Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Vi tog ett lån och gick all-in på rött. Ibland har man tur.
Hannula skulle vara bra att få in i klubben. Jag hoppas att man inte riskerar ekonomin. Ville inte bli ett nytt bajengnaget.
Hannula skulle vara bra att få in i klubben. Jag hoppas att man inte riskerar ekonomin. Ville inte bli ett nytt bajengnaget.
Född till sportchef.
Jag är övertygad (helt säker) på att det låg i DIF planering att plocka in en spelare till lagom JVM.
Men i.om. Tjärnqvist skada så skedde detta något tidigare än tänkt. Enbart publikintäkterna ligger minst 1 mille över budget så här långt och bättre lär det bli, över 3 mille skulle jag tro.
Man har dessutom plockat in en sponsor till som inte fanns med i början på säsongen. Gigaset, titta i mitten av tröjan och Jämför.
http://www.difhockey.se/spelarstats.php?id=1817
http://www.difhockey.se/spelarstats.php?id=3431
Har inte en susning om hur kontraktet med Zigge ser ut. Men skulle inte bli förvånad om han fick en ordentlig sig on bonus för att slippa sociala avgifter för att på så sätt sänka den egna kostnaden.
Gissar att man dessutom räknar med att möjligheterna till slutspel ökar väsäntligt och där finns det X miljoner att hämta.
Skulle Hannula ansluta till truppen får han nog nått sorts prestationsbaserat kontrakt.
Ekonomin är jag övertygad om att man har koll på idag.
Men i.om. Tjärnqvist skada så skedde detta något tidigare än tänkt. Enbart publikintäkterna ligger minst 1 mille över budget så här långt och bättre lär det bli, över 3 mille skulle jag tro.
Man har dessutom plockat in en sponsor till som inte fanns med i början på säsongen. Gigaset, titta i mitten av tröjan och Jämför.
Har inte en susning om hur kontraktet med Zigge ser ut. Men skulle inte bli förvånad om han fick en ordentlig sig on bonus för att slippa sociala avgifter för att på så sätt sänka den egna kostnaden.
Gissar att man dessutom räknar med att möjligheterna till slutspel ökar väsäntligt och där finns det X miljoner att hämta.
Skulle Hannula ansluta till truppen får han nog nått sorts prestationsbaserat kontrakt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
Får hoppas att detta är jävligt falskt, skulle smärta något enormt att se Tellan i en annan ES klubb..
Får hoppas att detta är jävligt falskt, skulle smärta något enormt att se Tellan i en annan ES klubb..
DIF för alltid<3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
är du också en öviksbo? eller fd? jag är det också men vi vet att modoiter dom kan drabbas av storslag och tro att dom får allt när någon anslutit till klubben. hatar deras "fans" ett gäng småbarn bara, men att tellan skulle dit, det här är mitt svar HAHAHAHAHHAHA! DEN VAR ROLIG DENtMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
Det där med "enligt en kompis" eller "min morfars grannes dotters hunds husses knullkompis" slår aldrig fel och är något man ofta får ta på fullaste allvar.tMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
Skapliga värvningar då för Modo. Tellan, Foppa, Näslund, Krog, Hinote och "NHL-back"......hehehe
-
i övik är landet där man snackar och inget händer.jensa85 skrev:Det där med "enligt en kompis" eller "min morfars grannes dotters hunds husses knullkompis" slår aldrig fel och är något man ofta får ta på fullaste allvar.tMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
Skapliga värvningar då för Modo. Tellan, Foppa, Näslund, Krog, Hinote och "NHL-back"......hehehe
-
tellan klar för spel i finska ligan...jensa85 skrev:Det där med "enligt en kompis" eller "min morfars grannes dotters hunds husses knullkompis" slår aldrig fel och är något man ofta får ta på fullaste allvar.tMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
Skulle inte tro de va...tMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.17 ... ukko-rauma
Dock öppnar de för att han kommer hit nästa år!
Jag hoppas du inte tolkade det där fel, la bara till det för att visa hur enögda bönderna är, f.ö så har ju alltid modofans varit de största idioterna(enligt mig)jensa85 skrev:Det där med "enligt en kompis" eller "min morfars grannes dotters hunds husses knullkompis" slår aldrig fel och är något man ofta får ta på fullaste allvar.tMy skrev:Enligt en kompis till mig som är insatt i modo(fd Öviksbo) så ska Tellan vara klar för ett 2års kontrakt med modo, verkar ha blivit för mycket för dessa lantisar med de två värvningarna idag, för han påstår också att Hinote, Krog och en NHL back ska vara påväg till modo.
DIF för alltid<3
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
http://nyheter24.se/hockey24/bloggar/ma ... 381706.n24Honken skrev:Jag är övertygad (helt säker) på att det låg i DIF planering att plocka in en spelare till lagom JVM.
Förstår inte riktigt hur vi kan ha budgeterat med 6700 besökare / match. Vinsten mot budgeten på 300k brutto känns också aningen låg...
Mats Sundin såg matchen DIF - Frölunda från pressläktarn idag...
...tänk om...näe....MEN tänk bara tanken...
Chanser höjdes ikväll något in i helvete mycket mer med tanke på att han såg matchen live anser jag.PatteW skrev:Mats Sundin såg matchen DIF - Frölunda från pressläktarn idag...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Snälla, lägg ner. Blir det comebacksnack bara för att Sundin var o tittade på en DIF-match??melker skrev:Chanser höjdes ikväll något in i helvete mycket mer med tanke på att han såg matchen live anser jag.PatteW skrev:Mats Sundin såg matchen DIF - Frölunda från pressläktarn idag...
Va i helvete är det inte alla fattar?
Han har LAGT AV MED ISHOCKEYN.
Han är inte som Forsberg som slutar och gör comeback 420 ggr per säsong för att få medias uppmärksamhet..
-
- Säsongskort: Ja
Haha, trots att Sudden har slutat så fortsätter snacket om "Sudden till DIF". Att folk aldrig lär sig...
En anna sak som är lite smårolig, folk klagar på våra målvakter. Men om ni tittar i tabellen så är det bara 2! lag som släppt in mindre mål än oss.. dags att sluta klaga?