Silly season
mitt dif 06/07
målvakter: t.lassila
d.larsson
backar: t.johansson-martin lindman
r.pettersson-niklas rahm
d.fernholm-david printz
j.liwing-A.ribbenstrand
extra backar:nils bäckström & c.from-björk
forwards: p.thoresen-falk-bremberg
m.tjärnqvist-ottosson-ölvestad
n.danielsson-j.eriksson-j.sjödell-wiklander
c.löfberg-p.hörnqvist-j.ryno
extra forwards: c.thörn & m.kristoffersson
Nyförvärv:daniel larsson(mv)bajen, thomas johansson(b)linköping,
martin lindman(b)augsburger, niklas rahm(b)stjernen
daniel fernholm(b)Wilkes Barre/scranton, david printz(b)Philadelphia Phantoms
mathias tjärnqvist(f)iowa stars, n.danielsson(f)almtuna
joakim eriksson(f)blues, johan sjödell-wiklander(f)bofors, johan ryno(f)oskarshamn
målvakter: t.lassila
d.larsson
backar: t.johansson-martin lindman
r.pettersson-niklas rahm
d.fernholm-david printz
j.liwing-A.ribbenstrand
extra backar:nils bäckström & c.from-björk
forwards: p.thoresen-falk-bremberg
m.tjärnqvist-ottosson-ölvestad
n.danielsson-j.eriksson-j.sjödell-wiklander
c.löfberg-p.hörnqvist-j.ryno
extra forwards: c.thörn & m.kristoffersson
Nyförvärv:daniel larsson(mv)bajen, thomas johansson(b)linköping,
martin lindman(b)augsburger, niklas rahm(b)stjernen
daniel fernholm(b)Wilkes Barre/scranton, david printz(b)Philadelphia Phantoms
mathias tjärnqvist(f)iowa stars, n.danielsson(f)almtuna
joakim eriksson(f)blues, johan sjödell-wiklander(f)bofors, johan ryno(f)oskarshamn
Lite sent men på:robin_dif skrev:var kanske lite otydlig.undrade om någon kan starta en för jag vet inte vart man kan fixa sånt.
http://www.namninsamling.com
kan man starta en insamling, men kom ihåg att den som gör det, gör det seriöst!
-
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med! Halvbra forwards kan vi hitta i allsvenskan för en bra mycket billigare penning. Backar däremot är en större bristvara. Det skulle inte vara helt fel om Thomas Johansson skrev på för två, och dessutom en bra signal på att DIF har något högre ambitioner än att hamna i ingermans land av tabellen till kommande säsong. Jag har dock full förståelse för att Thomas vill avsluta sin säsong med LHC innan han ger sig in på nästa.Emil svelander skrev:Lägg pengarna på 1-2 bra backar istället för halvbra forwads. :)
- Ritterwand
Håller också med. Bra backar är nog viktigast även om forwardssidan ser väldigt tunn ut nästa år speciellt om både Rudslätt och Thoresen sticker.. Minst en av dem lär man behöva hitta en bra ersättare för. Det kan nog också bli lite tungt för Ottosson och Falk då de är de enda riktiga centrarna i truppen.
Jag har fem drömbackar som jag önskar att DIF kunde knyta till sig: Daniel Tjärnqvist, Douglas Murray, Staffan Kronwall, Sanny Lindström och Thomas Johansson. Av dem så antar jag att endast Thomas Johansson är en realistisk värvning. Men Sanny Lindström är ju en stockholmsgrabb och hans kontrakt går ut så varför inte? De tre andra spelar ju i NHL och lär nog bli väldigt svåra att få hem igen. Men tänk om...
Jag har fem drömbackar som jag önskar att DIF kunde knyta till sig: Daniel Tjärnqvist, Douglas Murray, Staffan Kronwall, Sanny Lindström och Thomas Johansson. Av dem så antar jag att endast Thomas Johansson är en realistisk värvning. Men Sanny Lindström är ju en stockholmsgrabb och hans kontrakt går ut så varför inte? De tre andra spelar ju i NHL och lär nog bli väldigt svåra att få hem igen. Men tänk om...