Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne08

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av janne08 »

Dagens match var tyvärr en klen laginsatts ingen var egentligen bättre än någon annan
Laget kom aldrig upp i tempo och väldigt få passningar hittatde rätt, ett antal bra målchanser missades och som grädde på moset för många utvisningar.
Helt klar saknades Ölvis-Krüger-Josefson.
Men det är lugnt de e 22 matcher kvar till det börjar på riktigt :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara att inse att vår backbesättning är rätt svag och när INTE Ragge håller den nivå vi tänkt oss kombinerat med en dåres tilltro till Eklund ja då ser det utså här. Tyckte redan före säsongen startade att vi var en back korta och detta har VERKLIGEN besannats. En klassmålvakt kan täcka upp svagare backar ( se Brynäs ) men vi har tyvärr inte heller någon målvaktav högre klass heller. Wessan har stått 3 matcher på raken och vi har tre torskar. Nu borde Riddarn få chansen i tre raka matcher. Bar att inse att Wesslau tyvärr har den trista fömågan att vara "sämst när det gäller". Han var bra mot FBK, men då var Karlsson enorm, matchen efter är han relativt svag... Hade a gjot insatsen mot FBK idag hade vi nog vunnit. Kort sagt det känns inte som att killen är en vinnarmålvakt helt enkelt.

Jag tror att vi måste få in en back till per omgående. Eklund kan vi låna ut till ett Allsvenskt gäng istället.
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Bara att inse att vår backbesättning är rätt svag och när INTE Ragge håller den nivå vi tänkt oss kombinerat med en dåres tilltro till Eklund ja då ser det utså här. Tyckte redan före säsongen startade att vi var en back korta och detta har VERKLIGEN besannats. En klassmålvakt kan täcka upp svagare backar ( se Brynäs ) men vi har tyvärr inte heller någon målvaktav högre klass heller. Wessan har stått 3 matcher på raken och vi har tre torskar. Nu borde Riddarn få chansen i tre raka matcher. Bar att inse att Wesslau tyvärr har den trista fömågan att vara "sämst när det gäller". Han var bra mot FBK, men då var Karlsson enorm, matchen efter är han relativt svag... Hade a gjot insatsen mot FBK idag hade vi nog vunnit. Kort sagt det känns inte som att killen är en vinnarmålvakt helt enkelt.

Jag tror att vi måste få in en back till per omgående. Eklund kan vi låna ut till ett Allsvenskt gäng istället.

Men va bra, lösningen på problemet är alltså,
Vi Byter vi hela backuppsättningen utom Ragge som får vila lite till han uppnår sin fulla kapacitet, sen bör vi kanske byta några anfallare som borde göra mål men inte gör det.
Bra, få se nu hur många kan det bli, hoppsan det blev visst 10-15 man, verkar bli dyrt!
Inga problem vi lånar stålarna av EL-Kalle. Toppen svårare var det inte, Problemet Löst
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen varför har inte DIFs ledning uppmärksammat detta supertalang
jensa85

Inlägg av jensa85 »

janne08 skrev:
Kall-El skrev:Bara att inse att vår backbesättning är rätt svag och när INTE Ragge håller den nivå vi tänkt oss kombinerat med en dåres tilltro till Eklund ja då ser det utså här. Tyckte redan före säsongen startade att vi var en back korta och detta har VERKLIGEN besannats. En klassmålvakt kan täcka upp svagare backar ( se Brynäs ) men vi har tyvärr inte heller någon målvaktav högre klass heller. Wessan har stått 3 matcher på raken och vi har tre torskar. Nu borde Riddarn få chansen i tre raka matcher. Bar att inse att Wesslau tyvärr har den trista fömågan att vara "sämst när det gäller". Han var bra mot FBK, men då var Karlsson enorm, matchen efter är han relativt svag... Hade a gjot insatsen mot FBK idag hade vi nog vunnit. Kort sagt det känns inte som att killen är en vinnarmålvakt helt enkelt.

Vi Byter vi hela backuppsättningen utom Ragge som får vila lite till han uppnår sin fulla kapacitet, sen bör vi kanske byta några anfallare som borde göra mål men inte gör det.
Bra, få se nu hur många kan det bli, hoppsan det blev visst 10-15 man, verkar bli dyrt!
Inga problem vi lånar stålarna av EL-Kalle. Toppen svårare var det inte, Problemet Löst
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen varför har inte DIFs ledning uppmärksammat detta supertalang
Blind eller efterbliven? Eller bara oerhörda problem med att tolka ett inlägg janne?
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

jensa85 skrev:
janne08 skrev:

Blind eller efterbliven? Eller bara oerhörda problem med att tolka ett inlägg janne?
Håller med. Fullständigt galen tolkning.

Plocka in en defensiv back av typ Derek Joslin-nivå så är vi hemma.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag bara undrar var den Mackan som irriterade motståndarna, retade upp deras fans, skrek på domare, spelade fult, tacklades i ansiktet, sköt stenhårt, åkte snabbt, slogs och petade ut ögonen på motståndare, har tagit vägen...

Om ni vet var han befinner sig så får ni gärna kontakta mig.

070...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Såg nyss A. Holmqvists kanon som gav 4-2.

Herrejävlar, inte varje dag man ser en sån i Elitserien...

