Färjestads BK - Djurgårdens IF, 10/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Bobban

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 10/10 2009

Inlägg av Bobban »

Jag kommer vara på plats, dock på sektion G2 pga av sällskapet :)
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Leijon »

Färjestad är nog sugna på revansch efter att de blev utklassade senast. Fast Färjestad blev ju rent ut sagt överkörda! Så det känns lite konstigt om de ska vinna, efter att ha blivit utklassade på det sättet.

Vad tror ni?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Kommer ihåg säsongen 03? I alla fall när vi förlorade mot VF med 8-1 i första kvarten. Då tänkte man att fan det kommer inte gå likadant näst match. Så stod man där med mössan i handen. 8-1 igen. Tack för kaffet björn bjudning. Jag hoppas dom sätter samma målvakt i kassen som mot HV. Hoppas även att han är en överspänd rackare.

På tal om första matchen kommer jag ihåg att jag satt i ett halvtomt globen. Kan inte vart över 6000 där. Av dessa 6000 var det rätt jävla många som gick hem i början av tredje perioden.

Hoppas vi aldrig hamnar där igen..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

android skrev:På tal om första matchen kommer jag ihåg att jag satt i ett halvtomt globen. Kan inte vart över 6000 där. Av dessa 6000 var det rätt jävla många som gick hem i början av tredje perioden.

http://www.difhockey.se/match.php?id=1536
Publik: 6550.

Att det var 11053 personer, i tredje matchen efter två 1-8-förluster är starkt.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

android skrev:Jag hoppas dom sätter samma målvakt i kassen som mot HV.
Henrik Karlsson lär nog få chansen igen som du säger, ser hellre dock att deras andra målvakt kommer in, andra målvakten mot HV71 var ett obeprövat kort som inte spelat en enda elitseriematch.
Deras riktiga andramålvakt är Rahm, han är inge vidare heller. Jag tror Henrik Karlsson kommer stå och lär vara grymt revansh sugen och gör en super match...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Mycket snack om att fbk ska vara revanschsuget efter deras förlust (eller snarare pinsam förnedring). Vi går ju faktiskt också in till matchen med förlust och har revansch att utkräva.

Som några varit inne på så är det ypperligt läge att försöka roffa åt sig initiativet i matchen och kan vi göra det har vi alla chanser i världen att få med oss ett bra resultat. Får de däremot utdelning snabbt kan det bli en jobbig match.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Crashmash skrev:
android skrev:På tal om första matchen kommer jag ihåg att jag satt i ett halvtomt globen. Kan inte vart över 6000 där. Av dessa 6000 var det rätt jävla många som gick hem i början av tredje perioden.

http://www.difhockey.se/match.php?id=1536
Publik: 6550.

Att det var 11053 personer, i tredje matchen efter två 1-8-förluster är starkt.
Okej, minnet kanske sviktar lite.

Japp, som du säger så blev det ett uppsving där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Färjestad mönstrar samma lag som mot HV.
Enda skillnaden blir att Andro Michel kommer in som backup till Henrik Karlsson i målet.
Backarna Arto Laatikainen (rygg) och Fredrik Lindgren (axel) saknas fortfarande liksom målvakten Robin Rahm (fot).

Djurgårdens IF:

Målvakter
Stefan Ridderwall
(Gustaf Wesslau)

Förstafemman
Jimmie Ölvestad - Andreas Engqvist- Mathias Tjärnqvist
Nichlas Falk - David Printz

Andrafemman
Tim Eriksson - Michael Holmqvist - Marcus Nilson
Oscar Eklund - Marcus Ragnarsson

Tredjefemman
Patrick Cehlin - Marcus Krüger - Jacob Josefson
Kyle Klubertanz - Andreas Holmqvist

Fjärdekedjan
Carl Gustafsson – Christian Eklund – Henrik Eriksson

Extraspelare:
Timmy Pettersson
Nicklas Danielsson

Som jag trodde så får Riddarn chansen, bara att hoppas att han gör en liknande insats som mot Frölunda. Jag tyckte Timmy var svag senast, som slog bort flera passningar. Backparen tycker jag ser riktigt intressanta ut, med Kyle-Honken och så Oscar-Ragge. Även Falk - Printz ser bra ut. Ser inte det första bra ut chansar jag på att Timmy går in där och Falk in som center igen. Den nya junislinen ser intressant ut också :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Intressanta femmor, minst sagt!

