Introt 09/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
gojken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Introt 09/10

Inlägg av gojken »

Måste bara säga att jag tycker att introt var väldigt häftigt gjort. Jag har inte sett något liknande förut men jag har heller inte sett så många matcher på bortaplan. Någon som vet om det finns något liknande.

Annars blir väl DIF trendsättare här också.

I år blir det slutspel
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Introt 09/10

Inlägg av Gocke »

Asså de är det bäst!!!! Riktigt riktigt roligt
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Introt 09/10 är nog det bästa jag har sett, har visat upp den för några polare som inte är djurgårdare, till och med dem blev impade på introt!

:?: Samtidigt vill jag gärna be någon skicka in andra lags intron, om det finns några? Tack i förhand!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Välgjort , kul och gjort med glimten i ögat.

Klart bästa introt jag har sett.

Bra jobbat !
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Jag gillar det som film. Men tycker inte vi behöver det.
Det slutar dessutom med något technodunk som för tankarna till valfri lada där ute på landsbygden.

Crimson Tide var mäktigare och det perfekta introt är alltid en massiv klacks sång. Dunket konkurrerar lite med det tycker jag.

Nåja, om en stund har i alla fall klacken med en miljard säsongskort börjat se filmen till leda så sången kommer nog finnas där i alla fall.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Honken

Inlägg av Honken »

Lite småskojig men ett intro ska tagga och bygga upp spänningen, det gör inte den här.
Den känns som ”Globen” på något sätt.
Borde visas som ett förintro till ett annat intro. Kan visas meddans man sitter och väntar på matchstart. Hockeymusik har alltid varit och skall alltid vara åt rockhållet. Vad är det för j..la musik i slutet på videon. Tycker det har smugit sig in mer och mer icke rock de senaste hemmamatcherna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Honken skrev:Lite småskojig men ett intro ska tagga och bygga upp spänningen, det gör inte den här.
Den känns som ”Globen” på något sätt.
Borde visas som ett förintro till ett annat intro. Kan visas meddans man sitter och väntar på matchstart. Hockeymusik har alltid varit och skall alltid vara åt rockhållet. Vad är det för j..la musik i slutet på videon. Tycker det har smugit sig in mer och mer icke rock de senaste hemmamatcherna.
Här håller jag med till 100%.

Rolig video, och jag gillar den. Men hur kul är det att tagga inför match med den här i omgång 44? Visa den gärna 20 minuter innan nedsläpp, och gör sedan gamla klassiska "Heroes" precis innan spelarna kommer in på isen.

Men ska dom ha den här videon så tycker jag dom borde korta ned den lite, fem minuter är i längsta laget.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Varför presenterar man inte spelarna tillsammans med någon aktion de gör på isen. Ett snyggt mål en snygg dribbling, en snygg tackling. Är det för att det kostar pengar att använda klipp från TV?
Honken

Inlägg av Honken »

Samtidigt som SFGD sjungs så borde en riktigt stor Djurgårds flagga hissas upp i taket.
T.ex. den som knattarna har med sig in, fast större.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det nya introt är bra gjort och det med glimten i ögat.
Men jag kan inte förklara med ord hur mycket jag saknar förra säsongens intro.
Man hade rysningar varje match innan spelarna åkte in på isen. Alla de underbara guldminnena med Heroes av David Bowie i bakgrunden slår allt.
Saknar bl.a. väldigt mycket Tellans glädjeskutt efter det vunna sm guldet. Sådana minnen som väcks till liv när man ser det... Jag minns det som igår.
Som tur är så kan man ju se förra årets intro på youtube. Så man får väl se den innan man beger sig till hovet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
rubidium

Inlägg av rubidium »

Introt var rätt snyggt men det kändes som det var riktat till familjeläktaren... Förra årets intro var betydligt bättre!
Hockeymusik har alltid varit och skall alltid vara åt rockhållet. Vad är det för j..la musik i slutet på videon.
Det slutar dessutom med något technodunk som för tankarna till valfri lada där ute på landsbygden.

Slutlåten kommer från Pirates of the Caribbean och är mixad av Tiësto [Tiësto - He's A Pirate (Tiesto Orchestral Remix)]. Han har bland annat blivit utnämnd "World’s No.1 DJ" tre gånger, första DJ någonsin att spela på en OS-invigning (OS i Aten 2004) och blev framröstad till Hollands näst mest kända person (efter drottningen)... Inte ett stort fan men nog är rocken lika mycket ett inslag i hockey-ladorna ute i landet!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Gillar det skarpt, det är skoj, nytänk och lagom bra gjort. Känner direkt att jag vill visa det för bekanta.

Heroes-introt var också bra men omväxling förnöjer. Att klaga på vilken sorts musik som spelas är ganska meningslöst och Tiesto är tämligen main stream numera skulle jag våga påstå. Med det sagt så hade det var rätt coolt med att avsluta introt med heroes-låten så det blir liksom lite kontinuitet
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Jag rättar mig själv. Med lite eftertanke är det tajmingen jag stör mig på. Filmen är cool men den är inte tillräckligt slagkraftig även om vi fått en liten fin kub i taket. Filmen skulle sitta fint en 10 min innan match bara som fin inramning.

Det jag verkligen stör mig på är att flaggorna flyttats så att motståndarlaget får se sin egen klack och vår mesiga hylla istället för sveriges största hemmaklack. Hur f*n tänkte man här? (jaja sikt.. praktiskta problem... jada jada ...gör flaggorna mikroskopiska eller nått) Låt dem möta Järnkaminer!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vad är det för prack på techno? Jag älskar techno, jag lyssnar jämt på det och jag blir så jäkla taggad av det! Hade jag fått bestämma hade jag dragit igång en stenhård ravelåt och bytt ut ljudsystemet på Hovet.

Nu förstår jag att detta inte passar gemene man och att många hellre lyssnar på 106,7 direkt hämtad från en transportbil på Essingeleden, men jag älskar det nya introt och speciellt slutklämmen. Även om jag personligen tycker att Tiesto är i mesigaste laget, han är precis som tidigare nämnts "main stream" och passar knappast på en mörk undergroundklubb i Berlins utkanter :).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

En kul grej, dock ingen bra introvideo som folk påpekat. Nostalgin saknas för att få taggningseffekten. Skådespeleriet är helt ok från samtliga förutom underhuggaren som går på Tjärna.

Kritiken på musikvalet är befogat. Synd att de inte gick ett steg längre och anställde nån att komponera ny musik. Kommersiell musik är inte att föredra.

Förbluffande fakta:
Techno är ingen musik, det är bara störande ljud. (Använd instrument era jävla technopajasar!)
Säg den glädje som varar
Skriv svar