1891 skrev:Hannula skulle passa perfekt i laget men jag tror ända inte på honom. Patrik Yetman som någon har nämt skulle kunna vara ett tänkbart nyförvörv. Men det skulle inte förvåna mig om det i slutändan blir Marcus Kristoffersson i alla fall.
Då ser jag hellre Micke Ahlen. Han kan dessutom göra poäng, visserligen i div.1. Har svårt att se vad krisse kan tillföra i dagens DIF.
Mäklaren skrev:Om DIF varit smarta nog så har de skrivit ett kontrakt med Tjärna som gör att vi slipper betala hans lön nu när han är skadad. Killen sitter på 200 000 i månaden så något annat vore helt horribelt egentligen.
Jag tror, tragiskt nog, att Calle G blir ersättaren.
Calle G kommer inte att ersätta Tjärnqvist. MEN han kommer att ersätta josefsson eller kruger under U20 VM
1891 skrev:Hannula skulle passa perfekt i laget men jag tror ända inte på honom. Patrik Yetman som någon har nämt skulle kunna vara ett tänkbart nyförvörv. Men det skulle inte förvåna mig om det i slutändan blir Marcus Kristoffersson i alla fall.
Då ser jag hellre Micke Ahlen. Han kan dessutom göra poäng, visserligen i div.1. Har svårt att se vad krisse kan tillföra i dagens DIF.
Detta blir spännande att följa!
Det håller jag med om, jag vill inte heller se Krisse i laget just. Han har inte spelat särskilt mycket och det blev ingen succé vid den senaste visiten.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
http://hockeykanalen.se/1.1315824/2009/ ... _ga_ut_med
Men än så länge finns det ingen ny spelare på ingång.
- Vi letar namn och vad som finns på marknaden men ingenting är klart än, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt till hockeykanalen.se
Hur ser det ut på spelarmarknaden just nu, brukar vara trögt just när alla har kontrakt under inledningen på säsongen?
- Ja, det vimlar inte av dom.. så vi håller på att scannar.
Men inget konkret ännu alltså?
- Inte med några namn som vi vill gå ut med i alla fall, säger Järlefelt till hockeykanalen.se
Borde inte Mika kunna skriva på ett blligt kontrakt med oss bara över dnna säsong? Är inte detta en deal båda parter borde vinna på? Mika får möjlighet att spela hockey och vi får in en spelare som kan ge laget en boost framåt. Om man sedan vill förlänga får man väl ta det efter säsongen. Eller kansk ge killen ett prestatinsbaserat kontrakt?
Borde inte ett pplägg som det intressera båda parter?
Då menar jag också att vi måste ha in en spelare till efter Mika med tanke på ala våra skador samt det faktum att antagligen blir av med 3 spelare under junis-VM. Mika skall alltså i detta sammanhanenbart ses som en bonus.
Carl Gustafsson som ersättare åt Krüger eller Josefsson eller Sillen känns fr övrigalltnnt än bra...
I jakten på en ny spelare till truppen så säger Janne "Vi letar namn och vad som finns på marknaden" Men vafan, hur lång tid kan det ta att kolla igenom marknaden? Jag kollade vilka spelare som står utan kontrakt på en kvart när jag fick reda på att Tjärna är långtidsskadad. När man kollat så får man plocka ut de spelare som skulle kunna vara aktuella för laget. Och sen prata med spelarna och sen få de att börja träna med oss så fort som möjligt så de hinner träna in sig i laget tills matcherna drar igång igen. Men men , jag antar att det är mycket som vi inte får veta.
1891 skrev:I jakten på en ny spelare till truppen så säger Janne "Vi letar namn och vad som finns på marknaden" Men vafan, hur lång tid kan det ta att kolla igenom marknaden? Jag kollade vilka spelare som står utan kontrakt på en kvart när jag fick reda på att Tjärna är långtidsskadad. När man kollat så får man plocka ut de spelare som skulle kunna vara aktuella för laget. Och sen prata med spelarna och sen få de att börja träna med oss så fort som möjligt så de hinner träna in sig i laget tills matcherna drar igång igen. Men men , jag antar att det är mycket som vi inte får veta.
Det finns säkert namn som är tilltänkta och förmodligen kontaktade,men återigen så står med största sannorlikhet inte spelare på kö för att få spela i DIF.
1891 skrev:I jakten på en ny spelare till truppen så säger Janne "Vi letar namn och vad som finns på marknaden" Men vafan, hur lång tid kan det ta att kolla igenom marknaden? Jag kollade vilka spelare som står utan kontrakt på en kvart när jag fick reda på att Tjärna är långtidsskadad. När man kollat så får man plocka ut de spelare som skulle kunna vara aktuella för laget. Och sen prata med spelarna och sen få de att börja träna med oss så fort som möjligt så de hinner träna in sig i laget tills matcherna drar igång igen. Men men , jag antar att det är mycket som vi inte får veta.
Det finns säkert namn som är tilltänkta och förmodligen kontaktade,men återigen så står med största sannorlikhet inte spelare på kö för att få spela i DIF.
Inte så jag menade, men en arbetslöshockeyspelare vill väl ha ett jobb. Men som Marcus Kristoffersson till exempel, jag tror i alla fall att han kan tänka sig spela i Djurgården under den här tiden Tjärna är borta.
Marcus Kristoffersson, hahaha, vad ska den karln tillföra till DIF? Karln passar knappt i ett Allsvenskt lag, hellre en junior som är billigare och lär dessutom jobba betydligt hårdare än vad Kristoffersson gör. Helst skulle jag vilja se någon som kan göra lite mål, det finns ju några utan kontrakt, det lär ju inte vara så svårt att skriva kontrakt med tex Yetman, blir det Kristoffersson blir jag VÄLDIGT besviken, Järlan sa i en intervjuv att han skulle ha lite klass, finns inte ett spår av klass i Kristoffersson..
tMy skrev:Marcus Kristoffersson, hahaha, vad ska den karln tillföra till DIF? Karln passar knappt i ett Allsvenskt lag, hellre en junior som är billigare och lär dessutom jobba betydligt hårdare än vad Kristoffersson gör. Helst skulle jag vilja se någon som kan göra lite mål, det finns ju några utan kontrakt, det lär ju inte vara så svårt att skriva kontrakt med tex Yetman, blir det Kristoffersson blir jag VÄLDIGT besviken, Järlan sa i en intervjuv att han skulle ha lite klass, finns inte ett spår av klass i Kristoffersson..
Skulle Kristoffersson få kontrakt, då går jag inte på hockey förräns han är borta. Så är det, till och med jag skulle tillföra mer. Han har inget att göra med som går under termen "klass".
Obegripligt inlägg, ordnade till det lite i alla fall - SKÄRPNING! // MOD