Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré

Inlägg av *Knirre »

Ny patetisk insats på hemmaplan. Det kommer inte att hålla i längden att vi MÅSTE vinna bortamatcherna..

Josefson har det verkligen tungt just nu, men sämst på isen var återigen Ragnarsson.

Känns verkligen som att Wikegård är rätt ute när han säger att vi inte har någon plan B när vi blivit sönderlästa. Känns så hopplöst enkelt för våra motståndare att manövrera bort oss. Nu var vi iofs väldigt nära att kvittera ändå, men det kändes som att det var mer på ren vilja och PP-möjligheter än genom bra spel. Nu får vi titta mot kvalseriestrecket ett tag, för jag antar att vi ska gå genom November utan segrar i år igen.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

hjelm skrev:Som vanligt så är det inte förens i sista perioden som BÅDE klacken och spelarna vaknar till liv.
Varför är inte klacken som i 3dje hela matchen? Jo därför att ingen klackledare finns. Varför står inte Martin på plats hela matchen, någon som vet?
Du får väl fråga honom?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har försökt att analysera varför vi har så förbannat svårt på hemmaplan, är ju inte direkt första säsongen det är så... jag tycker det på något sätt känns som att alla utbölingar vill komma till landets fina Huvudstad och spela Bra Hockey. Här har många sina närmsta vänner som har insett att man knappt kan leva i hålorna (om man inte är hockeyspelare, bonde, lanthandlare, brevbärare eller arbetslös) och flyttat till Storsta'n och då vill man självklart göra en bra match inför dem, samtidigt som att det alltid är extra roligt att tvåla dit Stockholmare. Detta gör att bönderna och skoterraggarna alltid har ett starkt bortastöd i huvudstaden, samtidigt som spelarna tänds till lite extra av den där "hetska stämningen som den där stora busvisslande ståplats sektionen framkallar". Detta gör att vi aldrig får något gratis på hemmaplan. Är det på någon bortaplan lagen skall göra en bra match så kan du ge dig fan på att det är på Hovet...oavsett om laget heter SSK, Färjestad, Rögle....you name it. :arrow: :|

Historiskt sett (åtminstone senaste säsongerna) har vi ju helt klart förlorat fler matcher när det varit mycket folk på läktarna än när det varit mindre....eller?

Tillbaks till allvaret och spelarkritik tycker jag Mackan börjar se riktigt vass ut, hans förmåga att täcka pucken och få in den i anfallszon har stundtals varit riktigt bra. Annars har jag tyvärr inget positivt att säga om någon speciell idag; Holmqvistarna såg ganska vilsna ut, Nicky D åker på bra och kämpar som vanligt, men det händer liksom ingenting. Samma med Tim Eriksson. Jimmie försvann lite ju längre matchen gick.

Nä usch.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Intressant sammanfattning Daniel.

Kan vara partisk, men vi får väl inte alls lika många utvisningar med oss på hemmaplan som exempelvis Skellefteå och Timrå får?

Hm..
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Hur kan det komma sig att det ska vara så svårt att vinna på hemmaplan? Är DIF det enda lag i serien som INTE vill ha ett massivt publikstöd? Vafan är det frågan om? Ska vi torska varenda hemmamatch så kanske vi ska vara glada att det inte är fler hemmamatcher...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför skall det vara så svårt att få spelet att stämma på hemmais?

Publiken kommer börja svika snart om inte spelet blir bättre.

Att vi dessutom torskar denna match pga bedrövliga individuella misstag gör inte saken bättre. Finns ingen anledning att hänga ut spelare i detta läge då alla såg vilka som felade, men återigen är jag av uppfattningen att hade lagen bytt målvakt, ja då hade vi vunnit matchen.

Har för mig att DIFs målvaktstränare talade om vikten att vår målvakt skulle vinna kampen mot den andra målvakten. Hur ofta har detta inträffat denna säsong? Förutom då när Riddarn har lirat. För övrigt måste frågan ställas varför Wesslan får chans på chans medan Riddarn petas efter väldigt fina insatser.

Backsituationen är inte bra heller. Vi saknar en elitback helt enkelt och har så gjort hela säsongen. Falk är en nödlösning som tyvärr inte fungerar. Oskar och Niklas håller möjligen nivå för att ta en tröja i Oskarshamn eller liknande gäng. Inget ont om Tjärnqvist, men med tanke på våra unga killar hade det inte varit bättre att behålla Landeskog eller låta Gustafsson få mer speltid och istället lagt de lönepengarna på en back? Vi har ju väldigt bra forwards på ingång, men knappt en back av klass. Känns som en mycket märklig felprioritering. På tal om felprioriteringar kanske det också borde talas om våra två målvakter…

Kan inte släppa det tredje målet vi släpper in. Vi tappar en tekning rakt ut, Tekaren släpper sedan igenom spelaren som vinner tekningen och resten av laget står och stirrar blint ut över isen och släpper fram en andra TIK spelare som får mer eller mindre öppet mål. Det borde bli extra träning för hela femman som var inne i det läget.

