Djurgårdens IF - Brynäs IF, 3/10 2009 - Utökad klacksektion!
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 3/10 2009 - Utökad klacksektion!
1:a-perioden lovade iaf gott. Rimligen bör ungdomskedjan bli snäppet bättre ju längre säsongen lider. Så till våren och slutspelet kan DIF ha ett riktigt giftigt gäng att mönstra!
Matchens delikatess?
Kahnbergs lekstuga med djurgårdens backar i en sekvens!
F.ö så var det helt rättvist med 4-4, brynäs förtjänade poäng och var det klart bättre laget i sudden. Underhållande match och en fantastisk klack idag!
F.ö så var det helt rättvist med 4-4, brynäs förtjänade poäng och var det klart bättre laget i sudden. Underhållande match och en fantastisk klack idag!
Märkligt som fan!Lee Harvey Oswald skrev:Hade vi hållt tätt en minut till hade varit andra tongångar här inne.
Men man börjar känna igen sig nu, en bra 1:a per följt av värmeslag..?
Neej, 3-0 ledning hemma känns inte helt bra att ge bort![]()
Klart att BIF:s måltorka är som bortblåst lagom tills man möter DIF.
En slump? Knappast.
Den största frågan innan serien startade var inte vem som skulle göra poängen, den var
-Hur ska det gå med ännu en säsong utan 1:a Keeper?
Idag drar DIF på sig 3-4 utvisningar i den offensiva-zonen vilket gör att Brynäs kommer in i matchen. Riktigt klantigt & dåligt.
I första period höll DIF NHL-klass, och borde där ha avgjort matchen med 5-6 mål, nu storspelade markström och höll brynes kvar i matchen. 2:a perioden vann dom men endast tack vare dummaren som gav DIF 10(?) utvisningar = en hel period... 3:e perioden var brynäs bättre så jag kan inte säga att det var ett rättvist resultat då vi garanterat skulle spelat hem matchen i 2:a om vi hade haft en konsekvent dommare.
Stämningen var hyfsad i första perioden, dålig i andra och hyfsad i tredje fram tills att det blev interntjafs varpå den sjönk till botten för resten av matchen...
För övrigt så har vi allt för ofta dålig stämning i andra, varför vet jag inte.
Sen så för jag tokspel när det står 5st fjortisar bakom mej som inte sjunger ett enda ord under hela matchen fram till ole ole ola och jag hör dom säga "Jag kommer typ inte att gå på några matcher iår före slutspelet, hur hämtar man dom biljetterna? vi har ju säsongskort så vi har betalat redan"
"järnkaminer" sjungs alldeles för mycket, vi ska kunna få bra stämning med andra sånger också, den ska köras 1gång i första och 1gång i tredje period..
Sen måste vi få en större uthållighet på våra sånger då dom dör alldels för fort nu. Det brukar dock bli bätre ju längre säsongen går.
Annars undrar jag vad allt "stök" i klacken på senare tid handlar om och varför det inte går och lösa då det bidrar till en sån negativ stämning. Det måste vara mer än det som hände under DIF-skåne FF då det inte borde upprepas och sitta i så länge..
För övrigt förtjänade vi 6p idag och fick 2.. DASE!
Det var allt gnäll den här månaden från min sida
MVH
Stämningen var hyfsad i första perioden, dålig i andra och hyfsad i tredje fram tills att det blev interntjafs varpå den sjönk till botten för resten av matchen...
För övrigt så har vi allt för ofta dålig stämning i andra, varför vet jag inte.
Sen så för jag tokspel när det står 5st fjortisar bakom mej som inte sjunger ett enda ord under hela matchen fram till ole ole ola och jag hör dom säga "Jag kommer typ inte att gå på några matcher iår före slutspelet, hur hämtar man dom biljetterna? vi har ju säsongskort så vi har betalat redan"
"järnkaminer" sjungs alldeles för mycket, vi ska kunna få bra stämning med andra sånger också, den ska köras 1gång i första och 1gång i tredje period..
Sen måste vi få en större uthållighet på våra sånger då dom dör alldels för fort nu. Det brukar dock bli bätre ju längre säsongen går.
Annars undrar jag vad allt "stök" i klacken på senare tid handlar om och varför det inte går och lösa då det bidrar till en sån negativ stämning. Det måste vara mer än det som hände under DIF-skåne FF då det inte borde upprepas och sitta i så länge..
För övrigt förtjänade vi 6p idag och fick 2.. DASE!
Det var allt gnäll den här månaden från min sida
MVH
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
En tydlig klackledare hade nog varit en bra början!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
-
gridiron skrev:1:a-perioden lovade iaf gott. Rimligen bör ungdomskedjan bli snäppet bättre ju längre säsongen lider. Så till våren och slutspelet kan DIF ha ett riktigt giftigt gäng att mönstra!
Nu brukare det ju vara så att man som junior har ganska stora dalar i sin formtopp. Så min synpunkt är att allt annat är det redan nämnda är en bonus.
Djurgår'n tills jag dör !
Rättvist? Ni fick tre mål av domaren och den sista gav vi själva i princip bort..Niklas88 skrev:Matchens delikatess?

Men visst, ni var bättre i sudden..
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyckte att det var en rolig match att kolla på, fram tills domaren gick över till Brynäs.
Plus
Första perioden GRYMT spelat av DIF! Detta vill jag se mer av
Stundvis klacken. Klacken gjorde ett bra jobb ifrån sig, men ibland gick stämningen ner lite för mycket. Plus ändå för er!
Minus
Killen som satt bakom mig och min kompis som klagade som FAN när vi stod och försökte sjunga fram DIF. "JAG SER INGET!!!" Liksom hallå? Köper man aktiv sittplats får man fan räkna med sånt.
Domaren. BIF hade powerplay det mesta av matchen, eftersom de hade en extraspelare; domaren. Fan vad jag lackade när han plockade de mest tveksamma utvisningar som nånsin skådats.
Plus
Första perioden GRYMT spelat av DIF! Detta vill jag se mer av

Stundvis klacken. Klacken gjorde ett bra jobb ifrån sig, men ibland gick stämningen ner lite för mycket. Plus ändå för er!
Minus
Killen som satt bakom mig och min kompis som klagade som FAN när vi stod och försökte sjunga fram DIF. "JAG SER INGET!!!" Liksom hallå? Köper man aktiv sittplats får man fan räkna med sånt.
Domaren. BIF hade powerplay det mesta av matchen, eftersom de hade en extraspelare; domaren. Fan vad jag lackade när han plockade de mest tveksamma utvisningar som nånsin skådats.
DIF!
Tyckte utvisningarna överlag var klockrena, och sedan får DIF skylla sig själva när de missar pucken och brynäsare kan vara fria. Tyckte brynäs var bättre än DIF i perioder i andra och även tredje, sen hade dem än bättre målvakt. Djurgårn skapade ingenting i 3:e vad jag minns
DIF med versaler // MOD
DIF med versaler // MOD
Det är vad du vill se. Men så är det definitivt inte, då Vinnerborg tog ett antal fullkomligt felaktiga utvisningar som gav er en poäng. Utvisningen som ledde till ert 5 mot 3 spel är skrattretande. Ni hade aldrig kommit ikapp om det inte vore för Vinnerborg, så ni ska vara jävligt tacksamma att ni hade en sjätte lirare på isen idag.Niklas88 skrev:Tyckte utvisningarna överlag var klockrena
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Klockrean? Såg du inte ens den stora TV'n i taket och repriserna på en del av dem? Skaffa glasögon ;(
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Niklas88 skrev:Matchens delikatess?
Nä det var när Printz proppade Kodroc,
hon föll som en pottissäck
Klart, säg åt honom att om det inte passar kan han sätta sig på långsidan... jag hatar jeppsar som tror att dom är så viktiga...Daniel942 skrev: Killen som satt bakom mig och min kompis som klagade som FAN när vi stod och försökte sjunga fram DIF. "JAG SER INGET!!!" Liksom hallå? Köper man aktiv sittplats får man fan räkna med sånt.
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ungefär de jag gjorde, och då blev han våldsam.BIBO skrev:Klart, säg åt honom att om det inte passar kan han sätta sig på långsidan... jag hatar jeppsar som tror att dom är så viktiga...Daniel942 skrev: Killen som satt bakom mig och min kompis som klagade som FAN när vi stod och försökte sjunga fram DIF. "JAG SER INGET!!!" Liksom hallå? Köper man aktiv sittplats får man fan räkna med sånt.

DIF!
Vilken match var du på egentligen, du vet väl att jumbotronen visar repriser va?Niklas88 skrev:Tyckte utvisningarna överlag var klockrena, och sedan får DIF skylla sig själva när de missar pucken och brynäsare kan vara fria. Tyckte brynäs var bättre än DIF i perioder i andra och även tredje, sen hade dem än bättre målvakt. Djurgårn skapade ingenting i 3:e vad jag minns
DIF med versaler // MOD