Nja. Känns mer som att pajastidningarna bara vill skapa en höna av en fjäder som vanligt när man läser det där.
Men skulle det bli verklighet så känns det spontant som en bra värvning.
Om Zigomanis kommer till Djurgården får Tjärnqvist gärna fortsätta att vara skadad ett bra tag (ironi för den som inte förstod det)
Om man lyckas få kontrakt med en spelare som spelade 74 matcher för Phoenix 06-07 har vi gjort en riktigt bra värvning.
Det vore en dröm.
Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte att DIF har råd med denne NHL rutinerade spelare.
Men i och med de höga publiksiffrorna i år så kanske det finns en liten budget för att ta in en bra spelare. Hoppas verkligen att DIF lockar hit Zigomanis!
Rent spontant känns det som en klassvärvning. Då får vi in en vinnarskalle, samtidigt som Klubertanz får något att snacka med i omklädningsrummet. Det gäller bara att folk fortsätter komma till matcherna i samma utsträckning, då ska det nog lösas ekonomiskt med.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Artikeln känns ungefär lika trovärdig som ryktet om Kamrat Yuskis antågande i våras när vi febrilt letade efter en backpjäs. Är extremt skeptisk till att vi hostar upp den ganska stora högen med slantar som säkerligen behövs för att landa en liknande värvning som Zigomanis.
Therocket1 skrev:Personligen ser jag hellre att man plockar in en halvskadad Hannula än en fullt frisk Zigomanis.
Nu har jag för visso inte sett den här Zigomanis spela, men det jag har läst mig till gör att jag garanterat tror det skulle vara en klassvärvning. Duktig passningsläggare, lirare som kan hitta nätet hyfsat ofta. Verkar inte vara det minsta fysisk dock. Men har man spelat så pass mycket NHL & AHL matcher och haft en hygglig poängskörd är man en bra lirare. Vilket också gör att jag inte tror han kommer komma till DIF, pga prislappen....Den där Expressen artikeln lär garanterat bara vara ihopkok som så många gånger förr.
En frisk Hannula hade varit kanon, en skadad / halvskadad Hannula får hemskt gärna komma in i Djurgårdens organisation (går väl att lösa på något smidigt sätt?) och stanna här säsongen ut för att få speltid och komma igång, men han är i nuläget knappast en ersättare till Tjärnqvist.
Nu kanske jag sa det lite klumpigt, men vad jag menade på är att vi har större nytta av en halvskadad Hannula än en fullt friskt Zigomanis vad gäller spelstil. Hannula har ett bredare register än vad Zigomanis, som dessutom är rätt stapplig på skridskorna. Visst, han har nästan 190 NHL-matcher på CV:t men det finns flertal exempel på att sådana spelare blir dunderfloppar i Elitserien. Nä, hellre att man plockar in Hannula som dessutom redan känner till organisationen i Djurgården.
Borde man inte först och främst titta på hur det är med Tellan?
Om man kan få hem honom på ett längre kontrakt bör detta gå före alla andra signingar. Se bara vad en målvakt som Markström gör för BIF. Tellan vinner poäng åt oss. I dagsläget känns det som vi har målvakter som i bästa fall inte kostar oss segrar.
I övrigt håller jag med om att man inte skall satsa på stabbiga spelare, men att satsa enbart på Mika med tanke på hans skador känns inte direkt genomtänkt heller. Där borde det fortfarande vara i allas intressen att skriva kontrakt med killen bara över säsongen billigt och sedan se om det bär frukt eller inte. Mika skulle kunna bli en joker i ett eventuellt slutspel eller kvalseriespel. Tvivlar på att han är i form innan dess och vi behöver förstärkning nu!
Synd att vi inte lyckades få Landeskog att stanna. Tror han hade lyft sig under Hardy rejält.
Kan bli roligt i januari då vi kan sakna Otto, Tjärnqvist, Sillen, Josefsson och Krüger. Det låter nästan som två toppkedjor borta samtidigt. Tillika tre centrar om jag inte är helt ute och cyklar.