Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

[quote="jensa öhling"]önskespelare till nästa säsong. mer eller mindre realistiska:

Joakim Eriksson, finska ligan - Bara att hoppas att SSK missar i kvalet
Thomas Johansson, LHC - Vill hem till 08-land, om det hänger på pengar läs ovan..
Mikael Håkansson, LHC - Har inte gjort mycket senaste åren mycket pga rygg-problem, men Musse tillhör DIF :-)
Fredrik Hynning, Luleå - Inga kommentarer
Johan Ryno, Oskarshamn - Iinga kommentarer
Nicholas Angell, Bofors - Med vilka pengar? Men vore kanon...
Daniel Fernholm, ECHL - Platsar i Pittsburghs andra farmarlag, tillför han något?
Damiel Larsson, Hammarby - Inga kommentarer..

Jävligt lätt att hitta spelare på pappret, men var hittar som man nya tex Otto och Falk..

Det gälller att hitta smultornen bland blåbären för DIF och lita på att man håller sig kvar i ES tills våra "lovande" i våra junior-lag blir färdiga... Såvida inte publiken hittar rätt igen eller någon pumpar in några XX-miljoner i klubben..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jocke Eriksson - vore kalas.
Tomas Johansson - vore kalas
Micke Håkansson ytterst tveksam.
Hynning - Släpper inte Luleå
Ryno - vore inte dum alls.
Angell - Tveksamt
Fernholm - Vore inte dum
Daniel Larson - Vore inte dum
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Nybros Jens Svensson, skulle han kunna vara något?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=872
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Cellus skrev:Nybros Jens Svensson, skulle han kunna vara något?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=872
Precis som någon har påpekat innan är det inte säkert att han producerar i Elitserien. Om man tittar på hans statistik har han aldrig spelat i Elitserien och det bör väl säga en del om hans kapacitet. Jag tycker det räcker med Nicklas Danielsson och kanske även Johan Sjödell-Wiklander från Allsvenskan. Johan Ryno tror jag inte väljer oss...
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Om nu SSK ramlar ur skulle jag inte ha något emot om vi värvade backarna Jonathan Ericsson och Josef Boumedienne. Den sistnämnde är nog bara inte så trolig då han har ett stort tälje-hjärta, och dessutom borde vara av intresse för andra klubbar.

Nu få ni såga mig igen!
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Jag tyckte mig läsa att det var tveksamt om Linköping ville behålla Martin Samuelsson. Det kanske kan vara något för oss, han är ju nämligen Stockholmare. Om vi har råd med hans lön eller ej låter jag dock vara osagt...
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ritterwand skrev:
robin_dif skrev:nybros center jens svensson har lämnat klubben.tycker att dif ska försöka skriva kontrakt med han.
gjorde 41 poäng i år!
En påminnelse för alla som tror att allsvenska poängkungar är något att satsa på:

Nordin El Harfaoi, 52 poäng på 43 matcher
Jörgen Rickmo, 43 poäng på 39 matcher
Thoresen kom väl från Mörrum?
Sen har ju en rad av våra bästa spelare genom tiderna kommit från Huddinge.
basse7

Inlägg av basse7 »

förslag på nyförvärv:

d.fernholm
t.johansson
j.boumedienne
j.åkerman
n.angell
r.lintner
f.bouchard
m.magnusson

r.kapus
f.hynning
m.samuelsson
k.manderville
j.sjödell-wiklander
j.ryno
m.tjärnqvist
m.trattnig
m.holmqvist
o.sundh
l.fagemo.
j.eriksson
o.steen
c.steen
n.persson
d.umicevic
a.burström
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Om vi nu ska drömma ordentligt så funderar ju Aki-Petteri Berg i Toronto på att flytta ifrån nordamerika. Då DIF har tre torpeder i Toronto (Sudden, Kronwall och Tellan) som kan bearbeta honom så skulle ju det kunna vara en rätt intressant gubbe för nästa säsong. :)
Diffe89 skrev:
Thoresen kom väl från Mörrum?
Sen har ju en rad av våra bästa spelare genom tiderna kommit från Huddinge.
Thoresen var 21 år gammal då, många av våra spelare genom åren har kommit via Allsvenskan, det är där man ska börja leta talanger. Men Rickmo och El Harfaoi var däremot äldre allsvenska veteraner och det är sådana spelare vi ska akta oss för. Jens Svensson är en sådan spelare och även om han har vackra siffror i sina statistikkolumner så finns det säkerligen orsaker till varför han har spelat i allsvenska bottenlag i hela sin karriär.. Vi kan lika gärna behålla Eneqvist och/eller Nilson istället.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

man kan ju alltid drömma och när vi ändå är igång kan vi ju hoppas att kronwall gör han sällskap!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Är det någon mer som tycker att Andreas Salomonsson i Modo vore intressant? Inte för att jag tror att det är så realistiskt utan för att jag tror att han skulle passa väldigt bra i vårat lag till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Pekka21: Jag tror tyvärr inte att han kommer att spela i dif igen eller hos oss nästa säsong. Han är uppvuxen i örnsködsvik och har spelat i Modo nästan hela hans kariärr. Att han spelade för oss 2001 var att han ville vinna sm-guld, och det gjorde han.

Men jag håller med om att han skulle passa perfekt in i djurgården, en riktig målspottare.
yvvi

Inlägg av yvvi »

Kent Manderville vill ja verkligen inte se i DIF av den enkla anledningen att det är just Kent Manderville!
OskarEken

Inlägg av OskarEken »

enligt uppgifter i Nya Wermlandstidningen (NWT) har DIF och Pär Bäcker i Färjestad långt gångna förhandlingar vilket också bekräftas av Håkan Loob.

Hoppas han blir bättre hos en är han var hos oss...men det är nog inte speciellt svårt när jag tänker efter.
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Vore väl härligt att få hem dom två Linköping spelarna, Johansson och Håkansson. Visst dom börjar väl att åldras dom med men nog kan dom gör nytta i ett ungt och hungrigt DIF.
Skriv svar