Djurgårdens IF - Timrå IK, 31/10 2009 - DIF Kidz

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 31/10 2009 - DIF Kidz

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Trodde det skulle vara mer snack om de underbart snygga röda tröjorna, visst måste vi fortsätta använda dem hemma!

Riktigt glad över denna seger :) Tycker det var en gedigen insats av samtliga igår. Man slås av Hardys väldigt aktiva coachning med olika formationer mest hela tiden. En stor skillnad igår var att Ragge och Honken tog hela powerplayspelet på backen, det är nog ingen dum idé!

Hoppas på 3 hela spelare tillbaks från tre kronor samt otto och tjärna när ligan startar igen. Under tiden blir det nhl 10 på ps3:an för att lindra abstinensen..
Ja, i den världen är DIF helt ohotade, fullständigt kross handlar det om.
Kunde inte förmå mig att skicka Linkan till KHL, så Kungen är kvar :wink:

Förövrigt så passar det röda tröjorna utmärkt på DIF.
Man ser starka & lite lagom dryga ut i dom, fortsätt gärna så...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Gillar också röda tröjorna, men jag gissar på att de bara kommer användas vid "speciella" matcher (får man gisa på runt jul & nyår?).

Har redan abstinens efter hockey... Idag är man dock skapligt nervös inför fotbollen. Hoppas våra spelare kan kriga till sig 3 pinnar, något skönspel existerar som bekant inte men Djurgårdshjärtat klappar ändå hårt för ett fortsatt kontrakt. Klarar vi kvalplatsen så är jag tämligen övertygad om att vi kniper den sista Allsvenska platsen också efter genomfört kvalspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Gillar också röda tröjorna, men jag gissar på att de bara kommer användas vid "speciella" matcher (får man gisa på runt jul & nyår?).

Har redan abstinens efter hockey... Idag är man dock skapligt nervös inför fotbollen. Hoppas våra spelare kan kriga till sig 3 pinnar, något skönspel existerar som bekant inte men Djurgårdshjärtat klappar ändå hårt för ett fortsatt kontrakt. Klarar vi kvalplatsen så är jag tämligen övertygad om att vi kniper den sista Allsvenska platsen också efter genomfört kvalspel.
Jaa, tom jag med mitt relativt svala intresse för Allsvenskan känner en viss oro en dag som denna.
KFF är dock en otroligt svår match att ha som "måstevinnamatch" i en 30:e omgång, vi får helt enkelt hoppas på att Gefle visar Allsvensk klass idag, då vinner inte Öis på plastgräset.
Går DIF till kval är jag inte heller lika orolig, Assyriska ska man helt enkelt klara av.
Annars är det som Mattias Jonson sa
-då har vi inte där att göra...

Så här ser en drömsummering av denna helg:
DIF smiskar upp TIK V
DIF smiskar upp KFF
Ifk Fiskrens mosar ajk

Kommer sova som ett barn om detta slår in....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: KFF är dock en otroligt svår match att ha som "måstevinnamatch" i en 30:e omgång, vi får helt enkelt hoppas på att Gefle visar Allsvensk klass idag, då vinner inte Öis på plastgräset.
Ja, helt klart. Tro mer på att Gefle vinner över Allbäck & Co än att vi skall knipa 3 pinnar mot Kalmar, men större under har ju visserligen hänt...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:Så här ser en drömsummering av denna helg:
DIF smiskar upp TIK V
DIF smiskar upp KFF
Ifk Fiskrens mosar ajk

Kommer sova som ett barn om detta slår in....
Om vi kniper kvalplatsen och aik blir snuvade på guldet i sista omgången så kommer jag att njuta i mängder!
Solnasvinen har varit uppe ur sina kloaker i solna på tok för länge, och varit uppkäftiga hela säsongen... Alla deras uttalande skriker det hybris om, och man blir så äcklad. Så nu är det dags att skicka ner råttorna i solnas kloaker för gott, där dom för evigt hör hemma.

Men det blir tufft, men jag litar på IFK Fiskrens idag.
Kanske borde man be en liten dagsbön innan matchen för att förbättra oddsen... :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Just nu skiter jag i solnatattarna och deras guld, känns duktigt skönt att vi knep kvalplatsen till slut ändå.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Ja känns underbart att vi tagit oss till kval efter o vart helt uträknade av alla :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

sensei skrev:Under tiden blir det nhl 10 på ps3:an för att lindra abstinensen..
Väl talat!

Ja, detta var oerhört skönt. En kanonhelg för en gångs skull med dubbelt-upp-DIF :D

Om nu grabbarna blir skadade under uppehållet blir jag utom mig av ilska (för hur många poäng hade vi tagit utan Jimmie & co?). Tre Kronors förbannade pajasturneringar äcklar mig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fan vad jag hatar aik.

Till matchen (något sent kanske). Röda tröjorna är vackra. Ridderwall har spelat ihop till en förstaplats. Tim Eriksson var fantastiskt bra. Mackan går framåt hela tiden. Timrå är det överlägset sämsta laget som har gästat hovet än så länge. Visserligen var tälje och rögle ganska dåliga också, men dom kunde i alla fall spela tight försvarsspel och få några lägen. Challe borde skippa bönderna och dra till Schweiz eller nåt och få in lite stålar och titlar.

Hoppas att DIF kan fortsätta spela ett liknande spel på hemmaplan i åtminstonde 90% av matcherna som är kvar. Bottennapp får man räkna med.

Jävla landslagsturneringar. Bara våra spelare håller sig hela så kan gärna resten av den svenska truppen gå sönder så att klubbarna börjar ställa lite krav.

Ska bli skönt att köra över assyriska och nästa år spöa gnaget två derbyn. Solnapacket lever på lånad tid, snart spricker bubblan och ekonomin kommer ikapp dom.
Född till sportchef.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Jo man e lite rädd att nån ska bli skadad..Men kan ju oxå bli en bra kick för några av dom få mer själförtroende o bli bättre ...Jag håller tummarna för det istället :D
Skriv svar