Ge Riddarn chansen snarast och i mer än en match samt leta efter en back så vi slipper gå runt på 5 stycken. Vad fasen händer om någon av dessa blir skadade eller sjuka förresten?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är ju helt sjukt vilken negativ anda som råder här. Vi är nära idag, gör en OK match men räcker inte riktigt till och på det ett par individuella misstag. Hur många av er var med för 1-4 år tillbaks när vi blev totalt förnedrade av alla lag utom leksand?

Upp med hakan nu för he**te. Vi ligger 5:a i ligan trots dagens torsk och spelar ofta riktigt jäkla bra, speciellt borta. Börjar bli riktigt less på alla negativa Djurgårdare. Tror fan det kan vara bra för laget att förlora lite på hovet i början på säsongen -- kanske kan det leda till ett totalstopp för förluster hemma när det börjar dra ihop sig!

Vi ses på hovet på lördag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med dig i allt du skriver. Det är inte nu vi ska vinna dessa jämna matcher. Tycker killarna gör det jäkligt bra trots att enkilda misstag fäller oss hemma återigen. Snart vänder denna jävla hemmaotur bara att fortsätta köra på. TROR PÅ DET HÄR LAGET. Stötta nu och sluta gnäll, vi ska till slutspel det är det som betyder nåt...
sensei skrev:Det är ju helt sjukt vilken negativ anda som råder här. Vi är nära idag, gör en OK match men räcker inte riktigt till och på det ett par individuella misstag. Hur många av er var med för 1-4 år tillbaks när vi blev totalt förnedrade av alla lag utom leksand?

Upp med hakan nu för he**te. Vi ligger 5:a i ligan trots dagens torsk och spelar ofta riktigt jäkla bra, speciellt borta. Börjar bli riktigt less på alla negativa Djurgårdare. Tror fan det kan vara bra för laget att förlora lite på hovet i början på säsongen -- kanske kan det leda till ett totalstopp för förluster hemma när det börjar dra ihop sig!

Vi ses på hovet på lördag.
janne08

Inlägg av janne08 »

Jag blir så jävla trött på all självutnämnda experter och gnällspikar som sitter här inne
och Piper. De e ett kacklande utan like så fort det blir en förlust.
Borde egentligen inte bry mig eftersom det är samma experter och gnällspikar
som yttrar sig efter varje förlust, och ni skriver i stort sätt samma skit varje år.
Printz är kass, Mackan är kass, Holmqvist är kass och Falk är kass osv
Skulle man lista de spelar ni dömer ut så skulle det i stort sätt bli hela laget.
Och jag har bara en fråga hur kan en klubb med så många kassa spelare ligga 5:a
Svara på den ni ! Nä nu är det dags för lite skärpning !!!!

Var det ingen som såg matchen !!!!!
De här var en av riktig publikmatch full fart, tuffa tag och feta chanser ända in till slutet.
De var bara ett problem DIF fick inte utdelning på alla chanser, jag räknade minst 4 puckar
som under normala förhållande hade blivit mål.

Ha nu för fan lite tålamod, den här säsongen kommer att bli den bästa på många år
Senast redigerad av janne08 den 2009-10-28 00:00:00, redigerad totalt 2 gång.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Oj vad lättlästa vi är i powerplay. Med linkan i powerplay och Anger/Hörnqvist så var vi ett hot även framför mål. Marcus Krüger är nästan lika duktig som linkan men vi saknar en målskytt framför mål.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Usla i två perioder, dominerande i en period, men gör inga mål.

Känns det igen?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

janne08 skrev:Jag blir så jävla trött på all självutnämnda experter och gnällspikar som sitter här inne
och Piper. De e ett kacklande utan like så fort det blir en förlust.
Borde egentligen inte bry mig eftersom det är samma experter och gnällspikar
som yttrar sig efter varje förlust, och ni skriver i stort sätt samma skit varje år.
Printz är kass, Mackan är kass, Holmqvist är kass och Falk är kass osv
Skulle man lista de spelar ni dömer ut så skulle det i stort sätt bli hela laget.
Och jag har bara en fråga hur kan en klubb med så många kassa spelare ligga 5:a
Svara på den ni ! Nä nu är det dags för lite skärpning !!!!

Var det ingen som såg matchen !!!!!
De här var en av riktig publikmatch full fart, tuffa tag och feta chanser ända in till slutet.
De var bara ett problem DIF fick inte utdelning på alla chanser, jag räknade minst 4 puckar
som under normala förhållande hade blivit mål.

Ha nu för fan lite tålamod, den här säsongen kommer att bli den bästa på många år
Hur kan du säga att detta var en bra match. 2 vinster av 7 möjliga hemma är under all kritik, jag vet att man inte ska ha för höga förväntningar, vi är ett mittenlag, max - men bättre än så här kan vi. Djurgården var totalt uddlösa från och med Skellefteås kvittering i första perioden. Dåliga uppspel, slarviga pass, stundtals dålig kämparglöd. Helt klart bland de sämsta jag har sett djurgården prestera i år. Något positivt är att mackan har börjat komma igång, jobbade stundtals mycket bra med pucken i offensiv zon.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
dalle08

Inlägg av dalle08 »

Tycker att alla spelare i DIF ska ha en lagom fast lön sen resten provition, för detta är deras jobb o gör man inte ett bra jobb ifrån sig så ska man inte känna mer, utan sätta ett maxbelopp o sen är resten provition, för då kanske man ta tag i sig själv o vill känna en extra hacka. Gör man inte bra så ska man inte få bra betalt. Gör man bra ifrån sig så ska man få lite extra i plånkan :D :D :D

DIF va URSELT idag :( :( Idag va det pinsamt o se dom i 2perioder o 1period va BRA, Gustaf Wesslau är inte bra i målet, han har släppt en hel del mål bakom sig som är billiga, tycker att Stefan Ridderwall har övertygat mer i målet än Wesslau. Hoppas att Hardy tänker om lite va det gäller målvaktsbiten.

Snacka om att spela bra en mtach o sen spela skit i nästa match... o spela man som DIF gjorde idag så är man inte värd att vinna, o ska man bara vinna varannan match så lär det inte hålla till slutsel:(:( Men Nu är det bara att se framåt o hoppas på att ALLA i båset ta tag i det o börja förstår att ska man vara med i slutspel så kan man fan inte spela som man gjort i de enkla matcherna som man ska vinna. Men jag vet att detta lag som DIF ha kommer gå långt om man nu kämpa hårt o kan når väldigt långt i slutspel, Visst det är många många omg kvar. Men kan inte bara spela bra mot bra lag. HOPPET är det sista som överger människan :D :D :D

Det bli tuff nöt(Brynäs IF) att knäcka på torsdag, men Jag tror alltid på seger o hoppas nu att dom fick sig en läxa idag att man måste kämpa o får igång PP igen som dom hade i början av serien :D:D:D Sen har dom ju världens bästa klack som stöd :D:D:D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tycker faktiskt dagens match var ganska rolig! Förutom att DIF inte kan göra mål då...
Att klaga på Wesslan en match som denna förstår jag inte. Visst, jag vill också prova mer med Riddarn i mål men kom igen, varför kasta skit på Wesslau idag?!
Vi förlorar ju matchen för att vi inte kan spela bra i 60 min. och dessutom bjuder på två indivduella jättemissar (Printz/Honken). Dessutom hade vi väl lite otur i sista perioden? Mmm...

Håller absolut inte med om att det var sämsta insatsen i år.

Cehlin är helt klart en blivande superlirare och det är kul att han matchas så hårt redan nu - det är han värd!
dalle08

Inlägg av dalle08 »

Neee igår va det inte Wesslan fel bara det va hela laget o spelarna men 2av målen kunde han tagit... sen tycker jag att Wesslan har inte varit så stark som riddan varit. Visst det är mycket kvar o vet att DIF ha 2 bra målvakter:) :) :) MEn tror att det tagga mer när man få sitta på bänken för det är ju så att man vill ju bevisa för tränaren/arna att man vill vara med i starttruppen. Jag tycker att riddan ha sett mer taggad ut än vesslan. Men nu är det bara att blicka framåt :D :D :D

Jag håller med dig Sköna djurgårn att Cehlin är en grym spelarer o kul att ungtupparna visa vägen för andra o få fart på våra andra krigare :) :) Jooo det va mycket fustration i slutet av 3e period för klart det ville ha in ett mål o pela sudden, Jaja nu är det bara glömma denna match o se fram emåt morndagens match :):)

FORZA DIF :D :D
SkönaDjurgårn skrev:Tycker faktiskt dagens match var ganska rolig! Förutom att DIF inte kan göra mål då...
Att klaga på Wesslan en match som denna förstår jag inte. Visst, jag vill också prova mer med Riddarn i mål men kom igen, varför kasta skit på Wesslau idag?!
Vi förlorar ju matchen för att vi inte kan spela bra i 60 min. och dessutom bjuder på två indivduella jättemissar (Printz/Honken). Dessutom hade vi väl lite otur i sista perioden? Mmm...

Håller absolut inte med om att det var sämsta insatsen i år.

Cehlin är helt klart en blivande superlirare och det är kul att han matchas så hårt redan nu - det är han värd!
Skriv svar