Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
hHahaha, inte så dum tanke BIBO! Fortsätt så!
Jag har en fråga, finns det några representanter ifrån fabriken eller någon annan som fixar något tifo här på DIF hockey?
Jag har en fråga, finns det några representanter ifrån fabriken eller någon annan som fixar något tifo här på DIF hockey?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är ett flertal av representanterna ifrån Järnkaminerna som skriver på forumet.Leijon skrev:hHahaha, inte så dum tanke BIBO! Fortsätt så!
Torde nog inte vara helt omöjligt att denna idé plockas upp av någon av dessa.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Nu har jag suttit här ett bra tag och filosoferat lite om våran lillebror från Solna, och kommit på nedanstående lite spontant.
Jag vet inte vad ni alla tycker om mina funderingar, så dela gärna med er av de funderingar som ni får när ni läser nedanstående text.
Som vi alla vet är lillebror ifrån Solna inne i en mörk period.
Dom har grova ekonomiska problem, som till stor del beror på det låga intresset att se på ishockey bland aikarna.
Så nu är det dags att täppa igen truten på dom en gång för alla, med tanke på allt som sagts i år.
"Bajen hockey har aldrig funnits" har stundtals ekat inne på Råsunda,
aikarna har hånat oss Djurgårdare, med en massa struntprat om att just vi Djurgårdare skulle vara mer medgångare än t.ex. aikare.
Så nu när dom står där och jublar för sitt plastguld i fotbollen, är det dags att sänka ner dom till den nivån där dom hör hemma.
Nu är det dags att sprida budskapet om att aik mycket väl inom en viss framtid kan tvingas gå samma öde som Bajen Hockey.
Det budskapet ska vi förmedla aikarna om öga mot öga,
och det ska även eka innanför Hovet väggar.
Exempel på ramsor som skulle kunna sjungas inne på Hovet:
1. "Skatteverket här kommer gnaget (klapp x9)"
2. "Solna tingsrätt här kommer gnaget (klapp x9)"
3. "Fattiga gnaget, ja de é fattiga gnaget, fattiga gnaget, ja de é fattiga gnaget"
4. "Gnagarsvin, gnagarsvin, går ni också i konkurs? Går ni också i konkurs?"
Sen så blir man varm i hjärtat av att gå och sjunga lite på:
"25 år sen, gnagarsvin"
Dela gärna med er av era funderingar, och om ni tycker att mina funderingar låter vettiga och har förslag på ramsor, skriv gärna ner dom här på forumet.
Jag vet inte vad ni alla tycker om mina funderingar, så dela gärna med er av de funderingar som ni får när ni läser nedanstående text.
Som vi alla vet är lillebror ifrån Solna inne i en mörk period.
Dom har grova ekonomiska problem, som till stor del beror på det låga intresset att se på ishockey bland aikarna.
Så nu är det dags att täppa igen truten på dom en gång för alla, med tanke på allt som sagts i år.
"Bajen hockey har aldrig funnits" har stundtals ekat inne på Råsunda,
aikarna har hånat oss Djurgårdare, med en massa struntprat om att just vi Djurgårdare skulle vara mer medgångare än t.ex. aikare.
Så nu när dom står där och jublar för sitt plastguld i fotbollen, är det dags att sänka ner dom till den nivån där dom hör hemma.
Nu är det dags att sprida budskapet om att aik mycket väl inom en viss framtid kan tvingas gå samma öde som Bajen Hockey.
Det budskapet ska vi förmedla aikarna om öga mot öga,
och det ska även eka innanför Hovet väggar.
Exempel på ramsor som skulle kunna sjungas inne på Hovet:
1. "Skatteverket här kommer gnaget (klapp x9)"
2. "Solna tingsrätt här kommer gnaget (klapp x9)"
3. "Fattiga gnaget, ja de é fattiga gnaget, fattiga gnaget, ja de é fattiga gnaget"
4. "Gnagarsvin, gnagarsvin, går ni också i konkurs? Går ni också i konkurs?"
"25 år sen, gnagarsvin"
Dela gärna med er av era funderingar, och om ni tycker att mina funderingar låter vettiga och har förslag på ramsor, skriv gärna ner dom här på forumet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Låter vettigt överlag, men eftersom vi inte är den rikaste av klubbar så kanske det inte är helt perfekt att sjunga om deras ekonomi? Tror dock att det skulle kunna skapa lite humor och glädje på läktarna. Särskilt sången 25 år sen, gnagarsvin. Den har jag och mina polare försökt starta ett antal gånger, utan att få något gehör från övriga klacken. Riktigt skön.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
He he, sant visserligen.Mäklaren skrev:Låter vettigt överlag, men eftersom vi inte är den rikaste av klubbar så kanske det inte är helt perfekt att sjunga om deras ekonomi? Tror dock att det skulle kunna skapa lite humor och glädje på läktarna. Särskilt sången 25 år sen, gnagarsvin. Den har jag och mina polare försökt starta ett antal gånger, utan att få något gehör från övriga klacken. Riktigt skön.
Men vi sitter ju inte med skulder på 8-10 miljoner i alla fall

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det vet man aldrig.sthlm_dif skrev:He he, sant visserligen.Mäklaren skrev:Låter vettigt överlag, men eftersom vi inte är den rikaste av klubbar så kanske det inte är helt perfekt att sjunga om deras ekonomi? Tror dock att det skulle kunna skapa lite humor och glädje på läktarna. Särskilt sången 25 år sen, gnagarsvin. Den har jag och mina polare försökt starta ett antal gånger, utan att få något gehör från övriga klacken. Riktigt skön.
Men vi sitter ju inte med skulder på 8-10 miljoner i alla fall

Men schysta funderingar överlag. Behövs lite mer ironi i klacken kan jag tycka, speciellt när alla är så sömniga som nu...
Med tanke på ajk´s ekonomi så blir jag inte förvånad om det kommer en förfrågan från dem att möta DIF i Globen, t.ex under OS uppehållet. Och då sitter dom ramsorna perfekt. Självklart så ska vi håna dom även nu, ironi är skönt. Men framförallt ska vi skärpa oss och skapa ett bättre tryck med befintliga ramsor samt håna de motståndare och fans som befinner sig i Hovet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Haha, jo men precis!Honken skrev:Med tanke på ajk´s ekonomi så blir jag inte förvånad om det kommer en förfrågan från dem att möta DIF i Globen, t.ex under OS uppehållet.
Det vore ju kul för aiks supportrar om dom kunde få något i gengäld för de derbybiljetterna som dom köpte under förra säsongen, till ett derby som aldrig kommer att inträffa under en seriös drabbning

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Hockeyallsvenskan har inte OS-uppehåll vad jag vet.Honken skrev:Med tanke på ajk´s ekonomi så blir jag inte förvånad om det kommer en förfrågan från dem att möta DIF i Globen, t.ex under OS uppehållet. Och då sitter dom ramsorna perfekt. Självklart så ska vi håna dom även nu, ironi är skönt. Men framförallt ska vi skärpa oss och skapa ett bättre tryck med befintliga ramsor samt håna de motståndare och fans som befinner sig i Hovet.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Måste bara fråga, hur exakt ska man betona för att lyckas sjunga "25 år sen, gnagarsvin" ?sthlm_dif skrev:
"25 år sen, gnagarsvin"
10 år sen - gnagarsvin (Det kan jag få att låta bra) "tio år sen, gnagarsvin"
25 år sen - gnagarsvin (kommer i otakt och låter allmänt skit:S) "tjugofem år sen, gnagarsvin"
Måste fundera på betoningen haha
Losing all hope was freedom.
Betoningen blir väl enligt följande: Tjufem.Raus skrev:Måste bara fråga, hur exakt ska man betona för att lyckas sjunga "25 år sen, gnagarsvin" ?
25 år sen - gnagarsvin (kommer i otakt och låter allmänt skit:S) "tjugofem år sen, gnagarsvin"
Det är nog den enda betoningen av 25 som funkar till den här ramsan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skippa ramsan helt eller ändra texten är min åsikt. Blir Kalle Anka-varning annars.sthlm_dif skrev:Betoningen blir väl enligt följande: Tjufem.Raus skrev:Måste bara fråga, hur exakt ska man betona för att lyckas sjunga "25 år sen, gnagarsvin" ?
Det är nog den enda betoningen av 25 som funkar till den här ramsan.
Säg den glädje som varar
Ganska enkelt. Betoningen blir tjugo-fem år sen, gnagarsvin! Liksom som att man skiljer på tjugo och fem, som en särskrivning.
Låter riktigt illa att betona det på det viset, låter som om vi går på lekisMäklaren skrev:Ganska enkelt. Betoningen blir tjugo-fem år sen, gnagarsvin! Liksom som att man skiljer på tjugo och fem, som en särskrivning.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Inget jävla jinxande!!! Vi vet ju alla hur det gick i fotbollen när några idioter kom på idén att sjunga "10 år sen gnagarsvin", som ett brev på posten vann såklart asen guldet året därpå.
Att folk aldrig lär sig.
Att folk aldrig lär sig.