Färjestads BK - Djurgårdens IF, 10/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Färjestads BK - Djurgårdens IF, 10/10 2009

Inlägg av Crashmash »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
diffarn1

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 10/10 2009

Inlägg av diffarn1 »

Kommer vara på plats den här matchen. Någon mer som kommer vara där?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Färjestad har en makalösa hemmasvit... 22 raka segrar, galet imponerande.
Men... Den trenden ska vi göra allt för att bryta!
Jag tror faktiskt att vi kniper en poäng här. Färjestad brukar alltid ha problem mot oss i LLA.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jo det är dags att den sviten bryts, men det verkar inte som att det blir så många Djurgårdare där?
arvika_djurgårdare

Inlägg av arvika_djurgårdare »

Jag kommer vara på plats, kommer bli galet kul!

Snackat med några polare och då deras klack tydligen skaffat ny trummis och ny Capo till iår så verkar dom blir ännu sämre än dom redan är på läktaren!

Annars tror jag faktist på 3 poäng, vi har spelat riktigt bra hitills iår och som sagt, vi har lirat ganska bra i Karlstad även om resultaten inte visat det!

Sedan så kan man väll uppmana alla som drar upp att ta med sig banderoller, flaggor, 2pinns. HELA bortastå ska vara blårandig på Lördag!

VI HATAR FÄRJESTAD!
"Dagens publiksiffra: 6 341. Bra drag på DIF-klacken som sjunger och sjunger och sjunger."
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag förstår däremot inte vad FBK har gjort med borta stå då alla FBK fans jag känner säger att de har flyttat borta klacken till sektion K2. Det är sittplats på andra etage. Skulle köpa biljetter där i tisdags men det fanns inga kvar. Så sitter på sittplats till höger om hemma klacken istället.
Ni som ska se matchen på plats som Djurgårdare vart sitter/står ni??
arvika_djurgårdare

Inlägg av arvika_djurgårdare »

diffarn1 skrev:Jag förstår däremot inte vad FBK har gjort med borta stå då alla FBK fans jag känner säger att de har flyttat borta klacken till sektion K2. Det är sittplats på andra etage. Skulle köpa biljetter där i tisdags men det fanns inga kvar. Så sitter på sittplats till höger om hemma klacken istället.
Ni som ska se matchen på plats som Djurgårdare vart sitter/står ni??
Som du nämner har Färjestad gjort om ganska mycket, man har tagit bort platsen där bortastå tidigare låg så att hela hemmastå ligger på kortsidan. Bortastå i sin tur har flyttats till sektionen där K2 tidigare låg om jag förstått allt rätt, borde vara orsaken till att du INTE hittat biljetter då dom kör direktinsläpp.

Så jag personligen kör direktinsläpp på bortastå eller K2 som sektionen tidigare kallades!
"Dagens publiksiffra: 6 341. Bra drag på DIF-klacken som sjunger och sjunger och sjunger."
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag trodde innan dagen började att vi skulle kunna ta poäng här...

Men nu efter Hv71s 8-0 seger mot Färjestad är jag 100% säker på en enda sak: Det blir storstryk.
Kaffebönderna lär ju vara jävligt revanschsugna och taggade till tusen inför lördagens match... :?
Så sjukt typiskt att vi just möter dom i Karlstad på lördag.

Men man blir ju lite varm i hjärtat av att se dom förlora med 8-0 :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
BIBO

Inlägg av BIBO »

sthlm_dif skrev:Jag trodde innan dagen började att vi skulle kunna ta poäng här...

Men nu efter Hv71s 8-0 seger mot Färjestad är jag 100% säker på en enda sak: Det blir storstryk.
Kaffebönderna lär ju vara jävligt revanschsugna och taggade till tusen inför lördagens match... :?

Men man blir ju lite varm i hjärtat av att se dom förlora med 8-0 :wink:
Första målet avgör, dom kommer komma tok-taggade men om vi får en tidig ledning kommer dom falla ihop totalt och en härlig 6-1 seger kommer vara faktum
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev: Kaffebönderna lär ju vara jävligt revanschsugna och taggade till tusen inför lördagens match... :?
Det var min spontana reaktion också, men när jag tänkte ett steg till tror jag det kan passa oss perfekt. Lyckas vi komma ut och hålla i pucken och försöka spela vårt spel medans Färjestadspelarna får jaga arslet av sig utan utdelning tror jag snabbt det kan vändas till vår fördel.

SKulle vilja säga att de 10 första minutrarna blir sjukt mycket viktigare än vad de flesta andra inledande matchsekvenser brukar vara... Jag väljer att tänka positivt, för jag orkar inte med något mer för stunden.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Nej det lär inte vara en fördel att möta Färjestad efter deras förlust, hoppas bara att vi inte får så jävla många utvisningar den här matchen. Vi Har ju haft herr anderrson som domare två matcher i rad och det är inte skitkul precis.

Synd att jag inte visste innan att det var direkt insläpp för bortastå, men nu är sittplats biljetter inhandlade så det finns inget att göra åt saken..
Bigge

Inlägg av Bigge »

Efter läst klassiska möten mot fbk så tror jag DIF vinner lätt.

Favorit i repris?
0-13 :D

skämt åsido. Detta lär bli en jädra tuff match som vanligt där uppe, kanske ännu tuffare nu som andra säger då de lär ha en rejäl revansch lust sen hv-matchen.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Deras hemmasvit håller inte för evigt. Jag har en bra känsla av att vi har en chans att slå dom där nere.

Det är aldrig positivt att förlora med 0-8.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har nu sett DIF i 7 omgångar och det är fraperande hur man tappat energin. Om man ser matcherna från omg 1 - 3 så smällde man på över hela planen hade en strålande attityd och satte motståndaren i knepiga situationer. Nu verkar DIF mätta och man har börjat fummla och är inte längre lika noggranna med spelét från försvar till anfall. Det är inte totalt hopplöst men små misstag och dumma utvisningar här och var sätter oss under onödig press i vår egen zon.

Vi måste nu ta tillbaka kommandot som vi haft i början av serien och visa att vi är att räkna med denna säsong. Färjestad är ordentligt tilltuffsade och kan vi hålla huvudena kalla och få ett tidigt mål så tror jag att vi kan överraska rejält i Karlstad.

Tror Hardy ganska tydligt visat vad han tycker om de som inte lever upp till kraven han stipulerat till var och en i laget. Vem bänkas inom kort ?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag tror Tim Eriksson ligger risigt till. Sparsamt med istid, men visar ingenting när han väl är inne. Jag tycker Hank the Tank blivit en riktig irriterande jävel tills den här säsongen. Känns inte som att han är så ung som han är. Inne framför mål, handskar i ansiktet och rejäla tacklingar :D
Skriv svar