Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av -daniel- »

Hockeyabstinensen börjar bli brutal... 3-poängsabstinensen likaledes. Mot Rögle finns det inget annat än vinst på kartan, skall vi nå slutspel i år och slippa kravla runt i nerflyttningsträsket är det 3 rykande färska pinnar som gäller på Hovet på torsdag.

Nu får Otto se till att ha läkt sin fot, vill se honom tillsammans med Mackan & Tjärna (förväntar mig dock inga stordåd första matchen tillsammans, tar nog några matcher innan de hittar varandra fullt ut men vill se en mental uppryckning från framförallt Mackan. Annars bör han bänkas illa kvickt).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, med tanke på vad Herr.Nilson presterat hittills så börjar jag fundera på om inte hela grejen med att göra en säsong i DIF är att få tid med fru & barn, som ett friår.
Ser inte riktigt ut som att karl är med fast han är med, i tankarna är han på annat håll

Synd när man vet vad Nilson är kapabel till när han är som vanligt...
Ja. Kändes som han var på gång efter LHC matchen men sen har det inte hänt ett jävla smack. Hoppas Hardy tar ett rejält snack med karln för att röna ut vad det egentligen är frågan om.
Jag håller med er angående hans insats. Däremot har jag full förståelse för att han kan ha det lite tungt på isen just nu. Jag har själv en 1,5 månaders liten kille hemma som tar en hel del tid. Trots att både jag och frugan är hemma med honom (föräldralediga) så har jag aldrig haft så ont om tid någon gång eller varit så trött. Det blir sakta bättre med att komma in i rutiner, men jag har då överseende med om han inte kommer att vara på topp de närmsta veckorna.

Mackan verkar vara en kanonkille och lär säkerligen och med rätta prioritera sin familj före hockeyn alla dagar i veckan. Så ha tålamod, han kommer bara bli bättre med tiden.

Nu krossar vi Rögle på torsdag, det blir 6-1. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
angelholmer

Inlägg av angelholmer »

odburt skrev:I kommande matcher är vi favoriter i många av dem. Det "bör" kunna bli tre poäng i alla matcher utom hemmamatchen mot HV där HV får ses som favoriter. I övrigt har Timrå (förutom idag) spelat som en påse nötter, dubbelmatcher mot Rögle och SSK är matcher vi ska vinna, SAIK är ett dåligt bortalag och Brynäs borta ska inte vara någon omöjlighet.

Helt plötsligt ställer man krav på sitt lag, man har allt att förlora. Nä, jag gillar inte såna matcher. Jag älskar att vara David och besegra Goliat. Att vara Goliat och besegra David ger inte alls samma segersötma. 3 poäng är inte alltid 3 poäng. 3 poäng smakar ibland socker och ibland är det bara lunchmackan en körig dag på jobbet. Ja ni hajar, det kommer att bli tuffa veckor om laget inte vinner mycket nu.
Å andra sidan, att titta på tabellen kan bli riktigt roligt mot slutet av oktober. Nu kör vi!
DIF hade 4 poäng mer än Rögle förra säsongen. Goliat? Ni är aldrig Goliat.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

angelholmer skrev:
6 poäng mer hade vi faktiskt... Vad gör er måldomare nuförtiden?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
angelholmer

Inlägg av angelholmer »

Edin skrev:
angelholmer skrev:
71-67 = 4
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

angelholmer skrev:
Edin skrev:
angelholmer skrev:
71-67 = 4
Du hängde inte riktigt med på min pik där?

Jag pratar förstås om dom två gratispoängen ni fick av eran måldomare i matchen mot HV71.

Edit: HänGde ska det givetvis stå.
Senast redigerad av Edin den 2009-10-13 14:19:19, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Edin skrev:Du hängde inte riktigt med på min pik där?
Kanske inte ska ha för höga förväntningar ;)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Edin skrev:
Edin skrev:
angelholmer skrev:
Du hängde inte riktigt med på min pik där?

Jag pratar förstås om dom två gratispoängen ni fick av eran måldomare i matchen mot HV71.

