Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 27/10 2009 - DIF Kidz Fri Entré
Som vanligt vid förluster i år förlorar vi matchen på misstag framför eget mål.
Kanske dags att börja träna powerplay?
Kanske dags att börja träna powerplay?
För helvete vad dåligt, helt jävla patetiskt. Felpass, lågt tempo, slarvigt spel och kasst powerplay. Är det förövrigt någon som förstår varför Djurgården ska envisas i powerplay att ha backskyttarna med vinkeln utåt i banan, inte konstigt att det inte blir några skott när backarna inte kan gå in i banan och skjuta. Dessutom varför låter man A.Holmqvist ta alla skott när han alltid skjuter utanför eller på spelare.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Vi måste spela hela matchen , inte bara första och sista minutrarna...
Det som stör mig är att vi kan spela bra men bara gör det korta stunder.
Vi skulle kunna vara ett toplag om vi bara kunde fokusera hela matcherna...
Sen finns det ett par spelare som man kan ifrågasätta vad de gör i en startuppställning... Finns garanterat mindre slarviga spelare som väntar på en chans i A-laget...
Det som stör mig är att vi kan spela bra men bara gör det korta stunder.
Vi skulle kunna vara ett toplag om vi bara kunde fokusera hela matcherna...
Sen finns det ett par spelare som man kan ifrågasätta vad de gör i en startuppställning... Finns garanterat mindre slarviga spelare som väntar på en chans i A-laget...
- Lee Harvey Oswald
"Hovet är vår borg" ....my ass
Alla Elitserielag åker in på Hovet fullproppade med sjävförtroende, helt segervissa från mitten av 1:a perioden & framåt, nånting är galet med årets DIf (i år med).
Hur blir det så här gång på gång???
Det ska ju vara jobbigt att möta DIF i år, framförallt på Hovet
Detta är ingen tillfällig trend vi bevittnar, så länge Hardy inte hittar nåt motdrag så kommer hemmaförlusterna fortsätta dugga tätt & i slutändan blir ju drömmen om ett eventuellt slutspel just bara en fånig och ickerealistisk dröm
Alla Elitserielag åker in på Hovet fullproppade med sjävförtroende, helt segervissa från mitten av 1:a perioden & framåt, nånting är galet med årets DIf (i år med).
Hur blir det så här gång på gång???
Det ska ju vara jobbigt att möta DIF i år, framförallt på Hovet

Detta är ingen tillfällig trend vi bevittnar, så länge Hardy inte hittar nåt motdrag så kommer hemmaförlusterna fortsätta dugga tätt & i slutändan blir ju drömmen om ett eventuellt slutspel just bara en fånig och ickerealistisk dröm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Dåligt, men inte så jävla uselt. Okej sista period men dåligt PP. SAIK är inne i stim. Med tre snabba skit puckar får dom matchen precis dit dom vill och kan täta bakåt.
Målvakterna är skillnaden ikväll igen. Wesslau borde tagit första pucken. Ridderwall borde spelat. Wesslau är ett såll.
Stor Honken är usel -2, Printz behöver vi inte kommentera, Engqvist helt osynlig. Ölvestad, A Honken och Nilson bra. Ottosson är verkligen saknad.
Att det saknas en back i truppen då Eklund fortfarande är för dålig råder det inget jävla tvivel om. Falk på backen i PP är ingen vacker syn. Dags att värva!
Målvakterna är skillnaden ikväll igen. Wesslau borde tagit första pucken. Ridderwall borde spelat. Wesslau är ett såll.
Stor Honken är usel -2, Printz behöver vi inte kommentera, Engqvist helt osynlig. Ölvestad, A Honken och Nilson bra. Ottosson är verkligen saknad.
Att det saknas en back i truppen då Eklund fortfarande är för dålig råder det inget jävla tvivel om. Falk på backen i PP är ingen vacker syn. Dags att värva!
Falk har alltid kladdat för mycket med pucken.Tar en evighet innan det händer något.
Vad fan är det som händer när DIF spelar på hemmaplan?
Helt plötsligt blir DIF till ett pojklag.
Först så gör Printz en Hv och tappar pucken som sista gubbe. Sedan så släpper Holmqvist & co till ett mål direkt på tekning, BEDRÖVLIGT!
Sedan så blir det som vanligt på Hovet, ett jagandes DIF i 3:dje perioden, där dom inte lyckas komma ifatt.. FAN!
Helt plötsligt blir DIF till ett pojklag.
Först så gör Printz en Hv och tappar pucken som sista gubbe. Sedan så släpper Holmqvist & co till ett mål direkt på tekning, BEDRÖVLIGT!
Sedan så blir det som vanligt på Hovet, ett jagandes DIF i 3:dje perioden, där dom inte lyckas komma ifatt.. FAN!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, suck....
Första perioden var stundtals bra, 2:a bedrövlig och 3:e tycker jag vi gör allt rätt förutom det de hela går ut på; MÅL.
Men misstagen vi gör får inte existera i Elitserien, Micke Holmqvists totalblunder vid tekningen är riktigt pinsam.
Första perioden var stundtals bra, 2:a bedrövlig och 3:e tycker jag vi gör allt rätt förutom det de hela går ut på; MÅL.
Men misstagen vi gör får inte existera i Elitserien, Micke Holmqvists totalblunder vid tekningen är riktigt pinsam.
Stor Honken som går bort sig vid 1-1 också...-daniel- skrev:Ja, suck....
trist att erkänna men saik hade oss i 2,5 period, vi missade chansen att döda matchen i början.
Alltså, aldrig har jag upplevt ett lag, inför en sådan publik, vara så fruktansvärt tröga och tama på hemmaplan. Man vet hur det kommer sluta, gång efter gång. Samma matchbild VARENDA JÄVLA MATCH. Hur svårt ska det vara? Ett så pass rutinerat och genuint hockeylag som vi i grunden är ska inte behöva hålla på och fladdra så in i helvete. Det ska vara en mardröm för bönderna att komma till vårt Hov, men det är snarare en fantastisk upplevelse för dem att få spela inför ett fullsatt Hovet och lugga DIF på tre poäng. Fy fan vad less jag är nu.
Spelarkritiken vill man helst låta bli en dag som denna då sågen i så fall går allt för varm, men Printz och Holmqvist x2 är helt odugliga. Likaså Engqvist, som varit oduglig sedan omgång fyra. Han verkar åka och vänta på sina miljoner på andra sidan pölen. Wesslau är ju inte direkt stabil, men honom vore det orättvist att döma ut en dag som denna, för ovanlighetens skull.
Bäst i DIF är Mackan, Cehlin och Ragge.
Punkt.
Spelarkritiken vill man helst låta bli en dag som denna då sågen i så fall går allt för varm, men Printz och Holmqvist x2 är helt odugliga. Likaså Engqvist, som varit oduglig sedan omgång fyra. Han verkar åka och vänta på sina miljoner på andra sidan pölen. Wesslau är ju inte direkt stabil, men honom vore det orättvist att döma ut en dag som denna, för ovanlighetens skull.
Bäst i DIF är Mackan, Cehlin och Ragge.
Punkt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tredje perioden äger vi pucken totalt, MEN. Det går alldeles för sakta för backarna i uppspelsfasen, man väntar och väntar allt för länge så att motståndarna hinner räkna in och placera sig rätt i banan. Detta är super viktigt att få fart på, det hela slutar med att alla kommer in i linje i offensiv zon. Va likadant förra året.
Printz klanta till det ordentligt framför mål, men i övrigt var han i mina ögon bra.
Mackan är sjuk på att hålla spelare borta med kroppen och behålla pucken.... men sen då?
Vart har Ragge tagit vägen? Börjar ana en förbannelse över att bära C:et i Djurgården, Ölvestad har tagit stormkliv efter att han klev av från C:et och varit vår bästa spelare hittills i år... Sätt C:et på en spelare som inte ska vara en ledande kugge i laget, det kanske får igång Ragge igen.
Falk på back nej tack!
Helt värdelös var inte Wesslan men själv känner jag att om vi ska satsa på en målvakt så är det just nu Riddarn som ligger bäst till och borde få förtroendet i ett antal matcher framåt.
Ottosson känns mer och mer viktig att få frisk fort, ska inte stressa fram något men han måste in i laget.
Matchens roligaste var ändå när en skoterraggare bakom mig sa under Olé Olé... dä ha ju sno vå raaamsa..... hmmm hmmmm
Printz klanta till det ordentligt framför mål, men i övrigt var han i mina ögon bra.
Mackan är sjuk på att hålla spelare borta med kroppen och behålla pucken.... men sen då?
Vart har Ragge tagit vägen? Börjar ana en förbannelse över att bära C:et i Djurgården, Ölvestad har tagit stormkliv efter att han klev av från C:et och varit vår bästa spelare hittills i år... Sätt C:et på en spelare som inte ska vara en ledande kugge i laget, det kanske får igång Ragge igen.
Falk på back nej tack!
Helt värdelös var inte Wesslan men själv känner jag att om vi ska satsa på en målvakt så är det just nu Riddarn som ligger bäst till och borde få förtroendet i ett antal matcher framåt.
Ottosson känns mer och mer viktig att få frisk fort, ska inte stressa fram något men han måste in i laget.
Matchens roligaste var ändå när en skoterraggare bakom mig sa under Olé Olé... dä ha ju sno vå raaamsa..... hmmm hmmmm
2014-04-07, vad hände?
mackan hade rätt attityd idag men tycker fortfarande inte han lever upp till vad jag förväntar mig av honom...
Är det någon annan än jag som tänkt på att bredden på hans klubblad är väldigt smal vilket gör att pucken ofta hoppar över den? varför kör han inte med en riktig klubba?
Någon som vet om någon fördelen med ett smal bredd på klubbans blad?
Är det någon annan än jag som tänkt på att bredden på hans klubblad är väldigt smal vilket gör att pucken ofta hoppar över den? varför kör han inte med en riktig klubba?
Någon som vet om någon fördelen med ett smal bredd på klubbans blad?
Som vanligt så är det inte förens i sista perioden som BÅDE klacken och spelarna vaknar till liv.
Varför är inte klacken som i 3dje hela matchen? Jo därför att ingen klackledare finns. Varför står inte Martin på plats hela matchen, någon som vet?
Varför är inte klacken som i 3dje hela matchen? Jo därför att ingen klackledare finns. Varför står inte Martin på plats hela matchen, någon som vet?
Säsongskort på bortais nästa år? :/
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!