Djurgårdens IF - Timrå IK, 31/10 2009 - DIF Kidz

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 31/10 2009 - DIF Kidz

Inlägg av kotten »

Grymt viktig seger! För en gångs skull slog mitt tips in, 3-1 :D
Förövrigt riktigt bra match, bra rörlighet, mycket folk framför mål t.o.m powerplayet var stundtals mycket bra. Visserligen var Timrås spel inte något att hänga i julgranen men fortfarande. Stabil insats av samtliga, fortsatt dominans av Jimmie. Synd att Engqvist inte fick sätta dit en dock, vi behöver få igång honom. Riddans räddning var förövrigt matchens prestation, sanslös ! :lol:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Riktigt stabil och säker match. Tycker aldrig Timrå lyckades hota på allvar. Riddarn var stabil och gjorde en sjuk räddning i ett avgörande skede i matchen. Wesslau hade aldrig tagit den. Ölvestad fortsätter att dominera med sitt spel, och är på nytt våran bästa forward.

Nu hoppas jag verkligen att Riddarn får fortsätta att stå.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2009-10-31 21:23:48, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Andra reflektioner:

* Ragge tycker jag gör säsongens bästa match från hans sida (matcha honom hårdare även i framtiden, karln trivs ju uppenbarligen med 25++ min spel / match).

* Ridderwall övertygar återigen. Börjar luta åt förstaspaden för hans del?

* Mackan trummar på och gör återigen en bra match. Saknas bara lite kyla så kommer det bli ännu bättre.

*A Holmqvist är vår solklart bäste offensiva back med en (när han är på humör) fantastisk blick för spelet. Minus åt hans tendens att drälla med pucken vid blålinjen i PP ibland, kommer garanterat straffa sig om det fortsätter.

* Tim Eriksson & Fimpen har också oväntat bra fart under grillorna och ser ruskigt pigga ut.

Konstigt att det kan svänga så enormt från match till match... men det är väl hockey i ett nötskal.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med om det mesta jag läst och nöjer mig med att säga "Åhhhh en sååådan hääärlig daaaaaaag, gamla fina Djurgårn vann"! Kanoninsats av hela laget!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ölvestad och Riddarn är matchens höjdpunkt. Är riktigt stolt över grabbarna som tar sig samman och TOKDOMINERAR nästan hela matchen. Äntligen, äntligen. Otroligt viktig seger då vi också har en match mer spelad.

HÄRLIGA DIF, TACK
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Riktigt najs :D dom röda tröjorna e snyggast...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev:Riktigt stabil och säker match. Tycker aldrig Timrå lyckades hota på allvar. Riddarn var stabil och gjorde en sjuk räddning i ett avgörande skede i matchen. Wesslau hade aldrig tagit den. Ölvestad fortsätter att dominera med sitt spel, och är på nytt våran bästa forward.

Nu hoppas jag verkligen att Riddarn får fortsätta att stå.
Ber en stilla bön (lär väl knappast hjälpa)

Annars ser DIF ut att ha dödat "lördags-spöket", 2:a lördagsvinsten i rad.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

najs med 3p!

+Ölvestad
-Klubertanz
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Mycket bra!
En stabil seger, och Timrå kom aldrig ens i närheten av en poäng idag.

Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Riktigt bra match, skönt med tre poäng. Orsaken till vinnst idag är Ölvestad som är helt oslagbar, Ölvestad spelade mycket idag och så fort han var inne på isen så blev det farligt i anfallszon och det syns inte minst i målprotokollet. En annan orsak till vinsten är självklart Ridderwall som storspelar, hoppas han får spela mer i fortsättningen. Även spelare som Tim Eriksson Christian Eklund var bra idag. Kyle Klubertanz som jag tycker har varit säsongens bästa back hittills syntes inte så särskilt mycket idag.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

En stabil och bra match hemma för en gångs skull. Ridderwall bevisar återigen att han ska vara förstemålvakt och Mackan bevisar att han är på väg mot storformen. Även Ragge, Jimmie och Fimpen var riktigt bra idag.

En underbar afton!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Någon som vet vart man kan få tag på presskonferensen som hölls efter matchen? Vill höra vad tränarna säger, men ärligt talat så smärtar det mig att se att det går så dåligt för Challe...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

samiam skrev:Vad sägs om att prova det röda tröjuppsättningen i denna match ,de är ju fortfarande indränkta av vinnarmentalitet

Borde vara något att testa ,det kanske får oss att vända hemmastatistiken :lol:

Jag får citera mig själv ,det var ju ett vinnande koncept det här med de röda tröjorna
Vilket sammanträffande :D
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

samiam skrev:
samiam skrev:Vad sägs om att prova det röda tröjuppsättningen i denna match ,de är ju fortfarande indränkta av vinnarmentalitet

Borde vara något att testa ,det kanske får oss att vända hemmastatistiken :lol:

Jag får citera mig själv ,det var ju ett vinnande koncept det här med de röda tröjorna
Vilket sammanträffande :D
Hade läst ditt inlägg innan matchen. Och när spelarna kommer ut i rött blev jag chockad. Tänkte direkt att det måste bli seger nu i rött! Och det blev ju en match som det var på försäsongen. Bra drag i anfallszon och inte mycket misstag....
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Trodde det skulle vara mer snack om de underbart snygga röda tröjorna, visst måste vi fortsätta använda dem hemma!

Riktigt glad över denna seger :) Tycker det var en gedigen insats av samtliga igår. Man slås av Hardys väldigt aktiva coachning med olika formationer mest hela tiden. En stor skillnad igår var att Ragge och Honken tog hela powerplayspelet på backen, det är nog ingen dum idé!

Hoppas på 3 hela spelare tillbaks från tre kronor samt otto och tjärna när ligan startar igen. Under tiden blir det nhl 10 på ps3:an för att lindra abstinensen..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar