Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Inlägg av Frasse »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Peterzon

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Inlägg av Peterzon »

Är det några som ska upp till den här matchen? Jag bor i Sundsvall och ska självklart ut och se matchen.

Tror på vinst i den här matchen med 3-1.
1-0
1-1 Ragge(Krüger)
1-2 Tjärna (Nilson)
1-3 Otto(om han är tillbaka)(Nilson)
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Peterzon skrev:Är det några som ska upp till den här matchen? Jag bor i Sundsvall och ska självklart ut och se matchen.

Tror på vinst i den här matchen med 3-1.
1-0
1-1 Ragge(Krüger)
1-2 Tjärna (Nilson)
1-3 Otto(om han är tillbaka)(Nilson)
Om DIF inte rycker upp sig med 700 % från dagens match så blir det tvåsiffrigt till Timrås farvör. Dom kommer garanterat vara sjukt taggade med tanke på deras tabellposition.

Så om inte DIF ryckt upp sig dom där 700 procenten tippar jag 10-1. Och nio mål av Anger.

Rycker dom upp sig blir det 2-2.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Först så hoppas jag att Otto är tillbaka..
Sen att Hardy ändrar rejält i kedjorna..

M.Krüger - A. Engqvist - M.Tjärnqvist
N.Danielsson - M.Holmqvist - K.Ottosson
J.Josefsson - N.Falk - M.Nilson
H.Eriksson - C.Eklund- J.Ölvestad

T.Pettersson - K.Klubertanz
M.Ragnarsson - A.Holmqvist
D.Printz - O.Eklund
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Som vanligt i Timrå så kommer vi bli fullkomligt överkörda.

4-0.

Wesslau slänger väl in två-tre stycken.

OM vi inte rycker upp oss och spelar som vi gjorde första fyra-fem matcherna. För som det ser ut nu så kan vi hälsa hem...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror vi gör en bättre match en senast (annat är visserligen en omöjlighet) men är rädd att det inte räcker. Blir förlust med 2-4 och Anger gör det avgörande målet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Precis som mot Rögle senast och precis som de senaste 10-15 matcherna i fotbollen så känns denna match väldigt viktig. Tyvärr har precis ALLA viktiga Djurgårdsmatcher senaste halvåret slutat med torsk så jag känner mig inte alltför hoppfull. Helt klart tufft att vara Djurgårdare nuförtiden, hoppas hockeylaget kan förgylla våra liv lite mer framöver. Kämpa nu Djurgårn!

Saknar Ottosson sjukt mycket (och Linkan såklart) så hoppas han kan lira imorgon. Sen är det väl dags för Ridderwall att få starta igen. Egentligen tror jag fortfarande Wesslau är bättre men precis som förra året så verkar han inte komma igång förrän senare delen av säsongen, det är vad jag tror på.
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

SkönaDjurgårn skrev:Helt klart tufft att vara Djurgårdare nuförtiden
Av vad man sett hittills så kanske man får börja inse att DIF inte är bättre än vad de flesta förhandstipsen sade, dvs att DIF är ett lag som kommer att hålla till i gränslandet till en playoff-plats.

Poängen mot Brynäs å Linköping var mycket en skänk från ovan, utspelade som man var i 2:a- och 3:e-perioderna. Delvis pga utvisningar, men de är väl oxå ett tecken på att man inte alltid hänger med i svängarna. Å i segern mot Frölunda gav ju "Honken" en hjälpande hand vid ett par tillfällen.

Skitsamma, det är bara att stå bakom laget i vått som torrt. I synnerhet lite extra, nu när det blåser snålt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gridiron skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Helt klart tufft att vara Djurgårdare nuförtiden
Av vad man sett hittills så kanske man får börja inse att DIF inte är bättre än vad de flesta förhandstipsen sade, dvs att DIF är ett lag som kommer att hålla till i gränslandet till en playoff-plats.

