och den som presterar bäst på träningarna är troligen den som står. Är inte jag helt ute och cyklar så är väl Wesslau mer eller mindre uttalad förstemålvakt. Man kan tycka vad man vill om det men det betyder inte att man måste kasta skit på någon av dom HELA tiden. Tycker själv som många andra att Riddarn varit lite bättre i år men återigen så är det inte vi här på forumet som vet/kan mest. Kan inte alla bara släppa denna diskussion nu och ta det för vad det är?
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Du har så rätt i det du skriver Christer, och jag håller med dig Sthlm_dif, tränarna och målvaktstränaren vet troligtvis vad de gör. Det finns nog en anledning att Wesslau får stå match efter match, men jag nekar inte till att Riddarn faktiskt har varit bättre än så länge och kanske borde få chansen lite oftare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Christer skrev:
sthlm_dif skrev:

Inte särskilt ofta jag skriver här på forumet då det tycks vara överbelastat med en massa människor som tror sig vara bättre lämpade som coacher/tränare/ledare/värvningsansvariga m.m m.m.
Dessutom utan att ha fakta på bordet så tror jag att det är en ganska låg medelålder på detta forum, rätta mig gärna om jag har fel. Det är iallafall vad jag tror när jag läser alla meningslösa inlägg och trådar.
Just denna tråd bevisar hela min teori.

Men det jag ville säga är att det iallafall finns ett fåtal här inne som inte tänker med den lilla hjärnan.
sthlm_dif , du verkar då verkligen tillhöra den smartare delen (den lilla skaran) av alla här på forumet.
Dina inlägg i den här tråden är enligt mig dom bästa på mycket länge. Håller med dig helt.

Jag menar, vad fan sitter folk och bara kritiserar här på forumet hela tiden. Gömda bakom sina datorer kan folk skriva precis som dom tänker. Men är det någon som någonsin dragit iväg ett mail till dom ansvariga och skrivit precis som dom skrivit på forumet. Tror knappast det.

Kan ni/vi inte bara lägga ner detta jävla gnäll och fokusera på att prestera på läktaren, köpa souvenirer, bli medlemmar etc istället. Just precis denna tråd är så meningslös och dum så man blir förbannad. Det är precis som sthlm_dif säger att det inte är varken Wesslau eller Ridderwall som tar ut sig själva till att stå i målet. Det finns det ledare/målvaktstränare som gör och den som presterar bäst på träningarna är troligen den som står. Är inte jag helt ute och cyklar så är väl Wesslau mer eller mindre uttalad förstemålvakt. Man kan tycka vad man vill om det men det betyder inte att man måste kasta skit på någon av dom HELA tiden. Tycker själv som många andra att Riddarn varit lite bättre i år men återigen så är det inte vi här på forumet som vet/kan mest. Kan inte alla bara släppa denna diskussion nu och ta det för vad det är?
Vi kanske har olika uppfattningar om vad ett forum är till för, men jag trodde att dess huvudsakliga uppgift var för att ge personer en möjlighet att vädra sin åsikter i olika frågor. När det då uppstår händelser som många tycker är märkliga kommer det per automatik att bli diskussion om detta. Det du snarast förespråkar är en begränsning av yttrandefriheten samt att vi blint skall lita på "våra ledare". En betydligt farligare inställning än något som hittills framförts på detta forum.

Om man däremot skall plocka fram något meningslöst som inte för forumet framåt kan man t ex peka på information om hur många matchtröjor någon individ har köpt på sig genom åren.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Kall-El skrev: Vi kanske har olika uppfattningar om vad ett forum är till för, (1) men jag trodde att dess huvudsakliga uppgift var för att ge personer en möjlighet att vädra sin åsikter i olika frågor. När det då uppstår händelser som många tycker är märkliga kommer det per automatik att bli diskussion om detta. (2) Det du snarast förespråkar är en begränsning av yttrandefriheten samt att vi blint skall lita på "våra ledare". En betydligt farligare inställning än något som hittills framförts på detta forum.
1. Visst är forum till för att dela med sig av sina åsikter. Men när majoriteten av inläggen angående Wesslau är skrivna helt utan fakta, och dessutom ofta är formulerade på väldigt konstiga sätt, så börjar man ju ifrågasätta inläggen.
Låt mig ge tre exempel för att stödja mitt argument:

1. ursäkta mitt språk men jag flippar totalt, kan dom börja spela hockey, byt ut fucking wesslau, hardy börja agera som en coach nu!!!
2. Ps. ja, Jag vet att det inte bara var hans fel idag men ändå han känns så gay
3. Fattar inte riktigt hur Hardy tänker när han byte till Wesslau när Ridderwall hade gjort så laget inte hade torskat på 5 raka matcher.

