Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag tycker att det var det som var så härligt förra säsongen att hur det än gick så sjöng klacken.
Kul! Men igår var det faktiskt ganska dåligt drag, med tanke på storleken på klacken.gridiron skrev:Dagens Nyheters betyg på klacken i dagens blaska:
"Hemmaklackens ramsor studsar mot väggarna."
"Djurgårdens hejarklack växer för varje seger."
"Här var det fullt ös och bra stämning i 60 min."
Malin Franssons tre skäl att välja Elitserien före NHL: Hjärta, Kunnig publik, Klackkultur.
Jag skyller på fotbollsmatchen...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
Kan ha att göra med att jag inte var där.poGDI skrev:Klacken tog powernap när djurgården behövde det som mest i dag vafan är det för stil, det är ni som ska dra igång alla på trötta sittplats.. Ni får hata mig hur mycket ni vill jag bryr mig inte men om vi ska kunna med handen på hjärtat säga att vi har Sveriges bästa klack så måste den ljuda även när det går dåligt och laget behöver den som mest. Det är ni som drar igång arenan.. Det lyckades ett par gånger i dag absolut! Men då gick det också bra för laget men i andra så känndes det som om det var tre klackar som körde egna ramsor och lite halhjärtat försökte lyfta vår lag!
Är inte bara jag som är besviken, hörde mycket folk runt mig i dag som sa "Var är klacken vi hade mot Modo?!", "Varför sjunger dem inte?!" (Den sista i förlängningen, gick ni hem?)
Dags och vakna och komma tillbaka starkare än någonsin mot Linköping på tisdag. Gör ni ert jobb så ska jag göra mitt bästa för att få med mig alla trötta kostymare runt mig!

Säg den glädje som varar
Jo, det är vi, och det överlägset.DIF_Soldier skrev: Kan ha att göra med att jag inte var där.Nä, jag håller med dig! Alldeles för dåligt - vi är inte Sveriges bästa klack om det ska fortsätta såhär.
Ingen är i närheten av oss även om vi är dåliga för dagen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
Okej, låt mig omformulera mig - jag kan inte klassificera oss som det med gott samvete när jag vet att vi kan bättre. Dessutom är det bra tryck i Ängelholm och det vet vi om. Ta inget för givet.sthlm_dif skrev:Jo, det är vi, och det överlägset.DIF_Soldier skrev: Kan ha att göra med att jag inte var där.Nä, jag håller med dig! Alldeles för dåligt - vi är inte Sveriges bästa klack om det ska fortsätta såhär.
Ingen är i närheten av oss även om vi är dåliga för dagen.
Säg den glädje som varar
Jag har en fråga! Varför sjunger ni " Vi hatar aik" Visst självklart hatar vi aik, men varför sjungs denna ramsa i hockeyn när vi möter ett lag som inte har något med aik att göra? Brist på sånger? Eller vad beror det på?
Tycker det inte hör till eftersom inte aik finns i ES.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Det är aldrig fel med lite aik hat.Hawk skrev:Jag har en fråga! Varför sjunger ni " Vi hatar aik" Visst självklart hatar vi aik, men varför sjungs denna ramsa i hockeyn när vi möter ett lag som inte har något med aik att göra? Brist på sånger? Eller vad beror det på?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
136_Djurgårdare skrev:Det är aldrig fel med lite aik hat.Hawk skrev:Jag har en fråga! Varför sjunger ni " Vi hatar aik" Visst självklart hatar vi aik, men varför sjungs denna ramsa i hockeyn när vi möter ett lag som inte har något med aik att göra? Brist på sånger? Eller vad beror det på?
Förstår jag med, men frågan är varför??? aik finns inte i ES så varför dra ramsan?
Det är aldrig fel med lite aik-hat.Hawk skrev:136_Djurgårdare skrev:
Det är aldrig fel med lite aik hat.
Förstår jag med, men frågan är varför??? aik finns inte i ES så varför dra ramsan?
