Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
1891
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av 1891 »

Någon som vet hur många platser det finns totalt i klacksektionen? Och blir det alltid slutsålt där? Och i så fall, när bör man köpa biljetter senast? Själv har jag säsongskort så jag behöver inte oroa mig :) Men jag frågar för en polares räkning.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Är det någon som vet var man kan få tag på "Klockan slår" låten som spelas när DIF gör mål?
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Honken »

1891 skrev:Någon som vet hur många platser det finns totalt i klacksektionen? Och blir det alltid slutsålt där? Och i så fall, när bör man köpa biljetter senast? Själv har jag säsongskort så jag behöver inte oroa mig :) Men jag frågar för en polares räkning.
Om den information jag har stämmer så är klacksektionen på 1000 pers.
Varav 800 redan är sålda säsongskort.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Åldersgräns i klacken?

Inlägg av Snazzi »

Jag ser mer och mer småbarn i klacken, allt från 8åringar och uppåt. Därför undrar jag, eftersom att klacken bara blir mer och mer loj, om vi borde ha en åldersgräns? Vad tycker ni?

Själv anser jag att det är helt sjukt hur det nu har gått två matcher då ca. hälften av oss hållt i gång klacken, och resten går enbart med på topparna i varje ramsa. Takten blir helt fel, ena sidan skenar iväg och den andra halkar efter, står man i mitten får man lyssna på två enskilda klackar.
Anledningen till att jag vill ha bort de yngre är för att de är oftast de som håller fel tempo och de kan inte speciellt många sånger och deras röst bidrar inte speciellt mycket.

!!!! http://www.jarnkaminerna.se/sanger !!!!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Honken skrev:
1891 skrev:Någon som vet hur många platser det finns totalt i klacksektionen? Och blir det alltid slutsålt där? Och i så fall, när bör man köpa biljetter senast? Själv har jag säsongskort så jag behöver inte oroa mig :) Men jag frågar för en polares räkning.
Om den information jag har stämmer så är klacksektionen på 1000 pers.
Varav 800 redan är sålda säsongskort.
Tack, då vet jag!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
dlkungen

Inlägg av dlkungen »

http://www.jarnkaminerna.se/sanger/ah-e ... harlig-dag

Det hade varit underbart att kunna använda, "Åh en sådan härlig dag", som ringsignal till iphonen. Är det någon som känner till om det finns?

//Daniel
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

dlkungen skrev:http://www.jarnkaminerna.se/sanger/ah-e ... harlig-dag

Det hade varit underbart att kunna använda, "Åh en sådan härlig dag", som ringsignal till iphonen. Är det någon som känner till om det finns?

//Daniel
Vill du ha sången sjungen utav av klacken eller vill du ha den konstiga versionen som sjungs vid vinst i hockeyn ( I hovet) någon tjej och unge som sjunger eller vad det nu är :P
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Någon som ska kika juniorlandslaget i Kanada i december? Vore rätt sweet att dra dit och kolla Josefsson och grabbarna! :)
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Åldersgräns i klacken?

Inlägg av tomten »

Snazzi skrev:Jag ser mer och mer småbarn i klacken, allt från 8åringar och uppåt. Därför undrar jag, eftersom att klacken bara blir mer och mer loj, om vi borde ha en åldersgräns? Vad tycker ni?

Själv anser jag att det är helt sjukt hur det nu har gått två matcher då ca. hälften av oss hållt i gång klacken, och resten går enbart med på topparna i varje ramsa. Takten blir helt fel, ena sidan skenar iväg och den andra halkar efter, står man i mitten får man lyssna på två enskilda klackar.
Anledningen till att jag vill ha bort de yngre är för att de är oftast de som håller fel tempo och de kan inte speciellt många sånger och deras röst bidrar inte speciellt mycket.

!!!! http://www.jarnkaminerna.se/sanger !!!!
Jag är också jävligt sur på folk som inte sjunger... nu känns det som 50% av klacken är tonårspojkar som bara sjunger om alla andra sjunger. HATAR personer som tittar på en om man tar i. Tänk om alla sjöng ordentligt hela tiden då skulle vi ha ett enormt tryck.

Vet inte om åldersgräns skulle fungera men vore ju lite roligt om man lyckades få alla 18+ på höger sida av klacken och alla yngre på vänster sida.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Är det någon som vet hur man får tag på klackplåtar till SSK borta på lördag?
De ansvariga för täljes hemsida är inte så tydliga direkt i informationen om var man köper borta-stå platser.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:Är det någon som vet hur man får tag på klackplåtar till SSK borta på lördag?
De ansvariga för täljes hemsida är inte så tydliga direkt i informationen om var man köper borta-stå platser.
Är väl enbart direktinsläpp till klacken?

Köpte sittplatsbiljetter på Ticnet, sektion E vill jag minnas (bredvid bortaklacken).
willedif

när va djurgården i allsvenskan eller div1 ?

Inlägg av willedif »

Har Djurgården någonsin åkt ut ur Elitserien eller den högsta serien? Har kollat runt på olika sidor men hittar inget om att Djurgårn åkt ut.

Använd frågetråden nästa gång till sådana här småfrågor! // MOD
Soulsic

Re: när va djurgården i allsvenskan eller div1 ?

Inlägg av Soulsic »

Säsongen 1975-76 åkte vi ut.
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Varför har vi börjat lira i röda tröjor på hemmaplan det senaste? Ser ju ut som Växjö Lakers...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Patrik_N skrev:Varför har vi börjat lira i röda tröjor på hemmaplan det senaste? Ser ju ut som Växjö Lakers...
Vi har inte förlorat när vi spelat i rött. "De magiska röda"
Säg den glädje som varar
Skriv svar