Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Frasse »

Crashmash skrev:Alltså, när det väl kommer en seriös skribent från andra klubbar för att diskutera matcherna så kan vi väl hålla det på en bra nivå istället för att 10 personer ska klaga på dennes klubbs publiksifrror?
Skit skall skit ha så är det bara ;)

För övrigt var det länge sedan något lag kunde fylla Globen så där lär det dröja (om nu inte Mesta Mästarna verkligen lyckas bibehålla denna trend) innan något lag spelar sin hemmamatcher.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Snazzi »

Gargamel skrev: Med tanke på att Stockholm är cirka 15 gånger större än Södertälje tycker jag inte att era publiksiffror är något att skryta om heller, borde vara fullsatt i Globen varje match.
Du får tänka på att alla inte är Djurgårdare i Stockholm, finns lite alternativ här.
Men som du sa tidigare, hoppas även jag på ett fullsatt hovet, specielt klacksektionerna. Det känns som att vi Järnkaminer behöver en utmaning på klacksektionen för att få igång tempot där igen, som vi tappat de senaste två matcherna.
Men men, stryk ska ni ha! :D
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Snazzi skrev: Du får tänka på att alla inte är Djurgårdare i Stockholm, finns lite alternativ här.
Jo men det finns alternativ här med, det är väldigt blandat med djurgårdare, gnagare, brynäsare, leksingar m.m.
Det är en förklaring, men ingen ursäkt, till de dåliga publiksiffrorna.
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Gargamel skrev:
Snazzi skrev: Du får tänka på att alla inte är Djurgårdare i Stockholm, finns lite alternativ här.
Jo men det finns alternativ här med, det är väldigt blandat med djurgårdare, gnagare, brynäsare, leksingar m.m.
Det är en förklaring, men ingen ursäkt, till de dåliga publiksiffrorna.
Hehe, dock tycker jag det är underbart att SSK är kvar, bortamatch med SL-kort är förjävla underbart!
Ser hellre att Rögle och Timrå åker ned och upp med Leksand och AIK. Så vi kan piska skiten ur Solna inför ett fullsatt hovet(globen)
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Jag klarar mig bra utan både AIK och Leksand, men det är sak samma vad motståndarna heter. Däremot har jag gärna kvar Rögle, men det är bara för att jag har släktingar som bor i närheten så man kan passa på att hälsa på där i samband med match 8)
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Gargamel skrev:Jag klarar mig bra utan både AIK och Leksand, men det är sak samma vad motståndarna heter. Däremot har jag gärna kvar Rögle, men det är bara för att jag har släktingar som bor i närheten så man kan passa på att hälsa på där i samband med match 8)
Usch, du förstörde precis ditt goda inflytande trots att du är en sskare. ;)
AIK och Leksand drar mer publik till Hovet än något annat lag. Inte bara roliga matcher utan även grymt för ekonomin med 2 fullsatta matcher istället för två matcher med halvfulla läktare.
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Snazzi skrev: Usch, du förstörde precis ditt goda inflytande trots att du är en sskare. ;)
AIK och Leksand drar mer publik till Hovet än något annat lag. Inte bara roliga matcher utan även grymt för ekonomin med 2 fullsatta matcher istället för två matcher med halvfulla läktare.
Givetvis tänker jag så också, men det innebär också att man måste trängas i korridorerna med en massa AIKare och det ena tar liksom ut det andra tycker jag nästan :wink: Nej men självklart drar det in mer pengar när dessa två lag kommer på besök, men med AIK och för vår del även Leksand kommer också extra utgifter som poliser och väktare. Sen måste folk visiteras, folk blir griniga redan innan de kommer in i arenan och skulle matchen sluta med förlust så är det många som går hem och är bittra och kanske inte går på nästa match.

Visst vill jag ha fullsatt varje match, bara man kunde slippa det fåtal idioter som ska slåss "för sitt lag". Om inte de fanns skulle vi slippa visitationer, vi skulle inte behöva stänga in bortaklacken, klubbarna skulle slippa lägga pengar på att hyra så många poliser och väktare och alla skulle bara tycka att det är skitkul att gå på hockey.
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Enkel match på pappret...
Men förmodligen en av de svåraste matcherna än så länge den här säsongen.

DIF kommer från en grym laginsats mot Hv71, med självförtroendet på topp.
Då ska det ju bara bli en seger, finns inget annat.

Men något säger mig att SSK kommer att spela mer inspirerat än vad vi kommer att göra, vilket kommer leda till att det blir oerhört svårt för oss att ta 3 poäng.

Jag hoppas verkligen att jag har fel... För att vi har inte råd att förlora 3 säkra poäng hemma mot SSK.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Det blir alltid tuffa matcher mot ssk. Efter kvällens match lär det nog bli tryck på biljettförsäljningen. Hoppas på över 7000 iaf.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Södertälje har 0-4-1 på 5 bortamatcher, resulterande i härliga 1 av 15 poäng. Kör man inte över dem likt en jordfräs i ett potatisland gör man potatispuré på sin egen publik.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

odburt skrev:Södertälje har 0-4-1 på 5 bortamatcher, resulterande i härliga 1 av 15 poäng. Kör man inte över dem likt en jordfräs i ett potatisland gör man potatispuré på sin egen publik.
Väl talat. Dock så är jag oerhört rädd för den numer klassiska DIF-reaktionen. En reaktion som ofta kommer på hemmaplan inför fullsatt salong när vi dagarna innan manglat exempelvis serieledarna.

Om Ridderwall får fortsatt förtroende så ligger vinst väldigt nära till hands, men jag är rädd för att Wesslan står och att det blir 2-4 i protokollet. Det gäller verkligen att ge Stefan förtroendet nu. Även lagledningen måste någon gång märka att han har ett fruktansvärt mycket stabilare grundspel än Wesslau.

För övrigt så vill jag se Mackan spela som han gjorde mot Timrå. Kom igen nu Marcus!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Självklart förlorar vi denna match.

0-6 samtliga mål tillkommer av en fladdrande wesslau.
Född till sportchef.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Brukar alltid bli heta matcher mot SSK och lär det även bli imorn. Jag tror vi vinner med ett eller två mål då vi är mycket starkare i PP och BP.
Detta är det närmaste derbyt vi kan komma så surra med polarna och slut upp. Den kommer bli en mental kurva som sjunger DIF till ännu en trepoängare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Har en dålig magkänsla inför denna match. Förra året gjorde den där Benoit alltid en fantastiskt match mot oss, medans han var medioker i övrigt. Det skulle inte förvåna mig om det blir någon annan i Södertälje som haft en tung period hittils, som avgör mot oss. Kanske Dansken?

Tipa: DIF - Ssk 2-4
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Har sämre vibbar inför den här matchen jämfört med inför HV. Här har vi pressen på oss och vi har allt att förlora.

Vad menas med säsongskortens dag?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar