Man kan inte bli annat än imponerad av Forsberg, han leker med motståndet trots han har spelat så pass lite som han har gjort. Om han håller sig skadefri så kommer MoDo bli en allvarlig utmanare till SM-Guldet.sensei skrev:Ja de flesta har väl hört att Näslund och Forsberg ansluter till modo. Som grädde på moset kommer Hinote över från usa.
Tja, tänk om M.Sundin hade samma hjärta för sin moderklubb, man kan inte låta bli att leka med tanken.
Hur som helst så möter vi modo den 3/12. Blir säkert en fullsatt match mot ett lag som nu måste favorittippas, givet att den svenska superduon håller.
Säsongen 2009/10
Re: Säsongen 2009/10
Ja publiksnittet är nog det som är mest glädjande av allt den här säsongen.
Om det kan fortsätta på samma sätt så borgar det för en ännu bättre spelartrupp nästa år.
Vi har haft fyra lördagsmatcher. Alla utom den sena Halloween matchen har varit utsålda.
På hela förra säsongen var tre matcher utsålda och det är redan matchat trots att vi är i mitten av november. Förra säsongens utsålda matcher spelades i januari och februari.
Snitt lördagar 7850
Snitt vardagar 6616
Om det kan fortsätta på samma sätt så borgar det för en ännu bättre spelartrupp nästa år.
Vi har haft fyra lördagsmatcher. Alla utom den sena Halloween matchen har varit utsålda.
På hela förra säsongen var tre matcher utsålda och det är redan matchat trots att vi är i mitten av november. Förra säsongens utsålda matcher spelades i januari och februari.
Snitt lördagar 7850
Snitt vardagar 6616
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Dags för Hardy att ändra om i kedjorna så det blir fart på alla.
M.Ragnarsson
A.Holmqvist
M.Krüger
M.Zigomanis
J.Josefsson
T.Pettersson
K.Klubertanz
P.Cehlin
K.Ottosson
J.Ölvestad
D.Printz
N.Falk
N.Danielsson
M.Holmqvist
M.Nilson
T.Eriksson
C.Eklund
A.Engqvist
M.Ragnarsson
A.Holmqvist
M.Krüger
M.Zigomanis
J.Josefsson
T.Pettersson
K.Klubertanz
P.Cehlin
K.Ottosson
J.Ölvestad
D.Printz
N.Falk
N.Danielsson
M.Holmqvist
M.Nilson
T.Eriksson
C.Eklund
A.Engqvist
Timrå borta
Brynäs hemma
Frölunda borta
Färjestad borta
MoDo hemma
Luleå borta
Skellefteå borta
Känns ju verkligen som om att någon har lagt upp ett fint schema för att vi ska få ett helvette i November igen (och i början av December då vi sköt upp vår svacka 2 veckor).
Hur i helvette kan man spela 5 bortamatcher av 7 möjliga matcher? Vad fan är det här?
Just nu känns allt bara så jävla uppgjort. Känns verkligen som om att schemat är finslipat så att vi ska missa slutspel i år igen. Fan va deprimerad man är just nu.
Brynäs hemma
Frölunda borta
Färjestad borta
MoDo hemma
Luleå borta
Skellefteå borta
Känns ju verkligen som om att någon har lagt upp ett fint schema för att vi ska få ett helvette i November igen (och i början av December då vi sköt upp vår svacka 2 veckor).
Hur i helvette kan man spela 5 bortamatcher av 7 möjliga matcher? Vad fan är det här?
Just nu känns allt bara så jävla uppgjort. Känns verkligen som om att schemat är finslipat så att vi ska missa slutspel i år igen. Fan va deprimerad man är just nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
sthlm_dif skrev:Timrå borta
Brynäs hemma
Frölunda borta
Färjestad borta
MoDo hemma
Luleå borta
Skellefteå borta
Ähh, upp med hakan nu.
DIF är ju hyfsat bra på bortais i år jämfört med tidigare.
(om man nu vill försöka se nåt hopp framöver)
Är mer oroad över hur DIF aggerat i vissa matcher på senare tid.
Ser nästan ut som att man ligger på säker mark & tycker sig har råd att göra några plattmatcher här & där.
Brynäs hemma känns ju lite småviktigt, undrar hur DIF resonerar...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om du kikar framåt lite i schemat så ser du att vi har 7 av 10 matcher på hemmaplan från mitten av december till mitten av januari.sthlm_dif skrev:
Jag har självklart uppmärksammat det. Men det är exakt lika idiotiskt det med. Man ska spela hemma, borta, hemma, borta o.s.v. med några enstaka undantag. Att dom tycker in flera hemmamatcher/bortamatcher i rad bidrar till lägre publiksiffror, då de flesta varken har tid eller ekonomi för att se 3 matcher på Hovet under en vecka.
Jag förstår verkligen inte hur dom som satte ihop årets spelschema har resonerat. För det är bedrövligt att spelschemat ser ut som det gör. En treåring hade gjort det bättre.
Jag förstår verkligen inte hur dom som satte ihop årets spelschema har resonerat. För det är bedrövligt att spelschemat ser ut som det gör. En treåring hade gjort det bättre.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tittade upp vad som behövdes för att nå kvalspel respektive fjärde plats efter 55 omgångar samt
hur lagen som blev topp fyra låg till efter 28 omgångar tidigare säsonger.
2006/2007
Efter Omg. 28 3 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar.
1 upp
LHC 46 P efter 28 Omg.
2007/2008
Efter Omg. 28 3 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar
1 upp
Modo 40 P efter 28 Omg.
2008/2009
Efter Omg. 28 2 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar
2 upp
FHC 42 p efter 28 Omg.
HV71 42 p efter 28 Omg.
Det ser ut som om de fyra topp placeringarna har satt sig ganska bra efter 28 omgångar sett till tidigare säsonger. Men jag har svårt att se SAIK kommer behålla sin placering, tror även att FBK kommer att tappa placeringar.
Djurgårdens start är den bästa sett till både poäng och placering sedan 55 omgångar infördes.
Förra säsongen låg vi sist med 30 poäng efter 28 omgångar.

