Jag tittade på Detroit - St Louis på tv igår och vad ser jag på sargen om inte flera stora reklamskyltar som det står STOCKHOLM på. Skyltarna satt bredvid andra reklamskyltar så det var vanliga reklamskyltar.
Här har Djurgården i snart tio års tid blivit omsprunget av varenda bondelag från Linköping till Modo på grund av att andra kommuner stöttar hockeyn mycket mer än Stockholms kommun gör. Andra lag får nya fina arenor nästan gratis, Djurgården spelar i ett över 50 år gammalt ruckel som saknar nästan allt man kan begära av en arena på 2000-talet.
Jag ser inte alla matcher man jag har då aldrig sett någon stor Stockholmsskylt på Djurgårdens matcher (rätta mig om jag har fel). Det går alltså bra att kasta iväg skattepengar på ett NHL-jippo som kommer hit två dagar, men inte på att stötta kommunens enda lag i Sveriges högsta serien.
Mitt meddelande till Stockholms kommun: Vi djurgårdare har förstått att ni skiter fullständigt i om det spelas elithockey i Stockholm eller inte och att ni med gott samvete kan se på när den ena Stockholmsklubben efter den andra går under på grund av att de inte har samma förutsättningar som konkurrenterna ute i landet.
MEN KAN NI SNÄLLA SLUTA FÖRNEDRA OSS DJURGÅRDARE OCH SKATTEBETALARE GENOM ATT MED VÅRA SKATTEPENGAR AKTIVT STÖDJA EN ANNAN HOCKEYLIGA OCH ANDRA LAG I DENNA LIGA?!?!?!?!?!
Stockholms kommun förnedrar oss genom att sponsra NHL
Re: Stockholms kommun förnedrar oss genom att sponsra NHL
Du skriver nog i fel forum, tyvärr.
Vilket forum ska han skriva i då?
Om han vänder sig till Stockholm stads kommunpolitiker får han väl skriva till dem. Det blir bara en tråd med massa medhåll här på vårt forum.miller skrev:Vilket forum ska han skriva i då?
Håller med (hehe..), klart intressanta tankar som borde framföras till lämplig instans. Nu är det väl det enkla svaret att de ses som reklam för Stockholm då en godtycklig tv-jänkare annars inte har en aning om var matchen spelas.odburt skrev: Om han vänder sig till Stockholm stads kommunpolitiker får han väl skriva till dem. Det blir bara en tråd med massa medhåll här på vårt forum.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Håller med fullständigt! Men som sagt det här kanske borde skrivas någonstans där det gör nytta?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Var det inte för att göra reklam för Stockholm? Alltså man skänker inte bort pengarna utan förväntar sig att få tillbaka dom genom turism?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja