Caveman skrev:
Jo, det finns målvakter i elitserien som kan vinna matcherna åt sina lag, då räcker det att laget bara gör 1-2 mål ibland.
Ja, visst finns det lag som kan knipa pinnar på det ibland men i det långa loppet så håller det inte - oavsett om man har seriens bästa målvakt.
Jakob Markström har väl ensam tagit varenda poäng Brynäs har tagit än så länge i princip.
Dom hade inte haft mycket att jubla över i Gävle om Markström hade spelat i NHL idag.
Det finns bra målvakter som sagt, men det räcker inte i längden...
Och sen så finns Jakob Markström... Mer behövs väl inte sägas...
sthlm_dif skrev:
Och sen så finns Jakob Markström... Mer behövs väl inte sägas...
Ja, och hur många oavgjorda matcher har inte Brynäs spelat hittils? En hel del 2-2 matcher, exempelvis... min poäng är givetvis att även om du har en grym målvakt så håller det inte längden om du bara gör 1-2 mål per match.
Vi måste upp med målskyttet; håller trots allt det mer sannolikt att vi skall börja lyckas spotta in fler än 2 kassar / match än att Wesslan & Riddarn helt plötsligt skall genomgå en förvandling och över en natt hålla Markström-klass.
Tartarus skrev:Ridderwall i mål ikväll. Bra att han får chansen två matcher i rad.
Ja, det känns OK på förhand. Snart måste dock Hardy & Co spika en förstamålvakt tycker jag det känns som. Är inte alls optimalt att flänga så enormt mellan keeprarna... Hoppas Riddarn kan gå upp och göra en riktigt jävla bra match ikväll. Har en känsla av att det kommer behövas.
Bara för att jag skev det så hördes klacken inte alls de första två minutrarna på 2:a perioden. Det spelades till och med musik under två spelavbrott i sträck.