Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
ÖVRIGT
http://www.difhockey.se/matchinformation?id=2344
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
ÖVRIGT
http://www.difhockey.se/matchinformation?id=2344
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag
Såg ssk spela mot skellefteå.Och även om dom vann i sudden så spelade dom inte direkt bra.Tyckte att skellefteå gav bort den matchen.
Ssk var omständiga i sitt spel.Fick rejäla problem med uppspelen när skellefteå forwards checkade fast backarna.Ssk och power-play är något som inte hör ihop heller.
Ssk var omständiga i sitt spel.Fick rejäla problem med uppspelen när skellefteå forwards checkade fast backarna.Ssk och power-play är något som inte hör ihop heller.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med dig på samtliga punkter, men största problemet för dem är deras "något" klena backbesättning. Anfallsmässigt så är dom inte så jättedåliga (då flera forwards håller hög klass) men just helheten blir jäkligt lidande när backbesättning är så tunn och så usel den är.warrant skrev:Såg ssk spela mot skellefteå.Och även om dom vann i sudden så spelade dom inte direkt bra.Tyckte att skellefteå gav bort den matchen.
Men detta är ju helt ointressant när SSK skall möta DIF; några av de mest svidande poängförlusterna var ju just matcherna mot slöddren förra säsongen. Spelade ingen roll om SSK var seriens i särklass sämsta lag i 50 matcher så skulle de likt förbannat spela över sin förmåga i varje match mot oss. Och självklart underpresterade samtliga i DIF i typ varje match mot dem. Lika förnedrande varje gång. En liknande utveckling accepteras INTE den här säsongen!
Just därför ska DIF sätta hård press på deras backar så dom begår misstag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja dags och bryta den usla trenden från förra året nu. 

Jag tycker det är kul att ALLA lag, både tränare spelare och fans, säger att Sportklubben överpresterat när vi vinner mot er, samt att det egna laget, DIF t.ex, har gjort sin sämsta match för säsongen. Nåja hoppas den trenden håller i sig, alla våra motståndare får gärna göra dåliga matcher mot oss och får våra killar "överprestera" i varje match så är ju inte det heller så tokigt.
Jag hoppas på en bra och underhållande match på torsdag, och bra volym på bägge klackarna! Sen hoppas jag ju givetvis att vi åker hem med 3 poäng, men vi får se hur det går.
Jag hoppas på en bra och underhållande match på torsdag, och bra volym på bägge klackarna! Sen hoppas jag ju givetvis att vi åker hem med 3 poäng, men vi får se hur det går.
SSK överallt alltid!
SSK och LHC är nog dom två lagen jag hatar mest i hela elitserien. SSK är för dåliga för elitserien men de är för bra för att åka ur den också..Skulle ärligt talat hellre se solnatattarna än SSK i Elitserien för att få lite fart på stockholmshockeyn..Sen glädjer det mig bara ifall de hamnar i ingenmansland.
Losing all hope was freedom.
Nja de du hatar vill du ju kunna slå. Så kvar med SSK (och stryk ska dom ha..)
För mig kan gärna meningslösa lag som timrå och rögle spela i någon annan serie. De drar ändå inget folk, ointressant. aik och ssk får gärna spela i elitserien, även om det naturligtvis är väldigt roande på kort sikt när de åker ur
För mig kan gärna meningslösa lag som timrå och rögle spela i någon annan serie. De drar ändå inget folk, ointressant. aik och ssk får gärna spela i elitserien, även om det naturligtvis är väldigt roande på kort sikt när de åker ur

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag hatar förstås AIK också men menade bara att nu har vi ju ingen chans att slå dom direkt..Sen tror jag DIFs ekonomi skulle få en rejäl "boost" ifall AIK kom uppsensei skrev:Nja de du hatar vill du ju kunna slå. Så kvar med SSK (och stryk ska dom ha..)

Som SSKare kan jag hålla med om att vi var för dåliga förra säsongen, men nu är det ändring på det. Stora förändringar har gjorts i både organistationen och i hur man tänker när man värvar spelare. Lägg till två nya tränare som fortfarande minns hur det är att spela på högsta nivå och du har ett LAG som kan gå långt. Nu säger jag inte att det blir guld, men förhoppningar finns om slutspel i vår. Och passa er till nästa säsong, då blir Tälje grymt farliga.
SSK överallt alltid!
Hur går det med publiken då? Måste vara fruktansvärt tråkigt att heja på ett av elitseriens sämsta lag som även har elitseriens mest sviktande och sämsta publiksiffra?Gargamel skrev:Som SSKare kan jag hålla med om att vi var för dåliga förra säsongen, men nu är det ändring på det. Stora förändringar har gjorts i både organistationen och i hur man tänker när man värvar spelare. Lägg till två nya tränare som fortfarande minns hur det är att spela på högsta nivå och du har ett LAG som kan gå långt. Nu säger jag inte att det blir guld, men förhoppningar finns om slutspel i vår. Och passa er till nästa säsong, då blir Tälje grymt farliga.
Man behöver inte trängas då i alla fall och så kan man lägga sin jacka på någon av dom 10 närmsta stolarna.Raus skrev:Hur går det med publiken då? Måste vara fruktansvärt tråkigt att heja på ett av elitseriens sämsta lag som även har elitseriens mest sviktande och sämsta publiksiffra?Gargamel skrev:Som SSKare kan jag hålla med om att vi var för dåliga förra säsongen, men nu är det ändring på det. Stora förändringar har gjorts i både organistationen och i hur man tänker när man värvar spelare. Lägg till två nya tränare som fortfarande minns hur det är att spela på högsta nivå och du har ett LAG som kan gå långt. Nu säger jag inte att det blir guld, men förhoppningar finns om slutspel i vår. Och passa er till nästa säsong, då blir Tälje grymt farliga.

Gargamel skrev: Jag hoppas på en bra och underhållande match på torsdag, och bra volym på bägge klackarna!
Hur många kommer ni vara? 5-10pers?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Hur går det med publiken då? Måste vara fruktansvärt tråkigt att heja på ett av elitseriens sämsta lag som även har elitseriens mest sviktande och sämsta publiksiffra?[/quote]
Man behöver inte trängas då i alla fall och så kan man lägga sin jacka på någon av dom 10 närmsta stolarna.
Låter ju helt underbart![/quote]
Med tanke på att Stockholm är cirka 15 gånger större än Södertälje tycker jag inte att era publiksiffror är något att skryta om heller, borde vara fullsatt i Globen varje match.
Ingen hemlighet att publiken sviker här. Men det är sällan det nämns att vi som väl kommer visar stort hjärta. BIBO: Sen när består en SSK-klack av bara 5-10 pers borta mot DIF? Jag räknar med att vi åtminstone kommer med större klack än ni brukar ha hos oss, som vanligt.
Man behöver inte trängas då i alla fall och så kan man lägga sin jacka på någon av dom 10 närmsta stolarna.

Med tanke på att Stockholm är cirka 15 gånger större än Södertälje tycker jag inte att era publiksiffror är något att skryta om heller, borde vara fullsatt i Globen varje match.
Ingen hemlighet att publiken sviker här. Men det är sällan det nämns att vi som väl kommer visar stort hjärta. BIBO: Sen när består en SSK-klack av bara 5-10 pers borta mot DIF? Jag räknar med att vi åtminstone kommer med större klack än ni brukar ha hos oss, som vanligt.
SSK överallt alltid!
Alltså, när det väl kommer en seriös skribent från andra klubbar för att diskutera matcherna så kan vi väl hålla det på en bra nivå istället för att 10 personer ska klaga på dennes klubbs publiksifrror?