Djurgårdens IF - Hv71, 20/10 2009 - Medlemmarnas dag

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Ostre92
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 20/10 2009 - Medlemmarnas dag

Inlägg av Ostre92 »

Grymt bra match och mycket spännande.
Vet inte om ni skrivit något om det, har inte orkat läsa :P.
Men jag vet inte med er men jag har aldrig hört talas om felaktig tekning och att man får en 2a för det. Jag kanske måste fixa en regelbok eller nått.
Spikefot

Inlägg av Spikefot »

season skrev:Domare Andersson tog idag plats bredvid Vinnerborg som elitseriens sämsta. :evil:

Det här gänget nollor är för f*n farliga för spelarna. Åter igen järnkaminer i båset på situationer där de inte ens är i närheten av motståndaren och rena överfall utan åtgärd. Det måste få ett slut på sånt här spelförstörande. Vad säger "domarbasen" ? Jag står fast vid att det måste till en möjlighet till disciplinåtgärder mot domare för uppenbart felaktiga domslut liknande lagstiftningen om tjänstefel.

Domarna kör med nummer på tröjorna istället för namn i år. Var är namnlistan över dessa?
Gör ett besök här: http://stats.swehockey.se/
Och sedan har du fliken referees till vänster i menyn.
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Jepe skrev:
Gargamel skrev:Bra match av DIF, lite flyt men ohyggligt värdelös domare! Men sett över hela matchen förtjänade ni segern. Väl mött på torsdag, när Snygga Tälje kommer på besök!
Jasså..... vilka är det Assyriska möter? :wink:

Ses på Torsdag!
Ja du, om två veckor nånting möter de väl DIF, i kvalet till Allsvenskan skulle jag tro ;)
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Gargamel skrev:
Jepe skrev:
Gargamel skrev:Bra match av DIF, lite flyt men ohyggligt värdelös domare! Men sett över hela matchen förtjänade ni segern. Väl mött på torsdag, när Snygga Tälje kommer på besök!
Jasså..... vilka är det Assyriska möter? :wink:

Ses på Torsdag!
Ja du, om två veckor nånting möter de väl DIF, i kvalet till Allsvenskan skulle jag tro ;)
Ojoj, en icke Djurgårdare som tror att vi tar kvalplatsen!!! :wink:
Detta är ju fan stort asså! Jag är i chocktillstånd! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

odburt skrev:Om Riddarn står och laget gör en bra match vinner vi. HV är alldeles för bra för att inte ta vara på Wesslans bjudningar.
Facit: En strålande keeper och seger i en tät match.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bra spel av Riddarn, bra försvarsspel där Printz återigen är nr 1. Kul att så många på läktarna också förstår vilket jävla jobb han gör i defensiven. Synd bara att DIF släppte in hv i matchen, idag var DIF så mycket bättre än serieledarna.

3 poäng till Djurgården.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjukt härliga tre poäng, mäkta stolt är man ju en natt som denna :)

Kul att tre lirare som inte hade gjort mål fick göra det idag. Riddarn var kung. "Kuben" är sedan måååånga många år tillbaka min värsta domare och han överbevisar sig själv varenda j-la gång - och han ska glida omkring och dräggla i en guldpipa! Fyyyy faaan, säger jag bara. Hur kan han missa armbågen på Fimpen, t.ex?!

Aja, tack för idag DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Doyle skrev:Det här måste vara en match då DIF har allt att vinna, inte känna press utan helt enkelt bara spela ut. HV har visat sig grymt starka sista tiden så visst blir det tufft men vi får väl hoppas att attityden denna dag är lite avmätt hos Jönköpingsfolket...DIF vinner med 3 - 2
Blev lite pengar på resultatet av matchen. Tack Josefsson...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Skönt att äntigen få slå bibelbönderna på hemmaplan.
Härligt krigande ifrån hela laget i denna match även om man hade 9 motståndare på isen igår.

+Ridderwall Jr i målet !
+Tjärnqvists första mål för säsongen, såg du det Ros ?
+Återigen nästan 7000 på plats på Hovet
+Gästernas förstafemma är grymt imponernade och då inte minst deras spel i powerplay.

-Domar-trion, kan ni reglerna ?
-Björn Melin, lär dig använda klubban till att spela pucken med och inte att "slå" motståndarna i ansiktet med.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Skönt att vakna upp med segern i färskt minne och ett jäkla pip i öronen -- det var tryck på hovet igår! Så här i efterhand kanske man ska "tacka" kuben Andersson för sina konstiga domslut, för visst är det kul med lite hets, givet att vi vann såklart..

Skämt åsido, börjar nästan få känslan av att vissa domare vill jävlas med oss, men så oproffsiga kan dom väl knappast vara? Har dock svårt att hitta rationella förklaringar till de två kritiska utvisningar som vi åker på med Tjärnas tekning och sedan en helskum fasthållning på Klubertanz.

Dock, till sist, lite beröm till kuben som inte tar matchstraff på Engkvist när han börjar hetsa med klubban och skrika i den sista incidenten, utan han känner av läget och lugnar ner spelarna istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

sensei skrev:Skämt åsido, börjar nästan få känslan av att vissa domare vill jävlas med oss, men så oproffsiga kan dom väl knappast vara? Har dock svårt att hitta rationella förklaringar till de två kritiska utvisningar som vi åker på med Tjärnas tekning och sedan en helskum fasthållning på Klubertanz.
Det har väl alltid varit så att det laget som ligger högst i tabellen får fördel hos domarna tycker jag. Fatta då hur det är att vara SSKare :wink:
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Gargamel skrev:
sensei skrev:Skämt åsido, börjar nästan få känslan av att vissa domare vill jävlas med oss, men så oproffsiga kan dom väl knappast vara? Har dock svårt att hitta rationella förklaringar till de två kritiska utvisningar som vi åker på med Tjärnas tekning och sedan en helskum fasthållning på Klubertanz.
Det har väl alltid varit så att det laget som ligger högst i tabellen får fördel hos domarna tycker jag. Fatta då hur det är att vara SSKare :wink:
Det kan ju vara så att det lag som ligger högst i tabellen är det bättre laget så att det nedre laget inte hänger med till 100% och tvingas ta mer utvisningar :wink:
DIF kommer vara nummer 1 igen
berliner

Inlägg av berliner »

hej,
gratulation till seger mot hv 71.
sorry my svensk is not so good.
i am a big DIF Hockey-fan from germany, from the capital berlin
jag hälsningar alla fan av Djurgården Stockholm
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

berliner skrev:hej,
gratulation till seger mot hv 71.
sorry my svensk is not so good.
i am a big DIF Hockey fan from germany, from the capital berlin
jag hälsningar alla fan av Djurgården Stockholm

Vi bugar och bockar! Danke!
Sie sollten ein Spiel bald besuchen? :D
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
berliner

Inlägg av berliner »

@leijon: ich werde versuchen von 25.1-30.1 nach stockholm zu kommen..
das letzte mal war ich vor 2 jahren in stockholm bei den lg-hockey games im globen?
kan du bättre tysk när jag svensk?
kannst du besser deutsch als ich schwedisch?
Skriv svar