Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Jacke skrev:m0ng00se, Diffe89, FredrikA mfl mfl

Första inlägget i denna tråd hålls uppdaterad med kontraktslängder, rykten mm. Bara att titta där istället.
ooh thx m8:]..
isolerad

Inlägg av isolerad »

http://www.hockeyligan.se/statistik.php?kat=mv

Jag tycker att Djurgården borde ha högre ambitioner än en trettonde plats i målvaktsligan...
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

robin_dif skrev:jag är ruggit imponerad av mattias andersson som jag förstått inte ens har varit första målvakt i allsvenskan!
men han är ingen första målis MEN han är en riktig djurgårdare och jag hoppas att han blir kvar!

P.S är det nån som har en cool bild på mattias andersson?
http://www.hockeypictures.se/default2.a ... lag=&tab=0
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Eftersom Djurgården är intresserad av Hammarbys målvakt Daniel Larsson är det inte så troligt att Mattias Andersson får nytt kontrakt. Men man vet ju aldrig ;)
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jacke skrev:Eftersom Djurgården är intresserad av Hammarbys målvakt Daniel Larsson är det inte så troligt att Mattias Andersson får nytt kontrakt. Men man vet ju aldrig ;)
Det var han som stod i j-vm eller hur ?? :?
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jacke skrev:Eftersom Djurgården är intresserad av Hammarbys målvakt Daniel Larsson är det inte så troligt att Mattias Andersson får nytt kontrakt. Men man vet ju aldrig ;)
Det var han som stod i j-vm eller hur ?? :?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

MIF ligger just nu under mot SAIK och skulle man inte klara av att ta sig tillbaka till elitserien finns det en heldel intressanta namn i truppen:

Marcus Matthiasson, gammalbekanting som då inte drog jämt med Wikegård. Pålitlig målskytt med påstått stort ego.

Edvin Frylén, kylskåpet Edvin är också en gammalbekanting som kunde vara nyttig så här i backkris tider.

Carl Söderberg, lovande junior som resten av elitserien också kommer skrika efter.

Kim Staal, den blixtsnabbe dansken skulle bli en läcker center mellan Thoresen och Linkan.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Visst, Edvin Frylén får gärna komma tillbaka för min del. Han har producerat 33 poäng i år i Malmö. Rätt bra för en back.
Kim Staal ser jag gärna också i DIF.
Men bara för att de inte klarar Elitserien (om de nu inte gör det) betyder det ju inte att man kan plocka i deras trupp. Och det kan defenitivt inte DIF göra i såfall. Finns nog fler som är ute efter dessa.
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Carl Söderberg skulle väl inte sitta fel va? Men han hamnar väl hos nån av dom rikare klubbarna eller om han åker över till NHL redan nästa säsong.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 04,00.html

Eklund, Andersson och Mattsson ser ut att få lämna.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Enligt Aftonbladet som tenderar att hitta på lite vad som helst ja. Förhoppningsvis stannar Eklund och Rudslätt, samt Mattias Andersson. Varför skulle man vilja bli av med honom?
georg7901

Inlägg av georg7901 »

Nilson,Kristoffersson,Eklund,Nordfeldt är 4 forwards som inte får nya kontrakt..
Användarvisningsbild
Åskan

Inlägg av Åskan »

Enligt SVD får följande spelare inget nytt kontrakt:
M Andersson
Mattsson
Björck
Ryman
Lamberg
Strömberg
Nordfelt
Kristoffersson
P Nilson
Eklund
källa: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12159477.asp
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Åskan skrev:Enligt SVD får följande spelare inget nytt kontrakt:
M Andersson
Mattsson
Björck
Ryman
Lamberg
Strömberg
Nordfelt
Kristoffersson
P Nilson
Eklund
källa: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12159477.asp
Underbar läsning.. skulle man till nästa säsong inte hitta tillräckligt många bra backar för att ersätta dessa så är det ändå bara att plocka in några snubbar från gatan, så blir det iaf inte sämre.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Storrensning i år igen. Men man gör ju helt rätt. Undrar dock om det var rätt beslut att låta Eklund gå, han har ju ändeså gjort 17 mål den här säsongen.
Kunde man skaffa sig samma fingertoppskänsla som Frölunda med värvningar så skulle jag inte klaga.
Skriv svar