Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Tror tyvärr inte på nån Hannula. Vi har inte råd att ta in spelare som inte varit på is under nästan ett års tid.

Behöver en "storfräsare" som kan gå rätt in i laget och ÄGA. Att hitta en sådan kostar förstås en massa kosing + rejäl scouting för att hitta vederbörande.

Hoppas att all positiv hausse runt DIF och den fantastiska publiken kan få lite pluspoäng i JAKTEN på MR X
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Hannula har tagit kontakt med DIF för att få hjälp med träning.
Så vi får väl se, men han är nog inte igång på ett tag men en MIka i frisk form skulle vara ett fint tillskott.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är otroligt rädd att det kommer sluta med att man nöjer sig med en junior, eller en högst medelmåttig spelare för att man räknar med att Tjärnqvist kommer vara spelklar igen i februari.
Jag är delvis redan nu nervös för junior-VM uppehållet när framförallt Krüger & Josefson försvinner - hur fan skall det bli om vi får någon skada på nån nyckelspelare i övriga truppen under den tiden? Då kommer vi ha extrema problem att plocka poäng.

Vill vi något mer med den här säsongen måste vi få tag på en riktigt bra lirare i det här läget som ersättare i första hand till Tjärnqvist. Kan bli svårt, dock.

Drömmen hade ju varit Linkan men det kommer inte att ske, känns som ca 1% i nuläget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.hockeymedmariehallman.se/

Järlan kommenterar läget. Letar spelare "av lite klass". Haha, lät skrattretande av någon anledning. Han kände väl sig tvingad att lägga till "lite" så att man inte ska få för stora förhoppningar. Slutar väl med någon gammal avdankad pensionär...

Dock intressant att de har Hannula i åtanke.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns en spelare av klass som direkt skulle kunna gå in och vinna poäng åt oss och det är Tellan.

Kan man inte få in en spelare av den kalibern på ett artistkontrakt eller längre ser jag hellre en junis jämfört med en stjärna från Danmark, Norge eller liknande. För att då inte tala om en allsvensk spelare...

... Plocka in en spelare som Mika känns tveksam då han varit borta länge samtiidigt som den killen tenderar attställa till med hel del problem för laget vid sidan om man säger så.

På tal om ingenting verkar våran utlånade spelare till Mora göra succee, om vi skall se det hela helt krasst kanske det vore idé att plocka hem honom och istället låna ut Andersson ellerEklund ett tag?

Men som sagt hellre ingenting om alternativet är en äldre medelmåtta...

Absolut spets eller junisar, undrar för övrigt om vi har försäkringar på spelare som Otto och Tjärnqvist? De har varit borta så mycket att deras gemensammafrånvaro borde kunna bekosta en spelare på artistkontrakt.

Undrar vad som hänt med Mårten Ask, tror att han sulle fungera finfint under Hardy...
Honken

Inlägg av Honken »

Om Cehlin fortsätter på inslagen väg så är jag rädd att han också försvinner under JVM.
Därmed är vi med tre spelare som har stått för 27% av poängproduktionen.
Tjärnqvist borta samt antagligen någon mer, skador kommer hela tiden.
Det kanske blir januari som blir vår mörka månad om det inte kommer in en klass spelare.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Honken skrev:Om Cehlin fortsätter på inslagen väg så är jag rädd att han också försvinner under JVM.
Därmed är vi med tre spelare som har stått för 27% av poängproduktionen.
Tjärnqvist borta samt antagligen någon mer, skador kommer hela tiden.
Det kanske blir januari som blir vår mörka månad om det inte kommer in en klass spelare.

Inte om spelare som Mackan, Otto, Ante, M Honken och Danielsson höjer sig.
Avgå Jocke.
Honken

Inlägg av Honken »

Många som ropar efter Tellan, men är det någon som har tittat närmare på honom den här säsongen. Det finns antagligen en anledning att han inte får spela speciellt mycket. Han har varit för dålig. Vi har två hyggliga målvakter med kontrakt så det är bara önsketänkande att det skall komma in en vägg i laget. Det som saknas är målgörare och en bra back.
Kall-El skrev: På tal om ingenting verkar våran utlånade spelare till Mora göra succee, om vi skall se det hela helt krasst kanske det vore idé att plocka hem honom och istället låna ut Andersson ellerEklund ett tag?
Alexander Deilert i Mora går riktigt bra.
Tredje plats i poängligan för backar samt leder poängligan i Mora 3+9 (samtliga spelare) och Mora ligger på andra plats i Allsvenskan.
Men "bara" +3 lite stabilare bakåt skulle nog behövas, men jag har sett honom för lite för att kunna uttala mig om spelet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Jag såg Deilert i matchen Oskarshamn - Mora förra veckan och kan säga att han är helt klart en vass avslutare, men dock lite svajig i försvaret. Känns väl inte riktigt som det är den typen vi behöver dagsläget.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Vi skulle behöva värva en klasspelare av flera skäl:
1. Tjärna samt Otto skadade. Vi kan konstatera att Tjärna är borta 3 månader. Men håller verkligen Ottos fot när han är tillbaka efter uppehållet?
2. Vi tappar väldigt mycket "poäng" under JVM.

Vad det här laget behöver är en riktig måltjuv, som kan göra kassar när DIF minst förtjänar det. Vi har bevisligen ganska svårt att göra mål trots att vissa perioder vinns med 19-1 i skottstatistik. Vi har verkligen ingen utpräglad målspruta och har så inte haft sedan Hedenös tid. En Tommy Kallio för fyra år sedan skulle vara drömmen. Nu säger ju dock ekonomin och tillgängligheten något annat, men detta är vad man borde sikta på. Finansiella prognosen måste ju dock se tämligen god ut iochmed att publiktillströmmningen ökat kraftigt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om DIF varit smarta nog så har de skrivit ett kontrakt med Tjärna som gör att vi slipper betala hans lön nu när han är skadad. Killen sitter på 200 000 i månaden så något annat vore helt horribelt egentligen.

Jag tror, tragiskt nog, att Calle G blir ersättaren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror det fungerar som så i hockeyvärlden att klubben får betala en karensmånads lön för en skadad spelare, resterande del av frånvaron täcker försäkringen upp 100% (åtminstone om det är en tämligen standard försäkring de täcknat i fallet med Tjärnqvist). Så vi går back 200lax under första månaden för att sedan inte tappa någonting (självklart kostnaden för en ny spelare).
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tjärnqvists STAND IN
-------------------------------------------------------------------------------------
Går det inte att snegla åt NORDAMERIKA och lägga ut en finmaskig DIF-trål som damsuger landet på nån talang som kan göra DIF en tjänst under några månader. DIF måste ju ha ett brett kontaktnät på hockeyfronten med tanke på de talanger vi försörjt detta indianland med under många, många generationer av år
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tycker som många nämner att vi behöver hitta en klass spelare som kan producera med tanke på att våra junior stjärnor försvinner till J-VM och en ersättare för Tjärna. Den här killen är kontraktslös och har gjort många poäng under sina tidigare säsonger, dessutom spelat i Europa.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10419
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Hannula skulle passa perfekt i laget men jag tror ända inte på honom. Patrik Yetman som någon har nämt skulle kunna vara ett tänkbart nyförvörv. Men det skulle inte förvåna mig om det i slutändan blir Marcus Kristoffersson i alla fall.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Låst