Slut P4 = Poäng som krävdes för att vara på 4:e plats efter 55 Omg.
Omg. 28 P4 = Poäng som krävdes för att vara på 4:e plats efter 28 Omg.
Slut P 8 = Poäng som krävdes för att vara på 8:e plats efter 55 Omg.
P 8 = Poäng som krävdes för att vara på 8:e plats efter 28 Omg.
DIF Omg. 28 = DIF Poäng efter 28 Omgångar
DIF Omg. 29-55 = Poäng DIF spelat in mellan omgång 29-55
hur lagen som blev topp fyra låg till efter 28 omgångar tidigare säsonger.
2006/2007
Efter Omg. 28 3 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar.
1 upp
LHC 46 P efter 28 Omg.
2007/2008
Efter Omg. 28 3 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar
1 upp
Modo 40 P efter 28 Omg.
2008/2009
Efter Omg. 28 2 lag kvar på topp 4 efter 55 omgångar
2 upp
FHC 42 p efter 28 Omg.
HV71 42 p efter 28 Omg.
Det ser ut som om de fyra topp placeringarna har satt sig ganska bra efter 28 omgångar sett till tidigare säsonger. Men jag har svårt att se SAIK kommer behålla sin placering, tror även att FBK kommer att tappa placeringar.
Djurgårdens start är den bästa sett till både poäng och placering sedan 55 omgångar infördes.
Förra säsongen låg vi sist med 30 poäng efter 28 omgångar.
Slut P4 = Poäng som krävdes för att vara på 4:e plats efter 55 Omg.
Omg. 28 P4 = Poäng som krävdes för att vara på 4:e plats efter 28 Omg.
Slut P 8 = Poäng som krävdes för att vara på 8:e plats efter 55 Omg.
P 8 = Poäng som krävdes för att vara på 8:e plats efter 28 Omg.
DIF Omg. 28 = DIF Poäng efter 28 Omgångar
DIF Omg. 29-55 = Poäng DIF spelat in mellan omgång 29-55
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Eh, tycker det är något snett att klaga på att man lirar 5 bortamatcher på 7 matcher...sthlm_dif skrev:Jag har självklart uppmärksammat det. Men det är exakt lika idiotiskt det med. Man ska spela hemma, borta, hemma, borta o.s.v. med några enstaka undantag. Att dom tycker in flera hemmamatcher/bortamatcher i rad bidrar till lägre publiksiffror, då de flesta varken har tid eller ekonomi för att se 3 matcher på Hovet under en vecka.
Det här får Douglas och Dan vara med om i år:
Thu Oct 15, 2009 Sharks Capitals
Sat Oct 17, 2009 Sharks Islanders
Mon Oct 19, 2009 Sharks Rangers
Thu Oct 22, 2009 Sharks Lightning
Sat Oct 24, 2009 Sharks Thrashers
Sun Oct 25, 2009 Sharks Flyers
Thu Feb 4, 2010 Sharks Blues
Sat Feb 6, 2010 Sharks Predators
Mon Feb 8, 2010 Sharks Maple Leafs
Wed Feb 10, 2010 Sharks Blue Jackets
Thu Feb 11, 2010 Sharks Red Wings
Sat Feb 13, 2010 Sharks Sabres
Sun Mar 14, 2010 Sharks Ducks
Tue Mar 16, 2010 Sharks Stars
Thu Mar 18, 2010 Sharks Canucks
Fri Mar 19, 2010 Sharks Flames
Sun Mar 21, 2010 Sharks Oilers
Tue Mar 23, 2010 Sharks Wild
Skillnad på NHL och Elitserien
Dom hinner ju knappt ta av sig sina skydd där borta i Nordamerika innan det är dags för nästa match

Dom hinner ju knappt ta av sig sina skydd där borta i Nordamerika innan det är dags för nästa match

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ja NHL är fantastiskt. Tänk om vi kunde sälja 17 562 biljetter till varje match för ett snittpris på dryga 100 dollar och spela 82 matcher per säsong!sthlm_dif skrev:Skillnad på NHL och Elitserien![]()
Haha, det vore inte dumtodburt skrev:Ja NHL är fantastiskt. Tänk om vi kunde sälja 17 562 biljetter till varje match för ett snittpris på dryga 100 dollar och spela 82 matcher per säsong!

Men jag föredrar dock en liga med lag som har läktarkultur

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kultur vet jag inte men det är i alla fall ett jäkla liv på läktarna. Var och såg Florida Panthers premiärmatch och det var minst sagt en underhållande upplevelse. Hettade till rätt bra på läktarna, även om det inte sjungs organiserat på samma sätt som här.sthlm_dif skrev:Haha, det vore inte dumtodburt skrev:Ja NHL är fantastiskt. Tänk om vi kunde sälja 17 562 biljetter till varje match för ett snittpris på dryga 100 dollar och spela 82 matcher per säsong!![]()
Men jag föredrar dock en liga med lag som har läktarkultur
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Och då är ändå Florida Panthers ett av de tråkigaste lagen i ligan ändå, och har väl sisådär hemmapublik