Edit: HänGde ska det givetvis stå.
Inte lätt att förklara för dem som inte begriper och uppenbarligen var din fråga alltför invecklad för att vår "gäst" skulle förstå och besvara den.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DJUU

Inlägg av DJUU »

Nån som vet hur det går med biljettförsäljningen? Vågar man hoppas på 7000? :)
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

DJUU skrev:Nån som vet hur det går med biljettförsäljningen? Vågar man hoppas på 7000? :)
Jag tror inte att det är någon omöjlighet att nå 7000.
Så hoppas ska man ju absolut göra. :wink:
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DJUU skrev:Nån som vet hur det går med biljettförsäljningen? Vågar man hoppas på 7000? :)
Hoppas jag har fel, men tror inte direkt att Rögle på en torsdag i början på serien drar så värst mycket publik. Över 6000 är bra, men tror snarare det blir en aning mindre än det.

Har verkligen inga uppgifter dock så jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Dock vart uppehåll i fotbollen och miniuppehåll i hockeyn. Börja surra igång på forum, bloggar, facebook nu.

-Daniel- Otto kommer inte spela. Hyfsat säkra källor.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: -Daniel- Otto kommer inte spela. Hyfsat säkra källor.
:( Tråkigt som fan såfall.

Känns som vi behöver få lite kontinuitet i laguppställningen och främst att Mackan & Tjärna hittar sina roller lite bättre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, med tanke på vad Herr.Nilson presterat hittills så börjar jag fundera på om inte hela grejen med att göra en säsong i DIF är att få tid med fru & barn, som ett friår.
Ser inte riktigt ut som att karl är med fast han är med, i tankarna är han på annat håll

Synd när man vet vad Nilson är kapabel till när han är som vanligt...
Ja. Kändes som han var på gång efter LHC matchen men sen har det inte hänt ett jävla smack. Hoppas Hardy tar ett rejält snack med karln för att röna ut vad det egentligen är frågan om.
Jag håller med er angående hans insats. Däremot har jag full förståelse för att han kan ha det lite tungt på isen just nu. Jag har själv en 1,5 månaders liten kille hemma som tar en hel del tid. Trots att både jag och frugan är hemma med honom (föräldralediga) så har jag aldrig haft så ont om tid någon gång eller varit så trött. Det blir sakta bättre med att komma in i rutiner, men jag har då överseende med om han inte kommer att vara på topp de närmsta veckorna.

Mackan verkar vara en kanonkille och lär säkerligen och med rätta prioritera sin familj före hockeyn alla dagar i veckan. Så ha tålamod, han kommer bara bli bättre med tiden.
Ja, som jag sa i någon annan tråd har jag också full förståelse för att det är lite ändrade rutiner. Men samtidigt måste man vara så pass profesionell att man åtminstone försöker jobba på matcherna även om inte allt annat stämmer. Tycker framförallt senaste matchen att just jobbinsatsen var "sådär" senast...

Man vet ju att karln kan så mycket så det är bara att hoppas det lossnar lite snart. Skall vi komma någonstans alls den här säsongen måste fler än Josefson - Enqvist - Krüger linan börja leverera.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

angelholmer skrev:
odburt skrev:I kommande matcher är vi favoriter i många av dem. Det "bör" kunna bli tre poäng i alla matcher utom hemmamatchen mot HV där HV får ses som favoriter. I övrigt har Timrå (förutom idag) spelat som en påse nötter, dubbelmatcher mot Rögle och SSK är matcher vi ska vinna, SAIK är ett dåligt bortalag och Brynäs borta ska inte vara någon omöjlighet.

Helt plötsligt ställer man krav på sitt lag, man har allt att förlora. Nä, jag gillar inte såna matcher. Jag älskar att vara David och besegra Goliat. Att vara Goliat och besegra David ger inte alls samma segersötma. 3 poäng är inte alltid 3 poäng. 3 poäng smakar ibland socker och ibland är det bara lunchmackan en körig dag på jobbet. Ja ni hajar, det kommer att bli tuffa veckor om laget inte vinner mycket nu.
Å andra sidan, att titta på tabellen kan bli riktigt roligt mot slutet av oktober. Nu kör vi!
SEXTON GULD - alltid Goliat.
Skriv svar