Sedan så låter jag dig själv kolla igenom de olika matchtrådarna, i de matcherna där Wesslau har stått. Han har fått skulden där för i stort sett varje mål som han har släppt in. Mycket som skrivs här på forumet håller en så låg klass så att det hela börjar bli löjligt.

2. Det som Christer syftade på var att klassen på många skribenter här på forumet är på tok för låg. Man måste ha faktabaserad information för att kunna skriva ner sina klagomål. Det här forumet håller en på tok för låg klass, och det skrivs inlägg hej vilt i de flesta trådarna, inlägg som innehåller noll fakta och absolut ingen baktanke överhuvudtaget.
Alla ska självklart få tycka och tänka som dom vill, och yttra sig om sina funderingar, så länge som det som skrivs är faktabaserat. Om man inte kan anpassa sig efter dessa enkla "regler", så bör man utan tvivel tas bort från forumet. Man måste självklart kunna få en extra chans om man går över gränserna en gång, men om det upprepas igen så bör det inte råda något tvivel om vad som ska hända med dessa användare.

De flesta som ofta skriver här på forumet strävar efter samma mål; att höja nivån på forumet. Men så länge som det skrivs ogenomtänkta inlägg dag efter dag så är det svårt att lyckas med detta.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Man kan inte lasta Wesslau för alla mål. Hockey är ett lagspel och man måste ju även kunna titta på det jobb som utespelarna ska göra i försvarszon..Många av målen kommer ju av försvarsmisstag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm_dif skrev:

Så bra, jag skriver under på precis allt sthlm_dif

Matchtråden senast var direkt pinsam. Wesslan gjorde ingen tavla, räddade ett flertal bra lägen och får ändå så otroligt mycket skit. Att vissa hävdar att han borde tagit 1-0 målet (direktskott efter lång förflyttning) kan jag verkligen inte förstå och är ett tydligt exempel på den oförtjänta kritik han får.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Steelmountain

sthlm_dif skrev:
Kall-El skrev: Vi kanske har olika uppfattningar om vad ett forum är till för, (1) men jag trodde att dess huvudsakliga uppgift var för att ge personer en möjlighet att vädra sin åsikter i olika frågor. När det då uppstår händelser som många tycker är märkliga kommer det per automatik att bli diskussion om detta. (2) Det du snarast förespråkar är en begränsning av yttrandefriheten samt att vi blint skall lita på "våra ledare". En betydligt farligare inställning än något som hittills framförts på detta forum.
1. Visst är forum till för att dela med sig av sina åsikter. Men när majoriteten av inläggen angående Wesslau är skrivna helt utan fakta, och dessutom ofta är formulerade på väldigt konstiga sätt, så börjar man ju ifrågasätta inläggen.
Låt mig ge tre exempel för att stödja mitt argument:

1. ursäkta mitt språk men jag flippar totalt, kan dom börja spela hockey, byt ut fucking wesslau, hardy börja agera som en coach nu!!!
2. Ps. ja, Jag vet att det inte bara var hans fel idag men ändå han känns så gay
3. Fattar inte riktigt hur Hardy tänker när han byte till Wesslau när Ridderwall hade gjort så laget inte hade torskat på 5 raka matcher.

Sedan så låter jag dig själv kolla igenom de olika matchtrådarna, i de matcherna där Wesslau har stått. Han har fått skulden där för i stort sett varje mål som han har släppt in. Mycket som skrivs här på forumet håller en så låg klass så att det hela börjar bli löjligt.

2. Det som Christer syftade på var att klassen på många skribenter här på forumet är på tok för låg. Man måste ha faktabaserad information för att kunna skriva ner sina klagomål. Det här forumet håller en på tok för låg klass, och det skrivs inlägg hej vilt i de flesta trådarna, inlägg som innehåller noll fakta och absolut ingen baktanke överhuvudtaget.
Alla ska självklart få tycka och tänka som dom vill, och yttra sig om sina funderingar, så länge som det som skrivs är faktabaserat. Om man inte kan anpassa sig efter dessa enkla "regler", så bör man utan tvivel tas bort från forumet. Man måste självklart kunna få en extra chans om man går över gränserna en gång, men om det upprepas igen så bör det inte råda något tvivel om vad som ska hända med dessa användare.

De flesta som ofta skriver här på forumet strävar efter samma mål; att höja nivån på forumet. Men så länge som det skrivs ogenomtänkta inlägg dag efter dag så är det svårt att lyckas med detta.

Inte för att vara petig men du ska nog kolla igenom dinna egna inlägg innan du hackar på andra.... kollade runt lite, såg rätt många inlägg från dig som var under byxlinjen...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Steelmountain skrev:Inte för att vara petig men du ska nog kolla igenom dinna egna inlägg innan du hackar på andra.... kollade runt lite, såg rätt många inlägg från dig som var under byxlinjen...
Jag skriver i alla fall inte att våra målvakter känns så väldigt gay, som en viss person gjorde i en annan tråd.
Jag minns ärligt talat inte vad jag skrev för ett och ett halvt år sedan när jag skapade det här användarnamnet, om du syftar på mina första inlägg. Men jag behöver inte läsa dom, för att jag vet att dom inte var perfekt skrivna. Men det finns en gräns, och när man påstår att en målvakt känns så väldigt gay har man passerat den gränsen med stora steg.
Hur jag formulerade mina meningar för ett år sedan är väl inte allt för väsentligt idag? Vi lever i nuet, och vi människor utvecklas ständigt i vårt skrivande så som i andra sammanhang.
Men om du har ett exempel där jag kommer upp i din nivå nyligen, skicka gärna ett pm, så ska jag se över mitt eventuella misstag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Varför i hela hisingen skall en eller ett par individer bestämma vad som skall diskuteras på detta forum??

Att sport upprör är ju ingen nyhet för någon av oss, och att vi kommer att ha samma åsikter eller tankar kommer heller aldrig att inträffa. Åldersnivån skiljer givetvis på oss och vi uttrycker oss på olika sätt, att man använder ord som ej är lämpliga kommer också att fortgå. Är själv över 30 sträcket och kan uttrycka mig mindre begåvat vissa gånger, gör det att jag inte har rätt att yttra mig på forumet.? Jag har klagat på spelare mer än en gång och visat min besvikelse , på grund ut av spelarens uppträdande på isen. Tycker jag har rätt till det då jag är rätt säker på att spelarna själva inte är här inne och läser i forumet , och är dom det så fine, forumet är till för oss supportrar och här kan vi vädra oss om allt från himmel till jord när det kommer till DIF. Vi har förmodligen bara en sak gemensamt och det är att våra hjärtan klappar för DIF, och det är förmodligen det ända.

Till topic , Ridderwall eller Wesslau . Folk har mycket tankar och åsikter om målvakterna och tycker inte det är mer än rätt att man får skriva ner sina åsikter här , bra som dåliga. Folk använder dåliga ordval inklusive mig själv, är det hela världen ? Om personen är 10 år och skriver ord som vi knappt förstår eller skulle använda, so what?

Som sist kan jag gå i god för att ingen vill Wesslau något ont, tycker heller inte det är hans fel att han inte är bättre än han är. Han ger givetvis sitt yttersta varje match men han är inte bättre. Att vi skall rikta kritiken mot Hardy eller ledningen , de matcher jag sett har dom aldrig stått i mål. Det är Wesslau som står och därför riktas den indirekt mot honom. Visst kan man gilla läget och hänga upp en till matchtröja på väggen och ha 3 kaffekoppar i köket, men jag anser att jag fortfarande har rätt att yttra mig på forumet. Hur som haver imorgon bankar vi skiten ur Brynäs vare sig det är Wesslau eller Ridderwall som står

(kommer inte att mothugga svar om mitt inlägg , ville bara vädra mina och bara mina egna åsikter.)
Steelmountain

Oj då träffade jag rätt... Nej nu ger vi oss, Gay var helt fel av mig. Rinner över vissa match dagar :lol: ska inte ske igen. ok?
Skriv svar