Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009
Yes, sköna 3 poäng. Bra DIF 

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN SEGER SOM FAN
MARCUS NILSON
MARCUS NILSON
DIF DIF DIF!
skönt med 3p!

Fyfan vilken lättnad, oerhört skön seger 

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Vilken Järnkamins-insats Brodin genomförde vid sitt mål, och i övrigt i matchen. Jobbig att möta. Även att Mackan gjorde mål i öppen bur igen, han har hittat målkänslan, känns riktigt bra. Oerhört nöjd efter den här matchen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja håller med om Brodin bra kämpat. Så skönt med seger över tälje 

Helt underbar seger. Rättvist också sett över tre perioder.
Zigomanis kommer bli en jättetillgång även om han kanske inte glänste över mängden idag. Försök spela in han med Otto och den pånyttfödde Mackan så kan vi få en kanonkedja.
Störst plus idag till Brodin, Josefsson och Mackan.
Och nu ligger vi fyra.....
Zigomanis kommer bli en jättetillgång även om han kanske inte glänste över mängden idag. Försök spela in han med Otto och den pånyttfödde Mackan så kan vi få en kanonkedja.
Störst plus idag till Brodin, Josefsson och Mackan.
Och nu ligger vi fyra.....
- DIF_Soldier
Den stora behållningen idag är inte de fantastiska insatser som Ziggy, Mackan, Josefson, Kyle eller Brodin stod för - det absolut viktigaste för min del som är den stora skillnaden från föregående säsong är att
Vi kan vinna utan Ragge!
En spelare är inte skillnaden mellan vinst och förlust i år, oerhört skönt att veta! Jag bara myser när jag tänker på hur bra ställt vi kommer ha det när alla är friska, trots att det är ett tag dit...
Vi kan vinna utan Ragge!
En spelare är inte skillnaden mellan vinst och förlust i år, oerhört skönt att veta! Jag bara myser när jag tänker på hur bra ställt vi kommer ha det när alla är friska, trots att det är ett tag dit...
Säg den glädje som varar
Tabellen är en trevlig läsning med.
DIF på fjärde plats
DIF på fjärde plats
- SkönaDjurgårn
Underbart sköna tre poäng. Matcherna mot SSK känns minst sagt jobbiga på något sätt. Brodin <3
Åh en sådan härlig daaag!
Åh en sådan härlig daaag!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, den där jävla målisen släpper in mål varje match. Fy fan va kass han ärMäklaren skrev:Wesslau sämst som vanligt. Mike ser riktigt bra ut dock och håller i pucken riktigt bra.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Stolt-Djurgårdare
Riktigt härligt!
Någon som har en aning om hur många Djurgårdare det var på plats i Södertälje?
Någon som har en aning om hur många Djurgårdare det var på plats i Södertälje?
Djurgårdare för livet
- Doyle
- Säsongskort: Ja
En grymt härlig seger. Så skönt vi fick kvittteringen i slutet på 1 perioden. Tälje e verkligen ruggig bra i början på 1:à men sen tar DIF över mer och mer beroende på att DiF vann nästan varenda teckning. Grymt skönt o härligt att Mackan visar klass, Tack nu blir det en härlig lördag kväll...
Så viktigt detta var!
Laget i helhet gör en grym insats, och jag vill faktiskt påstå att det är Hardys förtjänst att vi vinner idag.
Hans time-out i slutet räddade helt klart oss från ett baklängesmål.
Ett stort plus till Brodin idag!
Hans kämpainsats vid 2-1 målet är makalös!
En riktig Järnkamin!
Tll sist:
Härliga Djurgårn!
Laget i helhet gör en grym insats, och jag vill faktiskt påstå att det är Hardys förtjänst att vi vinner idag.
Hans time-out i slutet räddade helt klart oss från ett baklängesmål.
Ett stort plus till Brodin idag!
Hans kämpainsats vid 2-1 målet är makalös!
En riktig Järnkamin!
Tll sist:
Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Vi fick förmodligen se säsongens vackraste mål ikväll. Och jag snackar inte om Nilsons kryss-skott. Jag snackar om Brodins viljemål. Inställningen bakom målet hittar man inte från några andra spelare än Brodin och Cehlin. One of a kind! Glädjen var även den enormt vacker.
I övrigt så får vi tacka gud för denna segern. Ren storstadsröta att ssk inte får in pucken under någon av alla dessa chanser de får efter Brodins mål. Men idag var det våran tur. Södertälje har haft stolpe in tidigare matcher så idag var det definitivt vår tur. Ruggigt skön seger. Och nu till omgångens plus och minus:
Plus: Brodin, Nilson, Klubertanz, Josefson, Honken Jr och Zigomanis
Minus: Timmy Pettersson, Fimpen och Falk
Sammanfattning: Brodins mål är +++++. Inget snack om saken, och vilket driv killen har. Mackan gör nog sin bästa match för säsongen. Fast vandringen är lång Nilson. Klubertanz är min idol. Nästan alltid 100% i sina matcher. Inga som helst misstag och killen är ju fan överallt på isen. Först upp i anfallen och först bak i backchecking. Klockrent! Josefson hade härlig fart och borde gjort minst ett mål idag. Det skulle han definitivt varit värd. Honken Jr, vilka långpass. Kommer drömma gott om dem inatt
Zigomanis debut var bättre än väntat. Tekningarna var fenomenala. Sen så visade han en efterlängtad tendens till en kille som tänker få ur tummen ur arslet, och ställa sig framför målvakten i pp. Jag gillart!
På minussidan: Timmy Pettersson var sämst på isen, punkt slut. Fimpen väger för lätt och måste stå upp för att vinna puckarna i hörnen. Falk blandrar och ger men måste skärpa sig i offensiv zon. Tappar puckarna på tok för ofta.
I övrigt så får vi tacka gud för denna segern. Ren storstadsröta att ssk inte får in pucken under någon av alla dessa chanser de får efter Brodins mål. Men idag var det våran tur. Södertälje har haft stolpe in tidigare matcher så idag var det definitivt vår tur. Ruggigt skön seger. Och nu till omgångens plus och minus:
Plus: Brodin, Nilson, Klubertanz, Josefson, Honken Jr och Zigomanis
Minus: Timmy Pettersson, Fimpen och Falk
Sammanfattning: Brodins mål är +++++. Inget snack om saken, och vilket driv killen har. Mackan gör nog sin bästa match för säsongen. Fast vandringen är lång Nilson. Klubertanz är min idol. Nästan alltid 100% i sina matcher. Inga som helst misstag och killen är ju fan överallt på isen. Först upp i anfallen och först bak i backchecking. Klockrent! Josefson hade härlig fart och borde gjort minst ett mål idag. Det skulle han definitivt varit värd. Honken Jr, vilka långpass. Kommer drömma gott om dem inatt

På minussidan: Timmy Pettersson var sämst på isen, punkt slut. Fimpen väger för lätt och måste stå upp för att vinna puckarna i hörnen. Falk blandrar och ger men måste skärpa sig i offensiv zon. Tappar puckarna på tok för ofta.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2009-11-14 18:41:02, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L