Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!
Har pga tenta varit väldigt från världen ett tag, men nu är usling snart over and done och man kan börja leva igen. Detta känns som en sådan där obehaglig match där det måste bli vinst och alla förväntar sig just detta, inkluderat undertecknad och just därför finns det väl en risk för att det kan gå åt skogen. Tror dock på seger här med 4-1 då jag tycker vi sett betydligt bättre ut än Rögle som dessutom inte direkt imponerat borta. Vidare har jag på känn att vårt spel kommer bli bra mycket mer stabilt när Otto är tillbaka, vi får inte glömma bort att vi saknat vår bäste center hela säsongen och jag tror han kommer betyda en avsevärd skillnad inte minst i det defensiva jobbet där vissa spelare tyvärr fallit lite genom ramen. Med Otto får vi förhoppningsvis en garanti för att det hålls stängt i mittzon samtidigt som han i rätt omgivning borde kunna göra lite poäng framåt dessutom. Rögle bör vi dock slå oavsett om Otto är med eller inte...
... För övrigt hoppas jag på en ny målvakt i julklapp, kan jag inte få detta vill jag gärna ha en back så vi kan få ihop tre fungerande backpar.
... För övrigt hoppas jag på en ny målvakt i julklapp, kan jag inte få detta vill jag gärna ha en back så vi kan få ihop tre fungerande backpar.
-
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009
Vinner man på gamla meriter? Isåfall är ni chanslösa:odburt skrev: SEXTON GULD - alltid Goliat.
http://www.difhockey.se/match.php?id=1306
Eller domaren var kass då också? Solen i ögonen? Uppförsbacke?
Men vad är det för poäng med detta dagistrams. Vi som hänger på det här forumet är Djurgårdare som gillar DIF. Förstår verkligen inte hur folk orkar med sån här meningslös pajkastning. Borde du inte söka jobb istället för att lägga tid på att regga dig på andra lags forum?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009
Inte lätt att vara ifrån landet och håller på ett lag som aldrig kommer komma i närheten av att vinna något guld.angelholmer skrev:Vinner man på gamla meriter? Isåfall är ni chanslösa:odburt skrev: SEXTON GULD - alltid Goliat.
http://www.difhockey.se/match.php?id=1306
Eller domaren var kass då också? Solen i ögonen? Uppförsbacke?
En svala gör inte en sommar och en match i serielunken är glömd så fort den är spelad.
Ett guld är dock alltid ett guld och kan man ståta med 16 sådana ja då kan man med all rätt kallas sig Goliat.
Hemmalaget var kasst och likaså var gästernas tillresta s.k fans i ovan nämnda match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Enligt inför-rapporten så är Otto tillbaka, härligt! Ska blir roligt att se honom spela igen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ingen vidare källa du har.android skrev:Otto kommer inte spela. Hyfsat säkra källor.
Äntligen match igen efter det lilla uppehållet tror att vi har bra chans att plocka tre pinnar imorn, viktigt att vi har alla spelare tillgängliga. Stöd Fabriken och DIF Hockey imorn!
Schumi. Men var iofs ett antal dagar sedan. Kan ju blivit bättre. Men inte tänker jag gnälla. Jävligt bra att han är tillbaka, även om jag inte är helt säker, får väl se 19.00 imorgon om han spelar. Men som sagt, jag hoppas såklart han spelar och jag anser fortfarande att min källa borde vara ganska tillförlitligBäst-i-stan skrev:Ingen vidare källa du har.android skrev:Otto kommer inte spela. Hyfsat säkra källor.
Äntligen match igen efter det lilla uppehållet tror att vi har bra chans att plocka tre pinnar imorn, viktigt att vi har alla spelare tillgängliga. Stöd Fabriken och DIF Hockey imorn!

Född till sportchef.
- -daniel-
Ja, hoppas verkligen din källa har fel... Vill så klart hemskt, hemskt gärna se Otto tillbaka imorgon.

- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Rögle är ett fett jävla skämt.
Jag vågar iaf tippa en vinst idag utan problem! Tjärnan visar hur man spöar gamla kamrater 

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Otto spelar inte ikväll, var visst värre än väntat med foten
Usch, 0-1 redan.. Det här känns allt annat än bra.
- DIF_Soldier
Fan, hur markerar Ragge?
Säg den glädje som varar
Jag skulle dra en time-out redan nu. Rögle spelar ut Djurgårn helt och hållet just nu. Släng in Cehlin och låt Jimmie dra ett rent tacklingsbyte för att få fart på grillorna.
- Stolt-Djurgårdare
Fan också, nu är det bara för DIF att rycka upp sig.
Det här är en match som vi SKA ta 3 poäng och om vi inte klara av
att ta dem poängen mot Rögle så blir det en stor besvikelse och en
väldigt tråkig kväll. Fast det är ju två perioder kvar och allt kan hända
det är ju det som är det underbara med hockey
(och ibland det tråkiga
)
Det här är en match som vi SKA ta 3 poäng och om vi inte klara av
att ta dem poängen mot Rögle så blir det en stor besvikelse och en
väldigt tråkig kväll. Fast det är ju två perioder kvar och allt kan hända
det är ju det som är det underbara med hockey

Djurgårdare för livet