Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev: Håller med dig i allt du skriver. Det är inte nu vi ska vinna dessa jämna matcher. Tycker killarna gör det jäkligt bra trots att enkilda misstag fäller oss hemma återigen. Snart vänder denna jävla hemmaotur bara att fortsätta köra på. TROR PÅ DET HÄR LAGET. Stötta nu och sluta gnäll, vi ska till slutspel det är det som betyder nåt...
jasså är det inte..? :shock: ??
Vad tokigt då, jag som trodde för ett kort ögonblick att det var precis tvärtom, att det var nu vi skulle vinna jämna skitmatcher på hemmais (för sedan är det för sent)

Men det måste ju vara rena drömmen för DIFHockey att ha så förstående & lojala fans som Doyle, Sensei & Janne08.
Hur håglöst & oinspirerat DIF än uppträder i hemmamatch efter hemmamatch så hittar ni ändå små fragment av något positivt.
Jag finner det beundransvärt....om än lite konstigt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fast jag tycker inte vi gjorde en oinspirerad match i tisdags. Det enda bottennappet så här långt är mot rögle, där borde det vart pengarna tillbaks vid utgången på Hovet plus en liten kompensation för obehaget.

Som det ser ut idag i DIF hockey så har jag alltid sagt, visst, vi kommer inte att vinna alla matcher men det ska fan göra ont att komma hit och ta poäng, lustigt nog var Järlan inne på samma resonemang senast i säsongsbaren. Tidigare har landsortslagen kommit hit och kört över oss på alla plan -- fysiskt, mentalt och reslutatmässigt men så är det definitivt inte i år, det är nog alla ganska överens om.

Är stolt över laget så här långt och är övertygad om att vi kommer att klara av målsättningen att ta oss till slutspel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sensei skrev:Fast jag tycker inte vi gjorde en oinspirerad match i tisdags. Det enda bottennappet så här långt är mot rögle, där borde det vart pengarna tillbaks vid utgången på Hovet plus en liten kompensation för obehaget.

Som det ser ut idag i DIF hockey så har jag alltid sagt, visst, vi kommer inte att vinna alla matcher men det ska fan göra ont att komma hit och ta poäng, lustigt nog var Järlan inne på samma resonemang senast i säsongsbaren. Tidigare har landsortslagen kommit hit och kört över oss på alla plan -- fysiskt, mentalt och reslutatmässigt men så är det definitivt inte i år, det är nog alla ganska överens om.

Är stolt över laget så här långt och är övertygad om att vi kommer att klara av målsättningen att ta oss till slutspel.
Så du tycker inte att SSK hemma är ett bottennapp?
Om så är fallet är jag väldigt förundrad över hur extremt lite du kräver av årets DIF. Nästan sjukligt lite.
Jag kräver inga större mirakel men när man är helt uddlösa/håglösa/chanslösa/utspelade under de första 40 minuterna för att sedan bli desperata och skjuta på allt sista 20 utan att egentligen skapa någon vass målchans mot i mitt tycke ES sämsta lag på hemmaplan....Ja, då har man gjort ett riktigt fett bottennapp.
Men det är ju bara vad jag tycker....
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tror vi håller med varandra om att det är värdelöst att förlora hemma och att vi måste förbättra hemmastatisiken. Inget snack om det.

Poängen är att vi i år (med något enstaka undantag) har förlorat med uddamålet och flaggan i topp, när vi tidigare säsonger bli totalt förnedrade. Blir förbannad bara jag tänker tillbaks på det.

Jag tror på årets lag. Kraften, styrkan, viljan, skickligheten och framför allt ledarskapet finns i år. Redan nu ligger vi hyfsat till i ligan och med förbättrat hemmaspel så ser det väldigt bra ut.

Sen är det hedrande att oswald kallar mig för drömsupporter för DIF Hockey:)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar