Tjena! Vad har Skellefteå AIK och Solna AIK för koppling till varann? sammarbetar de på något vis? eller är det bara så enkelt att skellefteå också vill vara råtter?
M.V.H.
Skellefteå AIK och Solna AIK
Skellefteå AIK och Solna AIK
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skellefteå AIK och Solna AIK
Finns ingen koppling såvitt jag vet. Däremot heter båda "AIK" och deras märken är ytterst lika, med samma färger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Den enda kopplingen är att skoterraggarna knycker allt från Stockholm. De har tagit råttornas färger och namn. De har inga egna sånger utan knycker våra till en nästan komisk nivå. Man kan ge sig fan på att när vi har en ny sång så kan man höra en norrländsk inavlad nödrimsvariant på TV veckan efter.
Just nu går jag bara och väntar på en skellefteåvariant av SFGD. Är det inte dags nu?
Just nu går jag bara och väntar på en skellefteåvariant av SFGD. Är det inte dags nu?
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
wikipedia: Skellefteå AIK grundades (den 6 juli ?) 1921 av medlemmar i Skellefteå IF. Grundarna ville starta upp en bandysektion i föreningen, men blev nekade. De beslöt sig därför att bilda en ny förening, i första hand en IFK-förening. IFKs paraplyorganisation ville dock ha betalt (500kr ?) för att hjälpa till vid bildandet, valet föll därför på att bilda en AIK-förening. AIK från Stockholm hjälpte till att skriva föreningens första stadgar och sätta upp organisationen. Klubbmärket visar på släktskapet med AIK från Stockholm.
Okej, tack för svaret!IOR skrev:wikipedia: Skellefteå AIK grundades (den 6 juli ?) 1921 av medlemmar i Skellefteå IF. Grundarna ville starta upp en bandysektion i föreningen, men blev nekade. De beslöt sig därför att bilda en ny förening, i första hand en IFK-förening. IFKs paraplyorganisation ville dock ha betalt (500kr ?) för att hjälpa till vid bildandet, valet föll därför på att bilda en AIK-förening. AIK från Stockholm hjälpte till att skriva föreningens första stadgar och sätta upp organisationen. Klubbmärket visar på släktskapet med AIK från Stockholm.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Rätt många saker som är lika mellan aik och aik. Båda lagen kommer uppifrån, muppgäng, fula färger, fula spelare och ful publik, trumma. Ja, listan kan göras lång.