Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Inlägg av carl-bysen »

Zigomanis har väl dock fortfarande Amerikas tidszon i sig. Om han nu fortfarande har det så måste jag säga att jag är imponerad över hans första match i DIF-tröjan. Han gör riktigt sköna gester vid tekningarna. Dunkar klubban i isen ett antal gånger. Detta kan bli riktigt bra!

I övrigt måste jag ge mycket cred till de bägge målskyttarna Daniel Brodin och Marcus Nilsson. Mackan gjorde ett riktigt powerskott i det första målet. Hans andra slagskottkasse inom två matcher. I övrigt har han ju också gjort två mål i de bägge senaste matcherna. Sedan måste jag berömma Daniel Brodin. Vilken kille! Visar direkt att han har järnkaminernas slit och kämpa i sig. Sliter och målet är ju ett riktigt kämparmål. Tredje gången gillt var det va? Mycket viktigt med tre poäng och nu är vi fyra! :)
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:Wesslau sämst som vanligt. Mike ser riktigt bra ut dock och håller i pucken riktigt bra.
Ja, den där jävla målisen släpper in mål varje match. Fy fan va kass han är :lol:
Håller med helt och hållet, 96 i räddningsprocent är för dåligt.

Tre grymt viktiga poäng. Spelchemat är inte det enklaste de tre närmaste matcherna
Frölunda
Linköping
Färjestad
Det kan med lite oflyt bli 0 poäng här.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Honken skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:Wesslau sämst som vanligt. Mike ser riktigt bra ut dock och håller i pucken riktigt bra.
Ja, den där jävla målisen släpper in mål varje match. Fy fan va kass han är :lol:

Tre grymt viktiga poäng. Spelchemat är inte det enklaste de tre närmaste matcherna
Frölunda
Linköping
Färjestad
Ja, eller så kan det bli nio poäng med lite flyt :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Den stora behållningen idag är inte de fantastiska insatser som Ziggy, Mackan, Josefson, Kyle eller Brodin stod för - det absolut viktigaste för min del som är den stora skillnaden från föregående säsong är att
Vi kan vinna utan Ragge!

En spelare är inte skillnaden mellan vinst och förlust i år, oerhört skönt att veta! Jag bara myser när jag tänker på hur bra ställt vi kommer ha det när alla är friska, trots att det är ett tag dit...
Ja, förra säsongen hade det varit snudd på omöjligt känns det som.
DIF är betydligt jämnare som lag denna säsong då vi fortfarande efter 19 omgångar inte riktigt gått på pumpen ännu
(fått storstryk dvs)
Hade vi haft en tydligt 1:a keeper hade vi kunnat utmana topp 3.

Vilken trevlig lördagstrend DIF ordnat, tappade räkningen förra säsong för hur många lördagar som gick i deppighetens tecken.
Lördag=stryk var det då...

Fantastiskt att äntligen få spöa Ssk!!!
Tillväxten på juniorsidan känns nästan för bra för att vara sann, som Mackan sa
-vem som än plockas upp så är dom med & bidrar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Honken skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Frölunda
Linköping
Färjestad
Ja, jag menar det. Vem hade inte tagit ett direktskott som man inte ser plus att den styrs på en klubba och ändrar riktning. Riddarn hade plockat den utan problem :lol:

Men skämtosido Wesslau får äckligt mycket oförtjänt kritik på detta forum. Jag vill personligen att Riddarn ska vara förstakeeper då han känns väldigt så mycket jämnare denna säsong. Dessutom så får jag magsår på Wesslaus returer rakt ut framför mål. Han bjöd på en sån till idag i tredje då han bjöd Bicek på en gratischans. Tack och lov så gick skottet utanför denna gång.

MEN det verkar på många här som att så fort det rasslar till bakom honom är det per automatik hans fel. Man kanske ska bedömma situationen innan man uttalar sig. Eller?
100% DJURGÅRDSJ***L
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Nån som har koll på hur många poäng vi hade vid den här tiden förra året?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

pinga19 skrev:Nån som har koll på hur många poäng vi hade vid den här tiden förra året?

25 poäng då..30 nu
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Dagens mål är solklart Brodins förresten. Mackans första i all ära, men kämparviljan och glädjen när han satt den som Brodin visar är så jävla underbar att man får gåshud.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nästan årets skönaste vinst hittils. Riktigt skönt.

Bra match totalt sett av alla våra linor, stundtals var det stillastående spel i egen zon dock. Ziggy imponerade stort på mig, han och Mackan är jag helt övertygad om kommer växa till att bli en riktigt jäkla vass lina. Märks tydligt att det faktiskt är en riktig klasslirare vi har fått, hyfsad på skridskorna, ruskigt stark i sarghörnen och runt mål. Bra på de tekningar han fick ta.

Ruskigt bra jobbat av Daniel Brodin vid målet (och även många andra byten), Cehlin är också helt fantastiskt bra. Krüger & Josef vet vi redan vid det här laget typ alltid gör bra matcher...
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

1 HV71 19 11 2 3 0 5 77 - 52 38
2 Färjestads BK 18 11 1 3 1 4 46 - 42 37
3 Linköpings HC 19 9 1 3 0 7 56 - 40 31
4 Djurgårdens IF 19 9 0 3 1 7 52 - 45 30

Kan inte sluta stirra :)

Riktigt rolig borta match idag. Absolut inte sista matchen borta mot Södertälje som jag går på!

Måste bara nämna Mike som ser för jävla säker ut i anfallszon när han börjar snurra runt där. Han påminner om Linkan, skillnaden tycker jag är att Mike är mer explosiv i sitt spel.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Otroligt skönt med en seger, speciellt mot det där jävla laget som vi brukar ha så svårt mot. En riktigt stark krigarinsats från så gott som hela laget. Marcus Nilson är faktiskt igång på allvar nu och han leder laget på ett otroligt bra sätt just nu, se bara på hans arbete med att få motståndarnas nyckelspelare ur balans i match efter match. Marcus, tillsammans med Brodin och Honken tycker jag var i en klass för sig idag. Zigomanis får klart godkänt. Han höll i pucken bra, vann enormt många tekningar och hade en del fina passningar. Han kan bli riktigt viktig för oss under säsongens gång. En klasspelare är vad vi har fått hit och han tillför nog mer spetskompetens än Tjärna.

Jag vet att många här ogillar när jag kritiserar Wesslau, men han är oerhört osäker och fladdrar runt som en sprattelgubbe i målet. Han går inte hem hos mig bara, kalla mig idiot, men jag ser verkligen inte honom som en förstemålvakt i Elitserien.

Åh en sådan härlig dag!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Honken

Inlägg av Honken »

Zigge vann 70% av sina tekningar, visserligen bara 10 st men ändå.
På det leder han tekningstatistiken med Ottosson på andra plats med 64% (64 tekningar)
Närmast efter kommer Pakaslahti på 59,86% (374 tekningar)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Så j-vla skönt med två raka segrar nu där matcherna har varit jämna och stått och vägt ända in i tredje! Otroligt starkt av grabbarna att knyta ihop säcken som de gjort nu de två senaste matcherna. Bra harmoni och kämpaglöd i laget nu där det verkar som att alla jobbar för varandra. Juniorerna Brodin och Cehlin imponerar, fattar inte att de inte är fyllda 20 än! Brodin avgör ju för oss idag.

Mackan har vaknat till liv och Zigomanis såg lovande ut. Tror också på en bra och välkomponerad förstafemma med Mackan-Otto-Zigomanis.

Otto blir spelfördelaren och "liraren" i kedjan, Mackan står nför tyngd och fysiskt spel men också målskyttet, Zigomanis kommer komplettera med bra händer och smart spel samt defensivt ansvar. Tror det kan bli en riktigt riktigt bra första-line.
hasse69

Inlägg av hasse69 »

Så jävla skönt att Dif vinner, borta-hemma i scaniarinken. Då jag bor här nere i s-tälje. Känns det extra skönt. Men var var ni järnkaminer? Hörde er rätt bra endå. Råkade få en skitbiljett nära ssk-klacken. Nästa bortamatch här nere så vill jag känna, att det är som en hemmamatch. Borta bra, men hemma bäst. :roll: :lol:
Det enda trista, var i andra perioden. Sen släppte det som tur var i tredje. Annars en jämn och typisk derbymatch. Men den var lite för snäll. Jag hade hoppats på mer fysiskt spel. Nu lät jag väl lite som Wikegård? :lol:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skönt med vinst. Bra inledning på november också. Känns särskilt bra att vi har fått igång lite spelare som varit lite nere (Nilson,Josefsson), fått tillbaka Ottosson, fått in Mike och Wesslau och Ridderwall gör hyfsade matcher hela tiden nu.

Ssk åker nog inte ur iår.
Född till sportchef.
Skriv svar