Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Vad sa de förresten annars om vår match på Canal + idag? Om de nu ens pratade något om huvudmatchen...
Ragge var på besök och sa att ryggen kändes betydligt bättre. Fick nästan känslan att han kan vara tillbaka på torsdag. Rönnqvist plussade för junisarna och klagade på att frölunda hade dålig fart.

Sen var det bara Foppa som gällde (att ett av assisten kom i fem mot tre var det förstås ingen som tog notis om.) Patetiskt.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nyss hemkommen från härliga hovet. Vi gör västra frölunda ännu sämre än normalt idag, underbart! Hade som vanligt dryga bortasupportrar bakom ryggen, men de fick bara vara glada en gång pg a en skitpuck. Sen var det 100% DIF hela matchen.

Vi ligger trea! Kan knappt fatta det.

När det gäller foppa förstår jag inte vad ny är så bittra för. Det är väl bara att imponeras av en sådan spelare som efter 3-4 års frånvaro kommer tillbaks och dominerar och lyfter sitt lag. Vi har vårt lag och våra hjältar. För övrigt så skulle det inte förvåna mig om det blir just modo som vi möter i kommande kvart..

Extra plus idag tycker jag till #97!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av 1891 »

Bra match det här, vi hade flyt matchen igenom och var stabila i 60 minuter. Riktigt kul att titta på tabellen just nu. Jag tycker inte att Zigomanis var lika bra idag som han var mot Södertälje men bra ändå. Kul också att duktiga spelare som Falk, Danielsson och Tim Eriksson får komma med i målprotokollet.

13 poäng på 5 matcher nu. Mot 3 nya borta mot linköping på tordag.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Vad sa de förresten annars om vår match på Canal + idag? Om de nu ens pratade något om huvudmatchen...
Ragge var på besök och sa att ryggen kändes betydligt bättre. Fick nästan känslan att han kan vara tillbaka på torsdag. Rönnqvist plussade för junisarna och klagade på att frölunda hade dålig fart.
Positivt med Ragge, bara han inte kommer till spel för tidigt utan kör på först när han är 100% återställd. Känns nästan bättre att vänta med honom tills lördag, fast om jag förstod saken rätt så tränade han mer eller mindre för fullt redan idag så chansen finns ju att han är helt kurant.

@ sensei:
Problemet är ju att det bara tuggas om Foppas vara eller icke vara i Elitserien. Sanslöst vad det läggs fokus på det sen dag 1 när det drog igång. Tycker hela soppan är på gränsen till riktigt patetisk faktiskt...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Mattias_87 skrev:Den här matchen vinner vi. Brukar sällan känna mig så säker men nu är jag det.
Ville bara säga. Vad var det jag sa? ;-)
Avskaffa tre mot tre.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
Positivt med Ragge, bara han inte kommer till spel för tidigt utan kör på först när han är 100% återställd. Känns nästan bättre att vänta med honom tills lördag, fast om jag förstod saken rätt så tränade han mer eller mindre för fullt redan idag så chansen finns ju att han är helt kurant.

@ sensei:
Problemet är ju att det bara tuggas om Foppas vara eller icke vara i Elitserien. Sanslöst vad det läggs fokus på det sen dag 1 när det drog igång. Tycker hela soppan är på gränsen till riktigt patetisk faktiskt...
Stryk det kursiva så håller jag helt och hållet med.
Helt sinnessjukt att man kan lägga så mycket fokus på en hockeyspelare som ändå kommer gå sönder igen vilken match som helst.
Sen att han är en duktig hockeyspelare är en annan sak. Tror dock att elitseriespelarna har alldeles för stor respekt för "porslinsfoppa"..hade han spelat utan nummer hade han aldrig fått det utrymme han får så att säga...
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Riktigt härlig match att se, stod och njöt under hela dem 2 sista perioderna.
Klacken var också helt godkänd (vissa mer än andra)
Sen var det ju skitroligt att Zigomanis fick göra mål.
Senast redigerad av Stolt-Djurgårdare den 2009-11-17 23:43:59, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare för livet
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Djurgården Hockey gör mig så oerhört stolt. En för alla - alla för en. Väl genomförd match av hela laget och kul att Mike får presentera sig, vilken kanon kille!

Åhh en sådan härlig dag!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Doyle skrev:Sist men inte minst, kul att se inklippet med "SUDDEN" på jumbotronen. Han såg inte direkt ut som den gladaste "SUDD" då hans nuna blev till allmän beskådan.
Ja, jag vill också plinga lite för det här jag med, nu när Näslund och Foppa gör comeback kanske även Sudden känner sig sugen på DIF. När jag ser Sundin på Hovet såhär så höjs chanser avsevärt!

SÅ jävla skön seger över fiskstryparna!!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Gedigen laginsats av DIF och det känns sjukt bra att inte tappa poäng till ett sånt bedrövligt lag som Frölunda, vad pysslar de med?! Pinsamt.
Nu känns det faktiskt väldigt inspirerande att få möta ett pånyttfött Linköping, snacka om värdemätare. Vinner vi denna blir det SM-guld :)

*Att Krüger reser sig efter en hård tackling och sen BLIXTSNABBT serverar Danielsson på bladet är stor hockeypoesi :)

*Riddarns agerande vid 0-1 påminde lite om Salo mot Vitryssland!

*Är mycket nöjd med Ottosson-linan, de är så puckskickliga och kommer nog bli ännu bättre framöver.

*Kyle <3

*Kul att se Suddens nuna på en DIF-match (i dessa comebacktider också).

Åh en sådan härlig daaag!
Användarvisningsbild
DIF lover

Inlägg av DIF lover »

Grymt bra spelat :D
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Efter ha läst det senaste blogg inlägget på hemsidan så kan man inte blunda för vilken krigare Fimpen är, oavsett hur många stygn som ska sys så tar han dom och går ut och köttar vidare. Det kallar jag järnkamin och det är det vi publiken vill se.

OT: Upp med nästa matchtråd till lördagsmatchen. Nästan 7000 sålda och ett jävla ös från kurvan.
Skriv svar