Poängen mot Brynäs å Linköping var mycket en skänk från ovan, utspelade som man var i 2:a- och 3:e-perioderna. Delvis pga utvisningar, men de är väl oxå ett tecken på att man inte alltid hänger med i svängarna. Å i segern mot Frölunda gav ju "Honken" en hjälpande hand vid ett par tillfällen.

Skitsamma, det är bara att stå bakom laget i vått som torrt. I synnerhet lite extra, nu när det blåser snålt.

Vi har kanske inte sett samma DIF-Bif/DIF-Lhc..?

DIF fullständigt våldtog BIF i 1:a perioden, där borde man stängt matchen.
Det tog 8-9 min innan LHC fick iväg första pucken på mål, så en skänk från ovan skulle jag inte kalla dessa poäng.
DIF har egentligen förtjänat 15-17p, kanske inte pga något bländande spel utan mer för att moståndarna gjort rätt dåliga matcher.
Egentligen är det ju "bara" matchen mot Rögle som vi inte varit nära poäng.

När det handlar om förhandstipsen hade ju flera "experter" placerat oss på 5-6 plats

Förövrigt har jag bestämt mig för att som omväxling ha en rakt igenom trevlig lördag, dvs jag tänker inte kolla resultatet förens söndag morgon.

Tips
TIK-DIF 3-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Visst, DIF spelade glimrande första 20 både mot BIF å LHC. Men det var lite oroväckande när se'n alla formationerna tappade spelet så totalt.

F.ö., om nå'n är intresserad, så är det fri entré på Djurgår'n handboll på söndag. Eriksdalshallen kl 12.45. Motståndare är Djurgårdshof (rätt schysst namn, det med).
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det är inte roligt att skriva detta efter endast nio omgångar.
Men matchen mot Timrå får väl nästan ses som en måste-match. För om vi förlorar så har vi fyra raka förluster, och det blir garanterat 5 efter vår match mot Hv71 i så fall.
3 poäng är ett måste, och det här ska vi nog lösa förhoppningsvis.

Tips: 1-3
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Förövrigt har jag bestämt mig för att som omväxling ha en rakt igenom trevlig lördag, dvs jag tänker inte kolla resultatet förens söndag morgon.
Ja, det kan nog vara klokt att göra så ibland. Jag har dock bestämt att lördagen skall bli trevlig ändå och att vi skall vända på den här förbannade steken och piska Timrå. (tänk så fel jag kommer ha...).

Vill se ett riktigt taggat DIF idag; alla måste höja sig. In med Ridderwall i mål, se till att Otto är tillbaka (SNÄLLA!!!), låt oss spela det bortaspelet som var framgångsrikt mot SAIK och FHC.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Enligt en säker källa så står Wesslau idag igen, tyvärr...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mäklaren skrev:Enligt en säker källa så står Wesslau idag igen, tyvärr...
Jaa, upp med han på hästen igen bara, det verkar vara melodin. Nu får han fan se till att han sitter kvar också.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rent psykoligiskt kan de nog vara bra att man fortsätter med samma upplägg beträffande målvakterna. Att ha hoppandet som vi hade mellan Larsson och finnen var inte bra och sänkte dem både psykologiskt skulle jag gissa.

Upplägget bör få fortsatt förtroende fram tills jul sedan får man börja utvärdera. Det sämsta man kan göra nu är att börja hatta mellan målvakterna så de känner att "göra jag minsta misstag står jag inte nästa match". En målvakt som tänker så är ingen bra målvakt.

Sedan kan man bara hoppas att det finns pengar kvar till en "artistmålvakt" efter jul. Kan ju alltid se om det går att få till en deal där killen för pröjs efter antalet vinster.

Sedan måste frågan åter ställas beträffande vem eller vilka det var som tog beslutet att denna målvaktduo skulle hålla?

Att jag sedan skulle föredra att Riddarn fick detta förtroende är ingen hemlighet.
Skriv svar