Men men, många tongivande spelare borta idag. Nu ser vi till att glömma bort den här matchen och aldrig någonsin nämna den igen, så är det bara nya tag tills på Torsdag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Mäklaren

2006 bytte han spelstil.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Är det bara jag som tycker Printz är den absolut sämsta backen vi har, när han vinner en duel (som i andra perioden) blir han så stirrig när han har pucken att han bara drar i väg den trotts att ingen är på han. Det resultera i hans bästa pass för dagen rakt på bladet till en timrå(!) spelare. Han gjorde runt 3 sånna "rensningar" igår. Men man blir knappt arg längre det är ju mer regel än undantag! Sen är det ju en skönt sväning match Vesslan gör igår från att vara hur darrig som helst till att spika igen totalt i 3dje perioden.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

För övrigt så förstår jag inte kritiken mot Ragge från gårdagens match. Han var verkligen rejäl i sitt spel och var den enda backen som hade både bra markeringsspel och puckbehandling. Printz är som vanligt hur bra som helst utan puck, men han skänker bort den allt för ofta.

Jag undrar dessutom vad som hänt med Kyle... han var bästa backen i laget fram till för ungefär sju-åtta matcher sedan, efter det har det bara gått utför.

Wesslans två första perioder är alldeles för dåliga och då spelar det egentligen ingen roll att han gör två superräddningar i sista perioden. Han är på tok för svajig - in med Ridderwall nu för satan!

Dessutom så är det dags att sära på Mackan, Mike och Otto. Nilson - Fimpen - Jimpa fungerade oerhört bra före uppehållet och om vi kör med den formationen kan vi dessutom få två klasspelare till andraformationen, samtidigt som Fimpen och Jimmie höjer sig ytterligare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stocky skrev:Är det bara jag som tycker Printz är den absolut sämsta backen vi har, när han vinner en duel (som i andra perioden) blir han så stirrig när han har pucken att han bara drar i väg den trotts att ingen är på han. Det resultera i hans bästa pass för dagen rakt på bladet till en timrå(!) spelare. Han gjorde runt 3 sånna "rensningar" igår. Men man blir knappt arg längre det är ju mer regel än undantag! Sen är det ju en skönt sväning match Vesslan gör igår från att vara hur darrig som helst till att spika igen totalt i 3dje perioden.
Det är rätt kul hur olika man kan värdera spelares insatser. Jag tar t.ex Printz före Eklund alla dagar i veckan.
Jag håller med om att Printz ibland visar brister i spelsinne och puckbehandling, men det är väl inte de egenskaperna vi har värvat honom för?
Som jag ser det är han en stabil defensiv försvarare som gör ett klart godkänt jobb.

Men som sagt, det är råder mycket olika åsikter om Printz liksom om mycket annat och tur är väl det. Om matchen igår skrev någon på detta forum att han inte delade ut en endaste tackling trots att han enligt mig vid ett flertal tillfällen smällde på Timråspelare. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
stella_artois

Inlägg av stella_artois »

Stocky skrev:Är det bara jag som tycker Printz är den absolut sämsta backen vi har, när han vinner en duel (som i andra perioden) blir han så stirrig när han har pucken att han bara drar i väg den trotts att ingen är på han. Det resultera i hans bästa pass för dagen rakt på bladet till en timrå(!) spelare. Han gjorde runt 3 sånna "rensningar" igår. Men man blir knappt arg längre det är ju mer regel än undantag! Sen är det ju en skönt sväning match Vesslan gör igår från att vara hur darrig som helst till att spika igen totalt i 3dje perioden.
Nej, Jag håller med personen som skriver efter dig att han är oftast grymt bra utan puck.
Men med puck slarvar han alltför ofta.
Det tär på krafterna i hela laget som måste åka och jaga och repa hans tabbar.

För er som såg färjestadmatchen i helgen vet ju vad jag menar när han försöker lägga en (ensam) i försvarszon men missar pucken.
Dock är Oscar Eklund den som måste bort omgående!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja men räcker det inte med att övriga spelare är nojiga över Wesslau? Ska man dessutom ha trippel backup på Printz. Kolla noga nästa match när han tar burskydd. Han lägger nämligen 9 av 10 passar åt höger där en spelare får stå och vänta, ställer sig en motståndare ivägen för den passen. Då får ialf jag hjärtklappning och svetningar, för då kan han A. dra en indianare B. utöverplexit 2 minuters utvisning C. drar en passning när han tittar upp men pucken ligger kvar på samma ställe, detta har hänt 3 gånger dom senaste 2 matcherna. Tycker faktiskt Eklund är bättre han märker man inte av, Prinz utmärker sig mer än vad Crosby gör under en match tyvärr åt fel håll bara.

Som tur är har jag väl kanske fel, andra verkar tycka han är bra och det är inget fel med det. Jag försöker dock tänka på annat när han har pucken i vår zon.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Printz är inte tillräckligt resolut med pucken, men han är inte vårt största bekymmer. Sedan så måste forwards vara i rörelse visa vad dom vill ha pucken, att dom vill ha pucken när backarna tar burskydd.

Sedan så tycker jag att du ska kolla lite när DIF spelar i BP, där gör Printz ett stort jobb, men har man redan bestämt sig för att en spelare är dålig så kanske det blir svårt.

O.Eklund, Timmy, Ragge, Kyle där har du backar som varit direkt dåliga dom senaste matcherna.

Märkligt att vi förlorat tre matcher i rad sedan Ragge gjort comeback.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stocky skrev:Kolla noga nästa match när han tar burskydd. Han lägger nämligen 9 av 10 passar åt höger där en spelare får stå och vänta, ställer sig en motståndare ivägen för den passen.
Detta håller jag med om. Men gör inte våra backar generellt det? Som jag sett det går en back och tar burskydd medan den andre glider ut i högerkant.
Som jag förstår verkar det vara en grunduppställning till vårt uppspel.

Tack och lov har vi de senaste matcherna visat på lite mer variation men i överlag har uppspelen börjat så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar