Läser nya utspel av Svenska Ishockeyförbundet i Veckans Femma;
"Succéduon Jacob Josefson och Marcus Krüger hade förtjänat och kanske även behövt lite välförtjänt vila under landslagsuppehållet, men icke. Istället ska de åka tvärs över Atlanten för att spela träningsmatcher med Juniorkronorna mot tre kanadensiska juniorlag.
Djurgården, som betalar de här spelarnas löner, kan inte göra annat än att hoppas att spelarna kommer hem skadefria, utan alltför mycket jetlag och redo att spela Elitseriehockey igen efter "vilan".
Om de är slutkörda, skadade eller presterar dåligt på grund av jetlag? Tja, inte är det Svenska Ishockeyförbundets problem i alla fall."
Allvarligt talat... Nån måste ju kunna örfila nån däruppe, inte första gången sådana här saker inträffar. Det håller inte!
Svenska Ishockeyförbundet
Re: Svenska Ishockeyförbundet
Men du menar väl inte allvar med att du tror att det är Svenska ishockeyförbundet som sagt detta eller? Snälla säg att du skojar med mig!Calle skrev:Läser nya utspel av Svenska Ishockeyförbundet i Veckans Femma;
"Succéduon Jacob Josefson och Marcus Krüger hade förtjänat och kanske även behövt lite välförtjänt vila under landslagsuppehållet, men icke. Istället ska de åka tvärs över Atlanten för att spela träningsmatcher med Juniorkronorna mot tre kanadensiska juniorlag.
Djurgården, som betalar de här spelarnas löner, kan inte göra annat än att hoppas att spelarna kommer hem skadefria, utan alltför mycket jetlag och redo att spela Elitseriehockey igen efter "vilan".
Om de är slutkörda, skadade eller presterar dåligt på grund av jetlag? Tja, inte är det Svenska Ishockeyförbundets problem i alla fall."
Allvarligt talat... Nån måste ju kunna örfila nån däruppe, inte första gången sådana här saker inträffar. Det håller inte!
2014-04-07, vad hände?
Hörru Junior, lär dig läsa lär dig gå - lär dig hata AIK! Jag citerar Veckans Femma från hemsidan du just nu befinner dig på (hyfsat jättetydligt tyckte ju jag iaf), känner du till den? Har du ngn info att detta är på ngt sätt felaktigt blir jag inget annat än skitglad! Men tror väl dessvärre inte det...Jepe skrev:Men du menar väl inte allvar med att du tror att det är Svenska ishockeyförbundet som sagt detta eller? Snälla säg att du skojar med mig!Calle skrev:Läser nya utspel av Svenska Ishockeyförbundet i Veckans Femma;
Hahaha snälla säg att du skojar! Läser du någonting första sidans nyheter eller hänger du bara i forumet?Jepe skrev:Men du menar väl inte allvar med att du tror att det är Svenska ishockeyförbundet som sagt detta eller? Snälla säg att du skojar med mig!Calle skrev:text

Stor humor i denna tråden för tillfället,hahaha.
Mitt svar blev nog lite drygare än tänkt.
Hjelm jo jag läser mer än bara på forumet!
Calle jag trodde du menade att detta var något som var hämtat från Svenska ishockeyförbundet, själv tolkar jag det som något "coachen" själv har skrivit. Och det gör jag fortfarande, men jag tolkar det kanske fortfarande fel att jag tror att du tror att detta är citerat från Svenska ishockeyförbundet.
I ren allmänhet så var väl detta väntat att det skulle bli från första början, tyvärr straffar det sig att ha för duktiga juniorer. Antingen så sticker de över pölen direkt, eller så dras de sönder med en massa landslagsturneringar och annat skit. Detta är dagens straff för lag som lyckas få fram duktiga elitspelare.
jensa85: kul att man kan roa någon i alla fall.
Hjelm jo jag läser mer än bara på forumet!

Calle jag trodde du menade att detta var något som var hämtat från Svenska ishockeyförbundet, själv tolkar jag det som något "coachen" själv har skrivit. Och det gör jag fortfarande, men jag tolkar det kanske fortfarande fel att jag tror att du tror att detta är citerat från Svenska ishockeyförbundet.
I ren allmänhet så var väl detta väntat att det skulle bli från första början, tyvärr straffar det sig att ha för duktiga juniorer. Antingen så sticker de över pölen direkt, eller så dras de sönder med en massa landslagsturneringar och annat skit. Detta är dagens straff för lag som lyckas få fram duktiga elitspelare.
2014-04-07, vad hände?
Skönt att du kan bjuda på dig iaf 
Det som dock däremot är positivt är väll att man kan hoppas på en massa grymma hemvändare efter åren som går

Håller med dig. Kommer bli intressant att se hur vi spelar när junisarna drar och spela JVM.Jepe skrev:I ren allmänhet så var väl detta väntat att det skulle bli från första början, tyvärr straffar det sig att ha för duktiga juniorer. Antingen så sticker de över pölen direkt, eller så dras de sönder med en massa landslagsturneringar och annat skit. Detta är dagens straff för lag som lyckas få fram duktiga elitspelare.
Det som dock däremot är positivt är väll att man kan hoppas på en massa grymma hemvändare efter åren som går

Jepe skrev:Mitt svar blev nog lite drygare än tänkt.
Hjelm jo jag läser mer än bara på forumet!![]()
Härligt med lite humoristiska missförstånd ibland, tror dock vi är ganska överens.

Tycker Wikegård hade en bra punkt på sin lista från Hockeykväll den 17/10 där han tycker att serien borde starta "några veckor tidigare" med ett längre uppehåll kring jul där juniorerna får lite "andrum" inför J-VM mm - utan att det påverkar Elitserien. Man ska alltså inte "straffas" för att man har juniorer i truppen, lite som det ju kan kännas med Krüger och Josef här enl. Coachen, utan snarare se till att Elitserieklubbarna VILL ta in fler ungdomar och inte en massa finniga finnar från SM-Liiga. Se själva om intresset finns, Hockeykväll på SVT Play från den 17 okt, ca 28 minuter in i programmet fram till 31 min ca.
Tänkvärt.