Nu börjar Hardy plocka fram essen ur rockärmen... ;)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Och med ändringarna så har Hardy markerat att han inte är nöjd.
Nåde den som inte gör sitt jobb ordentligt i eftermiddag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker det är intressant med ändringar, men förstår inte hur Tim kan få en plats i 2:a linan. Tycker Danielsson varit klart bättre än Tim även fast han inte heller fått ut sådär värst mycket av sitt spel hittils.

Helt rätt att bänka Timmy Pettersson som varit bedrövlig senaste matcherna (inledde starkt, tyckte jag men sen har det gått utför).

Trodde Riddarn skulle fått chansen mot Luleå redan (verkar vara upplagt så att han står 1 av 3 matcher ungefär) men hoppas han gör en riktigt inspirerande match. Det kommer behövas.

Annars gillar jag skarpt att Hardy tar tag och ändrar direkt när han inte tycker saker & ting fungerar, inget "vänta och se" i 20 omgångar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Kommer ihåg säsongen 03? I alla fall när vi förlorade mot VF med 8-1 i första kvarten. Då tänkte man att fan det kommer inte gå likadant näst match. Så stod man där med mössan i handen. 8-1 igen. Tack för kaffet björn bjudning. Jag hoppas dom sätter samma målvakt i kassen som mot HV. Hoppas även att han är en överspänd rackare.

På tal om första matchen kommer jag ihåg att jag satt i ett halvtomt globen. Kan inte vart över 6000 där. Av dessa 6000 var det rätt jävla många som gick hem i början av tredje perioden.

Usch blir deprimerad när den matchserien ens kommer upp på tapeten.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Känns helt rätt coachat! Timmy och Danielsson har inte varit bra och får börja på bänken idag. Riddarn får återigen chansen efter sin fina första insats. Nykomponerade junislinen ser riktigt, riktigt spännande ut! Desstuom splittar man på Printz-Eklund och det är nog bra då man varit lite nojjig så fort det backparet varit inne, även om de faktiskt bättrat sig lite för varje match.

Nu kör vi!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Spanade in FBK's forum och lite blandade känslor där kan man väl säga efter deras senaste match....tydligen gråter supportrarna ut för att laget inte tackade dem efter senaste matchen, trots att de enligt uppgift "sjöng för fullt i 3 perioder!".

Gissar förövrigt på att många uppblåsta Karlstadsbor tror deras lag kommer köra över oss fullständigt idag efter fadäsen senast. Skulle vara skönaste matchen på väldigt länge att vinna. Dels för att jag fullständigt avskyr alla värmlänningar och att FBK i särklass är vår största rival genom åren, men sen även för att bevisa att DIF den här säsongen är ett lag som i pressade lägen kan tvåla dit topplagen.

Jag tippar positivt idag (90% med hjärtat), 1-3.

0 - 1 Klubertanz PP
1 - 1 Äcklig värmlänning eller inköpt drägg
1 - 2 Engqvist
1 - 3 Mackan i öppen kasse
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Nu är det bara några minuter kvar till matchen börjar och jag hoppas och tror att vi kommer att klara av att ta tre poäng. Och jag tycker att det var riktigt bra av Hardy att sätta in Ridderwalll.

Nu får man väl bara hoppas att både Ragnarsson och Nilsson visar vad dem går för
och inte bara överlåter spelet åt juniorerna.
Djurgårdare för livet
Skriv svar