(Hatet påverkas väl inte av att dom inte är med i elitserien f.n??)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är utav en tradition att sjunga hat-ramsor mot ajk, har alltid varit det och lär alltid vara det. Men jag förstår ditt argument, känns lite onödigt på sätt och vis, det håller jag med dig om.Hawk skrev:Jag har en fråga! Varför sjunger ni " Vi hatar aik" Visst självklart hatar vi aik, men varför sjungs denna ramsa i hockeyn när vi möter ett lag som inte har något med aik att göra? Brist på sånger? Eller vad beror det på?
Men om vi skulle sluta sjunga hat sånger/sånger om ajk helt, så skulle t.ex. dessa ramsor ha försvunnit:
- Åh en sådan härlig dag...
- Ända fram till guldet ska vi nå...
- Vi é Djurgårn, vi é Djurgårn, spöar gnaget, hammarby...
Så att undvika hat-sånger helt om ajk är inte ett alternativ direkt, men jag förstår vart du vill komma.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Nej...men fortfarande förstår jag inte varför denna ramsa sjungs när vi möter ett lag som inte har med gnagarna att göra, är det bara för att tända publiken-klacken?sensei skrev:Det är aldrig fel med lite aik-hat.Hawk skrev:136_Djurgårdare skrev:
Det är aldrig fel med lite aik hat.
(Hatet påverkas väl inte av att dom inte är med i elitserien f.n??)
Ok här fick jag svar på tal, bra att du förstår vad jag snackar om sthlm_dif. Men vad vet jag. Är ju bara en "Bonde"sthlm_dif skrev:Det är utav en tradition att sjunga hat-ramsor mot ajk, har alltid varit det och lär alltid vara det. Men jag förstår ditt argument, känns lite onödigt på sätt och vis, det håller jag med dig om.Hawk skrev:Jag har en fråga! Varför sjunger ni " Vi hatar aik" Visst självklart hatar vi aik, men varför sjungs denna ramsa i hockeyn när vi möter ett lag som inte har något med aik att göra? Brist på sånger? Eller vad beror det på?
Men om vi skulle sluta sjunga hat sånger/sånger om ajk helt, så skulle t.ex. dessa ramsor ha försvunnit:
- Åh en sådan härlig dag...
- Ända fram till guldet ska vi nå...
- Vi é Djurgårn, vi é Djurgårn, spöar gnaget, hammarby...
Så att undvika hat-sånger helt om ajk är inte ett alternativ direkt, men jag förstår vart du vill komma.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5915960.ab
Jävligt intressant artikel faktist. Äntligen har kanske aftonhoran insett att vi är sveriges bästa hockeyklack? Samt en publikökning på 45% är ju smått otroligt..Dock tror jag att en flytt till Globen skulle orsaka en "publiksvacka" igen..Känns smått orespektabelt mot oss i klacken ifall vi skulle börja spela där igen. Jag menar, de sista åren i den där betongbunkern var ju allt annat än roliga..
Jävligt intressant artikel faktist. Äntligen har kanske aftonhoran insett att vi är sveriges bästa hockeyklack? Samt en publikökning på 45% är ju smått otroligt..Dock tror jag att en flytt till Globen skulle orsaka en "publiksvacka" igen..Känns smått orespektabelt mot oss i klacken ifall vi skulle börja spela där igen. Jag menar, de sista åren i den där betongbunkern var ju allt annat än roliga..
Losing all hope was freedom.
En permanent flytt till Globen skulle va som ett dem skulle pissa oss rakt i ansiktet. Därför tror jag mer på kanske att några få matcher kommer spelas där.Raus skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5915960.ab
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Målet är självklart att man skall ha en kundbas som möjliggör en flytt till en arena med större publikkapacitet än Hovet.dif rules skrev:En permanent flytt till Globen skulle va som ett dem skulle pissa oss rakt i ansiktet. Därför tror jag mer på kanske att några få matcher kommer spelas där.Raus skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5915960.ab
Att det nödvändigtvis måste bli Globen är inte säkert (inga andra alternativ finns dock att tillgå) och skrivet i sten.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001