Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av melker »

Fricke skrev:Jag vet att det är tidigt än, men här är säsongens kanske bästa nyhet:
Haha trevligt, kommer bli svårt att hålla den siffran :D
Mycket fint, dock!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Blir så jävla glad när jag läser detta ;) Lycka är att vara Djurgårdare! Nu fortsätter vi på samma veva!
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Fricke skrev:Jag vet att det är tidigt än, men här är säsongens kanske bästa nyhet:
Mycket trevlig läsning! :D

Vart hittade du den tabellen?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Edin skrev:
Mycket trevlig läsning! :D

Vart hittade du den tabellen?
stats.swehockey.se under Elitserien och attendance
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Anger utan Linkan...

Bild
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Fricke skrev:Anger utan Linkan...

Bild
Helt väntat. Anger är en medioker elitseriespelare så länge han inte har klasspelare i sin omgivning (Otto, Linkan)
Skulle aldrig någonsin byta tillbaka Anger/Linkan mot Tjärna/Mackan..De sistnämnda gör sååå mycket mer för LAGET än Fredrik och Niklas.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Få inte hybris nu. Linkan hade varit ovärderlig sett över en hel säsong. Fimparna kommer inte att producera likt detta i 55 omgångar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Få inte hybris nu. Linkan hade varit ovärderlig sett över en hel säsong. Fimparna kommer inte att producera likt detta i 55 omgångar.
Vem har sagt något om hybris?..Jag hade inte bytt Tjärna o Mackan mot Linkan och Anger är det enda jag säger. Men det är ju min personliga åsikt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

jensa85 skrev: Vem har sagt något om hybris?..Jag hade inte bytt Tjärna o Mackan mot Linkan och Anger är det enda jag säger. Men det är ju min personliga åsikt.
Vi är många som håller med om det. Det är tydligt i dagens DIF, efter NT och 6 matcher, att det är fler som kliver fram. Bra!

Med det sagt så tycker jag ändå att vi ska försöka signa just Bremberg, då blir vi otroligt vassa.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sensei skrev:
jensa85 skrev: Vem har sagt något om hybris?..Jag hade inte bytt Tjärna o Mackan mot Linkan och Anger är det enda jag säger. Men det är ju min personliga åsikt.
Vi är många som håller med om det. Det är tydligt i dagens DIF, efter NT och 6 matcher, att det är fler som kliver fram. Bra!

Med det sagt så tycker jag ändå att vi ska försöka signa just Bremberg, då blir vi otroligt vassa.
Självklart är "Linkan" alltid välkommen i DIF. Tror dock inte det blir aktuellt förrän säsongen 2010/2011 isf.
Tommy23
Kontakt:

Inlägg av Tommy23 »

Sjukt vad bra vi är, lite överraskad är man ändå allt.
http://www.libertysilver.se/ Guld och Silver använd rabattkod: poker
snobbas

Inlägg av snobbas »

Marie har snackat med Ottosson, som är på väg tillbaka.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Alltså, jag måste oxå ifrågasätta Mackan och Tjärnqvists insatser. varför är dom så extremt "trötta" på på matcherna. Det går segt i varje anfall, det det lojt ut med ingen som helst jävlar anamma!! Det här ska vara två energispelare som ska tillföra en bra defensift spel men även instensitet och tryck framåt utan för att då kanske vara två riktiga poängplockare.

Åker dom "räkmacka" med Hardy Nilsson som tränare bara för att han är deras "favoritspelare"? vad är det frågan om? Bänka dom så länge dom inte tillför något..

Fan, mackan har ju tappat puckar mest hela tiden, två av slarven har lett till att vi torskat matcherna. Och vad är det för avslut idag mot färjstad av Mackan Nisson på friläget? Det är knappt allsvensk klass på dem båda två just nu....

Jag tycker vi ska kräva kollsalt mycket mer av två meriterade spelare som dessa. Detta ska ju ändå vara våra två "supervärvningar" detta år jämförelse vis med vad vi gjort med laget i övrigt.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

PatteW skrev:Alltså, jag måste oxå ifrågasätta Mackan och Tjärnqvists insatser. varför är dom så extremt "trötta" på på matcherna. Det går segt i varje anfall, det det lojt ut med ingen som helst jävlar anamma!! Det här ska vara två energispelare som ska tillföra en bra defensift spel men även instensitet och tryck framåt utan för att då kanske vara två riktiga poängplockare.

Åker dom "räkmacka" med Hardy Nilsson som tränare bara för att han är deras "favoritspelare"? vad är det frågan om? Bänka dom så länge dom inte tillför något..

Fan, mackan har ju tappat puckar mest hela tiden, två av slarven har lett till att vi torskat matcherna. Och vad är det för avslut idag mot färjstad av Mackan Nisson på friläget? Det är knappt allsvensk klass på dem båda två just nu....

Jag tycker vi ska kräva kollsalt mycket mer av två meriterade spelare som dessa. Detta ska ju ändå vara våra två "supervärvningar" detta år jämförelse vis med vad vi gjort med laget i övrigt.
Tjärnqvist har tacklats en del..

Nilson har varit så här "dålig" sen 2006 ( undantag förra VM)..förstår inte varför alla är så förvånade? Följer ni inte NHL?
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Betygsättning av laget så här i inledningen av serien.
Blir förmodlingen ett långt inlägg, vilket är synd, men inte mycket man kan göra..

Skala: 1-6
Ni förstår säkert siffrorna, annars är det väl bara att slå upp dn eller svd och kolla Sverige.
3 betyder normal förväntning och godkänd i betyg.

Ex:
Förväntning:
3
Betyg:
5

Riddarn
2
4

Wesslan
4
3

Klubertanz
4
4

Timmy
3
3

Ragge
5
2

Andreas
4
5

Printz
3
3

Eklund
3
3

Falk
3
4 (med tanke på insatserna som center) =)

Kruger
2
6

Engqvist
5
5

Josefsson
4
3

Mackan
6
3

Micke
4
4

Danielsson
4
2

Matte Tj
5
2

Fimpen
3
3

Ölvestad
4
5

Henke E
3
3

Tim
2
1

Calle G
2
N/A, spelat för lite.

Cehlin
2
N/A, spelat för lite

Owuya, Deilert, Andersson, Otto har inte spelat...
Skriv svar